Toon posts:

Netwerk wordt niet gedetecteerd door wireless kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in huis dus een wireless netwerk. Nu heb ik een laptop met wireless netwerkkaart. Nu komt echter het probleem: de laptop kan ons netwerk niet detecteren, alleen die van mn buurman. Ook weet ik niet wat voor een code ik nou moet invoeren waar om wordt gevraagd.

Wie weet wat ik moet doen? Heeft het evt. iets te maken met de firewall?/ Staan poorten niet open>> Ik heb echter geen idee hoe deze open moeten worden gezet.

Ik heb een Speedtouch wireless modem :>

Verwijderd

Geef eens wat meer informatie. Welk OS staat op je laptop? Welke encryptie gebruik je op je wireless netwerk? Heb je SSID broadcast aan staan (hele belangrijke, anders zal Windows je netwerk zelf niet vinden)? Je noemt een firewall; welke? Nu is het allemaal een beetje onduidelijk.

Anyway, het eerste wat ik zou doen is Netstumbler installeren en controleren of het draadloze netwerk gedetecteerd wordt.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

sanzut

It's always christmas time

staat de wlan wel ingesteld in je router?
code kan je instellen via de webinterface van je router, en de naam enzo van het netwerk ook...

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-03 11:10
Op welk channel zend je router uit? Sommige wifi-kaartjes hebben moeite met het vinden van netwerken op de hogere kanaalnummers (volgens mij waren het 13 en hoger). Probeer deze dus in je router eens op een lager kanaalnummer in te stellen.

En die code-vraag krijg je als je wilt verbinden met het netwerk van de buurman? Dan kan kloppen, aangezien hij dan (gelukkig voor hem) zijn wifi-AP heeft beveiligd met WEP of WPA. Hier kan je dus niet inkomen (althans niet zonder veel moeite te doen).

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels ben ik verbonden met ons netwerk. Nu dient zich het volgende probleem aan: hij vindt de internetsites niet en hij geeft weer dat het probleem zich aandient omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen.

hij geeft telkens een error bij het verkrijgen van een netwerkadres. Nu weet ik niet echt hoe het nou verder moet. Iemand iedeeen? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is ook dat hij geen pakketten ontvangt

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48

ODF

Zet je firewall eens uit en/of zet de dhcp in de wireless router aan.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

Pagina: 1