[IE7] Opslaan als van slag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:07
Het probleem:
Wanneer ik iets wil opslaan van uit Internet Explorer staan de mappen (etc.) verkeerd om gesorteerd, dat is bijzonder irritant. Met rechtermuisknop en sorteren op naam kan ik ze goed zetten, maar bij de eerst volgende keer dat ik iets wil slaan, staat het weer verkeerd.

Screen:
Screen

Ik vind het ongelovelijk irritant, zeker bij mappen met veel submappen zorgt dit voor onnodig klikwerk. Zo was het niet, maar ik krijg het niet zoals het wel hoort en daar kan ik heel slecht tegen.

Systeem:
Niet spannende Intel P4, met een prima functionerende XP-installatie, Internet Explorer 7, geen virussen, spyware en andere rotzooi aanwezig.

Doel:
Rechtermuisknop op afbeelding, kiezen voor 'afbeelding opslaan als...' en het daarop volgende venster gesorteerd op alfabetische volgorde, beginnend bij de A (en niet bij de Z zoals nu het geval is).

Geprobeerd:
-Gecontroleerd op virussen en spyware
-Gecontroleerd of andere programma's het probleem ook kennen (behalve Adobe Arcobat Reader niet)
-Systeemherstel tot een punt dat het probleem nog niet was (ongeveer drie weken terug)
-Gecontroleerd of updates het probleem veroorzaakt kunnen hebben (geen updates in dat het probleem is ontstaan)
-Herinstallatie IE7
-Mozilla Firefox geprobeerd (bevalt best aardig, maar kent ook hetzelfde probleem)
-GoT forum doorzocht
-Google laten zoeken naar oplossingen
-Microsoft Knowledge database doorzocht

En nu?
Ik hoop dat hier niemand mij kunnen helpen. Ik ben redelijk handig met software, maar dit is gewoon erg irritant en ik kan gewoon geen oplossing vinden.

[ Voor 2% gewijzigd door Arosa op 10-07-2007 13:36 . Reden: Een hele beroerde service van Picasa laat mij niet echt lekker plaatjes linken, sorry daarvoor, maar ik heb eventjes niets anders beschikbaar. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
Iemand een idee?

Zelf ondertussen Microsoft al gebeld, maar daar kom ik niks verder mee.
Die zijn alleen bereikbaar als ik werk en vanaf mijn werkplek kunnen ze niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 22:53
en als je keihard in die betreffende map (of c:\ schijf) door ernaar toe te navigeren de sorteervolgerde anders zet? pikt hij dat wel?

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:28

Beugelfles

I love rusty spoons

Àl gekeken bij configuratiescherm - mapopties - standaard herstellen oid?

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
TheNymf schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:07:
en als je keihard in die betreffende map (of c:\ schijf) door ernaar toe te navigeren de sorteervolgerde anders zet? pikt hij dat wel?
Nee, dat pikt hij niet. In verkenner staat ook alles goed. En sorteervolgorde daar aanpassen geeft geen resultaat.
grolschbeugel schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:08:
Àl gekeken bij configuratiescherm - mapopties - standaard herstellen oid?
Jep, maar geen succes. Ook Internet Explorer resetten heeft geen zin (terug naar default instellingen bedoel ik dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
Is er nog iemand met een goed idee? Herinstalleren om zo'n klein probleem vind ik ook zonde van mijn tijd, maar op normale wijze krijg ik het niet opgelost.

Heb ik nog een mogelijkheid over het hoofd gezien??
Misschien via het register???

Alle ideeën zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:46
Zomaar iets wat in me op komt waarmee het te maken zou kunnen hebben.

Heb je al gekeken of je profielfolder read only is? Wat doe je trouwens qua in\uitloggen - afsluiten - standby etc. tussen het moment van wijzigen en nogmaals constateren? Is dit op het werk (mandatory profiles) of thuis? Heb je zelf iets gewijzigd in je locale policies (gpedit.msc)?

Het klinkt namelijk alsof je profielveranderingen niet worden opgeslagen.

Je hebt wel al geprobeerd of Remember each folder's view settings (folder options - view) uitzetten het probleem verhelpt? Dit is trouwens alleen het geval als de volgorde verkeerd om probleem optreedt bij verschillende mappen en niet bij dezelfde map na wijzigen.

[ Voor 40% gewijzigd door Mystery op 12-07-2007 10:39 ]

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
De antwoorden/reacties op bovenstaande post staan cursief hieronder:

Heb je al gekeken of je profielfolder read only is?
Nee nog niet, zal ik vanavond of morgen eens proberen.

Wat doe je trouwens qua in\uitloggen - afsluiten - standby etc. tussen het moment van wijzigen en nogmaals constateren?
Heropstarten. Ik heb maar één gebruiker op mijn PC en dat ben ik zelf, heb ook gelijk alle rechten.

Is dit op het werk (mandatory profiles) of thuis?
Thuis

Heb je zelf iets gewijzigd in je locale policies (gpedit.msc)?
Niet dat ik weet en het lijkt mij stug als zoiets vanzelf gebeurt.

Het klinkt namelijk alsof je profielveranderingen niet worden opgeslagen.
Klinkt wel aannemelijk, maar het gekke is, in Windows Verkenner, MS Office 2003, Autocad 2005 staat alles goed, maar in Internet Explorer 7, D-Foto's bestelsoftware, Adobe Acrobat Reader, enz. weer niet.

Je hebt wel al geprobeerd of Remember each folder's view settings (folder options - view) uitzetten het probleem verhelpt? Dit is trouwens alleen het geval als de volgorde verkeerd om probleem optreedt bij verschillende mappen en niet bij dezelfde map na wijzigen.
Nog niet in mij opgekomen, het verkeerd sorteren is overigens in alle mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
Met het bovenstaande ben ik niet echt veel verder gekomen.

Maar met de Microsoft helpdesk ook niet. Aangezien het een OEM-licensie is voor Windows XP kunnen ze mij alleen kostenloos terug brengen naar Internet Explorer 6. Ik heb IE 7 en deze heeft meerdere weken probleemloos gewerkt, maar goed voor andere ondersteuning mag ik dan nog steeds 63 euro excl btw betalen. 8)7 Bij Microsoft adviseren ze om contact op te nemen met de leverancier van mijn pc, maar daar ben ik met ruzie weggegaan aangezien die geen fatsoenlijke computer konden afleveren (vol met buggy drivers), weet mij al vier jaar prima te redden.

Een simpel (maar bijzonder irritant) probleem krijg ikzelf niet opgelost en gebruik je een keer de helpdesk moet je gaan betalen. :(

Heeft er hier iemand 'kostenloos' advies, tips of ideeën. Ik hoop het.
Pagina: 1