Ja als je echt totaal niks van IP-adressen en dat soort ongein afweet kan poorten forwarden nog best lastig zijn

Ik zou dus ook aanraden om iemand erbij te halen, maargoed.
Je moet eerst achter het IP-adres van je eigen computer komen. Deze achterhaal je door naar Start > Uitvoeren te gaan en in te tikken: ipconfig /all. (zonder de punt). Dan kijk je naast IP-Address en daar staat het nummer. Schrijf dit even ergens op.
Dan moet je je modem dus configureren voor het gebruik van LimeWire. Ga naar
http://10.0.0.138 (als ik me niet vergis), en zoek dan iets op wat lijkt op 'NAT' (voorzover ik mij herinner met een SpeedTouch modem zit dat onder 'Advanced' en dan 'NA(P)T'). Maak dan een nieuwe regel aan door op 'New' oid te klikken, en vul de gegevens in. Protocol op TCP. Bij Inside IP vul je je IP-adres in die je eerder hebt opgeschreven. Outside IP verander je niks aan. Bij de 2 velden (Inside Port/Outside Port) waar je het poortnummer in moet vullen, vul je de poort in die LimeWire gebruikt (als je niet weet welke poort dat is, kun je dus die guide van me gebruiken om daarachter te komen). Klik nu op Apply en misschien nog iets van 'Save Settings'.
Als dit niet werkt is het misschien noodzakelijk een 'vast' IP-adres in te stellen op je computer, maar dat horen we dan nog wel. Succes!