Toon posts:

langzame downloadsnelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 737 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lezers!

Ik heb minstens 2 probleempjes hier wat het downloaden betreft..

1: ik heb vaak genoeg last van langzame downloadsnelheden vanaf het internet.. Ik alsmaar dat het ligt aan de drukte van de server, maar het kan niet zo zijn dat íedere site waar ik van download megadruk is..

2: Ik heb eerst dit probleem gehad met azureus, heb nu BitComet, maar geholpen heeft het niet.. Hij download gewoon überlangzaam, soms met maar een half kb per seconde.. De uploadsnelheid veranderen heb ik geprobeerd, maar het lukt niet..

Wat zijn jullie suggesties?

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 13:57
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:55:
Hallo lezers!

Ik heb minstens 2 probleempjes hier wat het downloaden betreft..

1: ik heb vaak genoeg last van langzame downloadsnelheden vanaf het internet.. Ik alsmaar dat het ligt aan de drukte van de server, maar het kan niet zo zijn dat íedere site waar ik van download megadruk is..

2: Ik heb eerst dit probleem gehad met azureus, heb nu BitComet, maar geholpen heeft het niet.. Hij download gewoon überlangzaam, soms met maar een half kb per seconde.. De uploadsnelheid veranderen heb ik geprobeerd, maar het lukt niet..

Wat zijn jullie suggesties?
De juiste poorten open zetten? Gaan alle downloads langzaam of alleen bittorrent downloads?

[ Voor 4% gewijzigd door DeOS op 09-07-2007 21:57 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Verwijderd

Topicstarter
DeOS schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:56:
[...]

De juiste poorten open zetten? Gaan alle downloads langzaam of alleen bittorrent downloads?
Alle downloads gaan vrij langzaam, maar de bit torrents gaan echt uber langzaam..
En ik weet absoluut niets af van poorten oid dus probeer het zo simpel mogelijk te houden a.u.b 8)7

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
torrents zijn (indien je geen private tracker hebt) gewoon per definitie traag. Dit vaak omdat er veel mensen downloaden en weinig uploaden.
Het probleem hoeft dus niet aan jouw kant te zitten.

Ga eens naar een snelheidmeetsite toe. (speedtest.nl is niet zo betrouwbaar hoor ik, maar ik ken zelf geen andere)

offtopic:
Je hebt een hoge of lage snelheid, of je iets is langzaam/snel.
een langzame snelheid is een pleonasme en daarom FOUT

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

mordax.nl
ftp.xs4all.nl/pub/bin/100mb.bin , even paar minuten laten lopen.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
speedtest.net
en dan krijg je nog een mooi plaatje ook
wie is je provider dan?

PSN: djmurcielago

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-11 13:02

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Progje Nuria downloaden en laten draaien. Meet je upload, download, surf en gamesnelheid

Steam || Diablo 3

Verwijderd

De topicstarter geeft maar bizar weinig info en er komen mensen aanzetten met speedtests en zelfs programma's... lijkt wel een loterij op deze manier om het juiste antwoord te vinden.

Bijvoorbeeld hoeveel seeders er in de torrent zitten, of het alleen bij torrents voorkomt. Wat de ISP met abonnement snelheid is. Of er nog andere programma's draaien die bandbreedte gebruiken. Waarschijnlijk niet maar niet onmogelijk, misschien wel te weinig systeem resources. Firewall en antivirus (instellingen)? Meer kan ik zo snel niet bedenken.

• BasieP
l0n3w012ph schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 08:49:
Progje Nuria downloaden en laten draaien. Meet je upload, download, surf en gamesnelheid
is je surf en je game snelheid anders dan je up en download snelheid dan??
* BasieP staat weer eens verbaast van wat ze allemaal verzinnen bij de marketing afdeling |:(

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
is je surf en je game snelheid anders dan je up en download snelheid dan??
Afhankelijk van je definitie kan dat heel goed. Maar het lijkt me meer gebruikelijk om het latency en bandbreedte te noemen.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Of latency en het aantal verbindingen dat je per seconde kunt maken. Waarmee je dus weer terugkomt bij de dingen die speedtest ook meet, maar dan moet je er een programmaatje voor installeren...
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:54:
[...]

Alle downloads gaan vrij langzaam, maar de bit torrents gaan echt uber langzaam..
En ik weet absoluut niets af van poorten oid dus probeer het zo simpel mogelijk te houden a.u.b 8)7
Dat kun je leren, een topic openen en een reactie die volgens mij nogal nuttig is afwijzen onder het motto "dat snap ik niet, kun je niks simpelers verzinnen" vind ik een beetje arrogant...
Kijk eens op portforward.com, daar staan uitgebreide handleidingen over hoe je poorten moet forwarden. Info over wat een poort dan is vind je hier

[ Voor 65% gewijzigd door marcieking op 10-07-2007 10:18 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Topicstarter
marcieking schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:12:
Of latency en het aantal verbindingen dat je per seconde kunt maken. Waarmee je dus weer terugkomt bij de dingen die speedtest ook meet, maar dan moet je er een programmaatje voor installeren...
[...]

