[MSDOS] crystal cs4205 audio driver

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 10:26
Ik heb een bescheiden Dell C610 laptop, waarin een Crystal cs4205 geluidskaart zit. Werkt allemaal perfect onder windows, maar ik heb nog geen MSDOS drivers kunnen vinden. De videokaart en CD-rom heb ik al perfect aan de gang gekregen.

Ook op de support site van Dell is geen DOS drivers voor de geluidskaart te vinden. Linkje naar de support

De reden waarom ik uberhaupt DOS wil draaien; oude games (zoals ' Kingdom of Magic') die met geen mogelijkheid werken in de Msdos-box van windows. M'n laptop is niet snel genoeg voor dosbox (emulatie Dos), dus the real thing is de enige optie.

Hoop dat jullie me kunnen helpen!

" Play the violent strings of my symphony "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-10 18:45
En kun je ze ook niet in een VM-ware (oid) sessie draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 10:26
DJSmiley schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:40:
En kun je ze ook niet in een VM-ware (oid) sessie draaien?
Nope, al geprobeerd. Die game moet echt in DOS draaien. Enig idee hoe ik mn geluidskaart aan de gang kan krijgen?

" Play the violent strings of my symphony "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de CS4232 kon ik de DOS drivers wel vinden laatst, maar dat is dan ook een ISA soundcard chip.
Als ik even google zie ik dat meer mensen de DOS driver voor de CS4205 zoeken, zonder te vinden.
DOS geluidssupport is zeer problematisch al sinds de introductie van PCI kaarten. En sinds +-2002 zijn er bijna geen geluidschips met DOS support.
Je hebt nog emulatiemogelijkheden met DOSBOX of VDMSound. succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:01

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ja, inderdaad, DosBox of VDM Sound zullen het waarschijnlijk wel doen. Ik heb een spel, Dreamweb, bijna niet eens in native Dos te spelen, wel aan de praat gekregen in DosBox. Werkt als een zonnetje. En geen problemen met soundcard drivers of iets dergelijks. Wordt netjes doorgemapped naar het Windows sound device.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)