Toon posts:

firewall blokkeert limewire

Pagina: 1
Acties:
  • 4.209 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Ik heb een probleem met mijn limewire en elk ander download prorgramma.
Hij geeft namelijk aan dat een firewall de toegang blokkeerd.
Maar de enigste firewall die ik op me computer heb staan is die van windows.
Voor de rest heb ik alles eraf gehaald.
Ik maak geen gebruik van een router.
Wie kan mij helpen?

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-06 11:03
heb je al 'n uitzondering voor limewire gemaakt in windows firewall ?

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09-2025

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Wat heb je zelf al gedaan om een oplossing te vinden? Even gezocht op google? Zo ja, dan is het handig dit te vermelden. Eveneens belangrijk is je Windows-versie. Is dit XP of Vista, of nog iets anders?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb al een aantal keren een uitzondering gemaakt voor limewire....
Ik heb zelf ook op google gekeken en gezocht en verschillende adviezen geprobeerd maar geen 1 werkte. Zelf heb ik op mijn computer windows xp staan.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-07 14:38
zet de firewall van xp dan uit
opgelost!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-07 15:02

Haan

dotnetter

Lekkere 'oplossing' is dat..

De firewall van XP moet ook gewoon aan kunnen blijven staan én Limewire niet blokkeren. Het is wel handig om even tijdelijk uit te schakelen om te kijken of het probleem daadwerkelijk door de Windows firewall wordt veroorzaakt.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Als je alleen de firewall van win xp hebt zou je het zo moeten oplossen:
http://www.limewire.org/w...hp?title=Windows_Firewall

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Verwijderd

Topicstarter
mijn firewall hb ik tijdelijk uitgeschakeld gehad...maar dit helpt ook niet...Ik zou eerlijk gezecht zelf niet weten wat voor beveiligingen van firewalls er nog meer op staan.

Verwijderd

Hoe zit je netwerk dan in elkaar ? heb je een adsl-usb modem of kabel ? of zo'n zwart speedtouch kastje ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een zwart speedtouch kastje

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 20:12:
ik heb een zwart speedtouch kastje
Waar je dus NAT instellingen moet doen omdat dit waarschijnlijk een router is.(weet het type nr niet).

Verwijderd

Topicstarter
speedtouch f042a5 is het type....
En wat kan ik doen aan de nat instellingen dan?

Verwijderd

Is dat een versie met alleen USB kabel of netwerk kabel (en eventueel USB) ? ik kan hem zo snel niet vinden met google...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
alleen kabel... volgens mij....zelf heb ik ook geen informatie kunnen vinden over de speedtouch...

Verwijderd

Topicstarter
het type is de 570i trouwens...

Verwijderd

Zou je aub wat duidelijker kunnen zijn want 'alleen kabel' kan zowel een USB als netwerk kabel zijn. Dus welke van de twee kabels is het nou en hoe ziet het kastje er uit ?

http://images.google.com/...&btnG=Search+Images&gbv=2

[edit]
Dat is dus een router en dan moet je dus NAT regels toevoegen om van internet op je PC te kunnen voor Limewire, kwestie van de handleidingen lezen op GoT of andere speciale sites.

http://portforward.com/en...peedTouch570/Limewire.htm

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is alleen een netwerk kabel..sorry voor de onduidelijkheid...
Het is het kastje met de tekst :
SpeedTouch "modem" bestaat.
748 x 306 - 27k - jpg
www.win.tue.
(de vijfde rij en het meest rechtse kastje

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-07 09:11
Alsjeblieft, een step-by-step guide om de poort te forwarden (zo heet dat) die benodigd is voor LimeWire. Even de tijd voor nemen om goed door te lezen en elke stap goed uitvoeren. Dan moet het toch lukken ;)

[ Voor 20% gewijzigd door FreddyFish op 16-07-2007 20:51 ]

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 17:54
FreddyFish schreef op maandag 16 juli 2007 @ 20:51:
Alsjeblieft, een step-by-step guide om de poort te forwarden (zo heet dat) die benodigd is voor LimeWire. Even de tijd voor nemen om goed door te lezen en elke stap goed uitvoeren. Dan moet het toch lukken ;)
Voordat hij het echt niet meer begrijpt. Voor een Speedtouch modem. Ga naar:

http://10.0.0.138 of http://192.168.1.154

Je ziet nu het configuratie window. Click: Toolbox -> Game & Application Sharing
Click modify een game of application, zoek op Gnutella. Zorg dat de poorten die Limewire gebruikt 1 op 1 worden geforward. Laat trigger protocol open.