Dat kun je leren, een topic openen en een reactie die volgens mij nogal nuttig is afwijzen onder het motto "dat snap ik niet, kun je niks simpelers verzinnen" vind ik een beetje arrogant...
Kijk eens op portforward.com, daar staan uitgebreide handleidingen over hoe je poorten moet forwarden. Info over wat een poort dan is vind je hier
Het gaat me er niet om dat je iets simpelers verzint, maar het wat simpeler uitdrukken.. Binnenkort ga ik dat ook leren, maar op het moment weet ik er gewoon nog niet veel vanaf... :?

Provider: het net (kpn)
Torrent: 1 seeder in deze torrent, het is al vaker voorgekomen bij de torrents die ik gebruik..
Abbosnelheid: volgens mij pa 20mb/minuut
Andere programma's : ik gebruik ook nog het downloadprogramma Bearshare

Maar wat ik dan niet helemaal snap, ik heb een vriend die gebruikt azureus en die is helemaal opgewonden omdat te snel download, hij zit zo goed als bijna altijd rond de 300 - 400 kb/s ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Abbosnelheid: volgens mij pa 20mb/minuut
20 milibit/minuut... als dat klopt duurt het dus 50 minuten om een enkele bit binnen te krijgen, 400 minuten (=6 uur 40 min) voor een enkele byte, dus zal een mp3 nummer van bijvoorbeeld 5MB ongeveer 4000 jaar duren om binnen te komen 8)7

Waarschijnlijk bedoel je 20Mb/seconde. Let op de hoofdletter M, dat scheelt namelijk een factor miljard (m=mili, 1/1024, M=Mega, 1024x1024 :o ).

Maar heb je er nooit bij stilgestaand dat als er maar een enkele seeder is, je wel eens van zijn uploadsnelheid afhankelijk zou kunnen zijn, wat waarschijnlijk veel lager is dan jouw maximale downloadsnelheid? Kijk eens wat er gebeurt als je torrents pakt met veel seeders...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry Dion, het is 20Mb/minuut. Ik zal vanavond even proberen te downloaden vanaf meerdere seeders, maar dat verklaart nog niet helemaal waarom ik ook langzame downloadsnelheden heb als ik vanaf het internet download. Het kan niet zo zijn dat de servers waar ik van download ALTIJD uberdruk zijn

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

20Mbit/minuut is nog altijd behoorlijk traag, 333kbit/s. Met zo'n trage verbinding kan het makkelijk zo zijn dat die vriend van je gewoon een betere verbinding heeft. Tegenwoordig zijn zelfs de instapverbindingen meestal 1500kbit/s of hoger.

Oslik blyat! Oslik!

• BasieP
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:05:
Sorry Dion, het is 20Mb/minuut. Ik zal vanavond even proberen te downloaden vanaf meerdere seeders, maar dat verklaart nog niet helemaal waarom ik ook langzame downloadsnelheden heb als ik vanaf het internet download. Het kan niet zo zijn dat de servers waar ik van download ALTIJD uberdruk zijn
*kuch* seconde! niet minuut (sorry dion_b dat ik je feestje verpest ;) )

check gewoon anders even met speedtest of met pcpitstop
je zal zien dat de resultaten in ieder geval voldoende 'hoog' liggen om te kunnen concluderen dat je internet verbinding niet extreem langzaam is.

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 09:04
Umm, als zijn pa dat zegt zal ie vast bedoelen 20 MBit abonnement, maar dan hebben ze dus geen HetNet :P Wellicht Orange of Tele2 dan.

Maar heb je al gekeken op www.speedtest.nl? Even download en upload snelheid hier posten en even in de brieven kijken welke provider je echt hebt. Als die snelheden kloppen weet je al 1 ding: dat het niet aan je provider ligt en dus aan jouw thuissituatie. En dan ben je weer stapje verder. :)

pepernooot

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dinkelover schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:23:
[...]

Als die snelheden kloppen weet je al 1 ding: dat het niet aan je provider ligt en dus aan jouw thuissituatie. En dan ben je weer stapje verder. :)
OK, maar als die snelheden *niet* kloppen kan het evengoed aan de thuissituatie liggen. Ik noem lukraak een paar dingen als gesaturate upstream (door Azureus zelf of Bearshare), een router die niet goed geconfigged is of de bandbreedte niet aankan (er zijn routers die amper 6Mbit throughput halen), een ranzige zooi aan spyware op die bak die de TCP stack gekaapt heeft, etc... etc...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 159.5 KByte/sec
(=1276 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 26.5 KByte/sec
(=212 kbps)

Jongens, ik weet 120% zeker dat wij hier thuis het net hebben. En BasieP het is écht 20 Mb/minuut hoor. Ik snap niet helemaal waarom een beetje moeilijk wordt gedaan over notatie per minuut of per seconde? Of is dat nog iets wat ik nog moet leren?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op zeg... er zitten 60 seconden in een minuut, dus 20Mb/s is exact 60 keer sneller dan 20Mb/minuut :Z

Oslik blyat! Oslik!

