Onlogische zin in nieuwsbericht

Pagina: 1
Acties:

• hoimic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-02 20:27
Omdat er niet werd gereageerd op mijn verzoek in het "Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 22"-draadje om een zin in een nieuwsbericht aan te passen, neem ik aan dat mijn reactie daar niet thuishoorde. Ik maak daarom hiervoor een apart topic aan. Hieronder de post:
hoimic schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:32:
http://life.tweakers.net/...ijsverlaging-voor-VS.html

[...]

dan nog een foutje, al weet ik niet of het nog een spel- of tikfoutje te noemen is:

quote:
Sony zou echter wegens gestaag dalende productiekosten voornemens zijn om de PS3-prijs nog verder te verlagen

:?

moet denk ik zijn: "het voornemen hebben"
Zoals ik in dat topic al aangaf, ziet die zin er voor mij raar uit. Ik denk dan ook dat de woorden "voornemens zijn" vervangen moeten worden door "het voornemen hebben".

edit: Blijkbaar is die term dus wel terecht. Ik had nog nooit van die term gehoord, en zag hem dan ook voor fout aan. Mijn excuses dan maar O-).

[ Voor 7% gewijzigd door hoimic op 09-07-2007 22:01 . Reden: reactie op topicstart ]

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Ik denk dat je daar de plank misslaat, "voornemens zijn" is wel degelijk een regulier gebezigde term, en mijns inziens dan ook volledig terecht geplaatst.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

We zijn niet voornemens om dat aan te passen, nee :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.