Zorg nu dat je bij Game & Application sharing je PC (local device) assigned aan de application Gnutella.

Zou moeten werken. Heb hetzelfde gedaan voor bittorrent (utorrent) en eMule.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg een heel ander scherm dan word anggegeven op step by step guide..
De stappen die jij loekf2 aangeeft die staan ook niet op min scherm erbijj

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:41:
ik krijg een heel ander scherm dan word anggegeven op step by step guide..
De stappen die jij loekf2 aangeeft die staan ook niet op min scherm erbijj
Zou dat wat uitmaken? Gewoon een beetje rondklikken (op de menuknoppen natuurlijk), tot je ergens bent waar NAT staat, en dan de zooi invullen. Zo moeilijk is het niet hoor :X.

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik kom er ook niet uit wat ik nou precies in moet vullen..
(misschien klinkt het stom maar ben niet zo heel handig met computers)

Verwijderd

Topicstarter
De poorten die in limewire zijn ingesteld heb ik ook in de speedtouch confugratie ingevuld.
Maar dit werkt nog steeds niet.
Misschien kan het zijn dat ik wat verkeerd heb ingevuld zoals ik net al in mijn vorige post zei.
Maar heeft iemand een idee?

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:17

Mud

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 23:52:
De poorten die in limewire zijn ingesteld heb ik ook in de speedtouch confugratie ingevuld.
Maar dit werkt nog steeds niet.
Misschien kan het zijn dat ik wat verkeerd heb ingevuld zoals ik net al in mijn vorige post zei.
Maar heeft iemand een idee?
een kennis/neefje erbij halen die wel wat van computers & internet afweet ;)

• FreddyFish
Ja als je echt totaal niks van IP-adressen en dat soort ongein afweet kan poorten forwarden nog best lastig zijn :P Ik zou dus ook aanraden om iemand erbij te halen, maargoed.

Je moet eerst achter het IP-adres van je eigen computer komen. Deze achterhaal je door naar Start > Uitvoeren te gaan en in te tikken: ipconfig /all. (zonder de punt). Dan kijk je naast IP-Address en daar staat het nummer. Schrijf dit even ergens op.

Dan moet je je modem dus configureren voor het gebruik van LimeWire. Ga naar http://10.0.0.138 (als ik me niet vergis), en zoek dan iets op wat lijkt op 'NAT' (voorzover ik mij herinner met een SpeedTouch modem zit dat onder 'Advanced' en dan 'NA(P)T'). Maak dan een nieuwe regel aan door op 'New' oid te klikken, en vul de gegevens in. Protocol op TCP. Bij Inside IP vul je je IP-adres in die je eerder hebt opgeschreven. Outside IP verander je niks aan. Bij de 2 velden (Inside Port/Outside Port) waar je het poortnummer in moet vullen, vul je de poort in die LimeWire gebruikt (als je niet weet welke poort dat is, kun je dus die guide van me gebruiken om daarachter te komen). Klik nu op Apply en misschien nog iets van 'Save Settings'.

Als dit niet werkt is het misschien noodzakelijk een 'vast' IP-adres in te stellen op je computer, maar dat horen we dan nog wel. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuw ding zoals je zei aangemaakt. en limewire opgestart.
Helaas werkt dit ook niet.

• FreddyFish
Dan raad ik je toch aan een handig neefje op te zoeken, of een aardige tweaker hier die ervaring heeft met dat modem en wel een duidelijke guide wilt neerzetten :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu wel een duidelijke guide gevonden en alles gedaan wat er stond...maar het werkt helaas nog steeds niet...

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-07 15:02

Haan

dotnetter

Als je daar een vraag over hebt, moet je op z'n minst toch even een link geven naar die guide of zeggen wat er in staat, want anders kunnen wij ook niet zoveel met die mededeling ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tjah; hier kunnen wij ook vrij weinig mee. Over dit onderwerp is meer dan genoeg te vinden op Internet en ook op GoT. Het is hier geen helpdesk en de vragen die je momenteel allemaal stelt had je zelf met minimaal vooronderzoek ook kunnen fixen. Begin bijvoorbeeld eens met Het Grote Poortmappingsverhaal

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.