• DeOS
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:47:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 159.5 KByte/sec
(=1276 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 26.5 KByte/sec
(=212 kbps)

Jongens, ik weet 120% zeker dat wij hier thuis het net hebben. En BasieP het is écht 20 Mb/minuut hoor. Ik snap niet helemaal waarom een beetje moeilijk wordt gedaan over notatie per minuut of per seconde? Of is dat nog iets wat ik nog moet leren?
:? Het niveau begint wel heel erg te dalen richting helpdesk. En het verbaasd me dat een moderator hier gewoon vrolijk aan mee doen. Ik dacht dat je op tweakers mocht verwachten dat een minimale basis kennis hebt en zelf al wat moeite hebt gedaan om dingen uit te zoeken. Ook de TS voldoet niet aan het beleid van GoT by the way.

Internetsnelheid wordt nooit aangegeven met Mb/minuut, dat is de reden waarom iedereen hier over valt. Ten tweede heeft Het Net geen 20 Mb/m / 20 Mb/s abbo. Aan je speedtest snelheden te zien heb je een 1,5 Mb / 256 Kb/s (download/upload) abbo bij Het Net. Je 'lage' snelheden kloppen dan, want je kunt gewoon simpelweg niet sneller met je abbo.

Verwijderd

ik zou zeggen kijk eerst maar eens bij je mijn gegevens wat voor abonnement je precies hebt of bel de HD om te vragen welk abo je hebt, dan weet je gelijk wat voor abo je hebt en kunnen we misschien nuttige tips geven ipv het mieren****** over MB's of Mbit etc

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:20:
ik zou zeggen kijk eerst maar eens bij je mijn gegevens wat voor abonnement je precies hebt of bel de HD om te vragen welk abo je hebt, dan weet je gelijk wat voor abo je hebt en kunnen we misschien nuttige tips geven ipv het mieren****** over MB's of Mbit etc
Of je kijkt gewoon even in de brieven die iedereen standaard ontvangt met daarin de -technische- gegevens over je abbo?
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:47:
Download
(=1276 kbps)
Upload
(=212 kbps)

Zoals Dion_b al zegt, het is *60, maar dat had je hopelijk zelf ook wel kunnen bedenken. Verder kan je papa vanalles zeggen, en is hij de held, maar je ziet dat Het Net amper een 20Mb/s abbo aanbiedt. Dus wie loopt wie hier nou in de maling te nemen :?

Tevens is Speedtest.nl niet de ideale speedtest om te draaien, pak liever een 100mb file van een snelle server.

Om te vergelijken, ik heb een 20Mb/s Orange verbinding en ik test via Speedtest.nl:

Download snelheid: 626.2 KByte/sec (=5010 kbps)
Upload snelheid: 88.9 KByte/sec (=711 kbps)
Connection: 599.0 Conn/min
Ping test Nederland: 21.0 ms

Ik weet toch echt zeker dat ik tegen de 1,8MB/s aanzit als ik een file van een snelle server download. En uploaden naar een 100/1000mbit via FTP resulteert ook in een stabiele 110KB/s transfer. Ping is ook wat aan de hoge kant, deze is normaliter rond de 18ms naar een andere snelle Nederlandse server. Over het aantal connecties kan ik geen uitspraak doen, boeit me ook niet zo eerlijk gezegd. :)

Dus ga eerst maar eens uitzoeken welk abbo je hebt :P
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:20:
Miereneuken? Hoe zou jij het vinden als de dokter zou zeggen: Jij bent 75hg! mooi gewicht! terwijl het toch echt 75kg moet zijn :P Kleine moeite, maar maakt een wereld van verschil. ;) (Hoe zou jij reageren als hij dan zou zeggen: Zit niet zo te miereneuken joh! :+)

[ Voor 11% gewijzigd door MensionXL op 11-07-2007 15:41 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Zou ik niet erg vinden omdat de dokter dan gelijk heeft.....En bovendien mag je er toch van uit gaan dat als hij de brief al had gehad hij zelf even op de brief had gekeken....

En ik ben met DeOS eens dat de klant wss een instap surfen en bellen pakket heeft,

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 16:42 ]

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:43

William/Ax3

We are Starstuff

@TS.

