Toon posts:

netwerk valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mijn netwerk geeft, tijdens een filetransfer, na een paar minuten de melding dat hij het opgegeven bestand niet kan verplaatsen (of kopieren) omdat de netwerkbron weggevallen is. Ik draai mijn netwerk over 2 sitecom 10/100 mb netwerkkaarten, beide pc`s draaien win98SE. De sitecom kaarten hebben geen energiebesparingsoptie dus daar ligt het niet aan... HElp, wil veel bestanden overpompen maar zo werkt het dus niet:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

Ps. ik gebruik geen hub, crosscable dus. Het probleem doet zich voor zodra ik data van enige betekenis over ga trappen. Het maakt dan niet uit of ik het van de ene pc naar de andere toehaal of het juist verstuur (klinkt dat zoals ik dat bedoek??). maakt ook niets uit vanaf welke pc ik dat doe.
PC zijn: amdk6-2 400@500, 96 mbsdram, PIII 500, 192mbsdram

Verwijderd

light niet aan je netwerkkaarten. Kijk eerts of je harde schijven na 10 minuten niet uitgaan. bij Power saving staat dat volgens mij. vervolgens heb ik een paar vragen: Welke protocol? welke protocol stack? is er genoeg ruimte op de andere pc? Flush geheugen? hoe groot zijn de bestanden die je wil "overpompen"?

Greetz: the almighty netwerkbeheerder

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Ondanks meerdere pogingen valt bij mij na 1 uur (soms pas gelukkig met massel) na 4 uur internet weg. Al hoe wel..
als mIRC open staat, niets aan de hand, maar ook zodra die stopt en weer probeer te connecten, is reboot enige oplossing, upc zegt dat er niets mis is met lijntje, doh, maar ik heb kaarten, protocols, etc uninstalled en weer installed etc.. snap er niets van. Ik heb dit opeens, sinds 3 weken.

http://mrfloris.com

Verwijderd

Idle Time??? Is het enige wat ik kan bedenken. heb geen ervaring met UPC, dus weet geen algemene oplossingen. Internet explorer settings kijken. als niets lukt: een proggie Dl-en: Stayonline.exe denk ik...
Als je trouwens er nog niet uitkomt: bel de helpdesk en vraag om een 2e lijn systeembeheerder, of (als je echt saggerijnig bent) een 3e lijn netwerbeheerder.

:7

Verwijderd

Topicstarter
standaardprotocol in Netbeui, daarnaast tcp/ip,

Verwijderd

Topicstarter
niemand die nog iets toe te voegen heeft aan mijn topicje??

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

probeer een andere kabel (=altijd stap 1)

En toen was m'n signature weg :(

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
Staat de full-duplex mode op alle twee de netwerkkaarten hetzelfde.

Verder, hoe heb je de ip adressen toegewezen.
Handmatig of maak je gebruik van dhcp. In het geval van dhcp zou het kunnen, dat als je het niet helemaal goed hebt ingesteld je ip adres al na een korte tijd wordt gerefreshed.

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

Verwijderd

Topicstarter
full duplex stond op auto (bij beide kaarten) Dit heb ik omgezet naar 100full mode. Dit maakte het probleem alleen maar erger (= netwerk valt al weg na 20 sec ipv na een minuut of 8) De files die ik overpomp zijn een mb of 100 of meer... De luxe van een andere kabel heb ik niet, maar de kabel is erg nieuw (wel een meter of 9 ). De andere instellingen zeggen me niet zo veel.....

• XDK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 01:46

XDK

En als je beide netwerkkaarten nu insteld op half duplex is het dan misschien verholpen ?

Verwijderd

Topicstarter
heb nu beide pcs ingesteld op 100half mode... probleem niet opgelost...

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem, binnen 5-10 min valtie weg...
Vet vreemd is dat.
Ik heb het al sinds dec, en het is nog steeds niet opgelost :( :( :( :(

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

Kijk of je mischien ergens even een hub kan lenen met 2 "rechte" kabels en kijk of je dit probleem nog heb
(effe de cross kabel uitsluiten)

I believe what I want to Believe

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

Trouwens is het niet zo dat een crosscable officieel buiten utp specs valt?

I believe what I want to Believe

Verwijderd

ik heb in plaats van de switch van mij een hub geplaatst, de prob bleef, degene van wie ik de hub had geleend plaatste bij hem de switch... alles ging goed,
duz daar ligt het niet aan.

Verwijderd

en op 10MB half?
is geen oplossing hoor, alleen een test.

Misschien is een van de kaartjes brak?
Pagina: 1