Zit je eigenlijk via een netwerk kabel op het internet of heb je draadloos (Wifi). En kan je is de resultaten van de volgende link posten? Je speedtest ziet er namelijk echt veel te laag uit voor een 20Mbit abo.

http://nl.speed-check.net/

En kan je is middels de volgende link is een schatting maken hoe ver je zit van je ADSL centrale?
http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/

[ Voor 38% gewijzigd door William/Ax3 op 11-07-2007 16:06 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:01:
Zou ik niet erg vinden omdat de dokter dan gelijk heeft.....
Oh? :? Juist niet, jij bent 75kg maar hij zegt 75 hg :P
En bovendien mag je er toch van uit gaan dat als hij de brief al had gehad hij zelf even op de brief had gekeken....
Nou, aan de luiheid van TS te merken, verwachtte ik dit niet.
En ik ben met DeOS eens dat de klant wss een instap surfen en bellen pakket heeft,
Klant 8)7? \0/ Zeg maar gewoon TS hoor :P

Goedkoop bellen via VoIP

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
156/28 kbyte/s is een mooie waarde voor adsl instap surfen. dus je snelheid zit wel goed. je hebt gewoon een trage torrent. want met een enkele seeder ga je geen hoge snelheid halen.

PSN: djmurcielago

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Murcielago schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:15:
156/28 kbyte/s is een mooie waarde voor adsl instap surfen. dus je snelheid zit wel goed. je hebt gewoon een trage torrent. want met een enkele seeder ga je geen hoge snelheid halen.
En wat nou als die ene seeder een 100mbit verbinding heeft waarop die verder niks doet en zich volledig toewijdt aan die ene torrent? :+

Er zijn gewoon teveel redenen waarom het wel/niet goed zal werken :P...

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Zoeken naar postcode 6229HN en huisnummer 6 leverde het volgende resultaat op:
Korte naam Lange naam Adres Postcode Plaatsnaam CGB Netnr
Mt-He Maastricht-Heer Haspengouw 1 6227RL MAASTRICHT 4303 043

die andere snelheidstest gaf 1,34Mbps aan, of 1369.8 kbps.

• DeOS
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:05:
Zoeken naar postcode 6229HN en huisnummer 6 leverde het volgende resultaat op:
Korte naam Lange naam Adres Postcode Plaatsnaam CGB Netnr
Mt-He Maastricht-Heer Haspengouw 1 6227RL MAASTRICHT 4303 043

die andere snelheidstest gaf 1,34Mbps aan, of 1369.8 kbps.
Kortom: Je hebt een 1,5 Mbps / 256 Kbps (download/upload) abonnement bij Het Net. Je kunt simpelweg niet sneller downloaden dan 192 KB/s. Een snelheid van 1,34Mbps uit de speedtest is hierbij netjes. Wil je sneller downloaden --> neem een nieuw abonnement met hogere snelheden.

Voor snellere torrent downloads: zoek uit welke poort het programma gebruikt en zet deze open op je firewall/router/modem. Als je wil dat we je hierbij helpen zul je ons wat concrete informatie moeten geven. Welk programma/poort, welke firewall, welke router/modem. Daarnaast is de snelheid van torrents afhankelijk van hoeveel je upload (meestal wordt qua bandbreedte een upload van 70% van je max aangeraden) en hoeveel mensen de torrent seeden. Verdiep je verder ook zelf eens in de materie --> google.

[ Voor 29% gewijzigd door DeOS op 12-07-2007 15:26 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

DeOS schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:53:
[...]

Kortom: Je hebt een 1,5 Mbps / 256 Kbps (download/upload) abonnement bij Het Net. Je kunt simpelweg niet sneller downloaden dan 192 KB/s. Een snelheid van 1,34Mbps uit de speedtest is hierbij netjes. Wil je sneller downloaden --> neem een nieuw abonnement met hogere snelheden.
Verdiep je verder ook zelf eens in de materie --> google.
Moet je horen wie het zegt :/
Voor snellere torrent downloads: zoek uit welke poort het programma gebruikt
In elke torrent client kan je zelf aangeven welke port je wilt gebruiken hoor? :P
en zet deze open op je firewall/router/modem. Als je wil dat we je hierbij helpen zul je ons wat concrete informatie moeten geven.
Dit is wel een goed punt dat de TS zelf goed kan uitzoeken, zo moeilijk is dat ook weer niet. ;)
daarnaast is de snelheid van torrents afhankelijk van hoeveel je upload (meestal wordt qua bandbreedte een upload van 70% van je max aangeraden) en hoeveel mensen de torrent seeden.
Nogmaals, het aantal seeders hoeft niet de snelheid van de torrent te bepalen. (Wie weet cappen ze hun upload speed allemaal op 0.05KB/s? :P Dan heb je 3000 seeders nodig om 150KB/s te krijgen :') maar 3000 connecties gaat je modem ook niet leuk vinden denk ik :P)

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1