2900 XT Clone Desktop naar HD TV

Pagina: 1
Acties:

• NedStar
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-06 19:17
Ik heb al flink lopen zoeken en wat lopen kloten met de tools maar kom er zelf echt niet meer uit.
Ik wil mijn desktop clonen naar mijn TV, de enigste manier hoe ik dit voor mekaar krijg is de monitors samen te voegen, de tools pakken nu een resolutie die allebij de monitors aankunnen.
Dit wil ik niet, ik wil de max resolutie van mijn monitor 1680 x 1050 behouden en voor mijn TV 1920 x 1080.
Ik had hiervoor een 7800GTS, hierbij kon ik dit makkelijk doen met de Nvidia tools.
Mijn monitors hadden allebij een aparte resolutie en video werd voor de TV naar full screen gebracht ( dit kijkt wel zo lekker, vooral bij sites zoals gametrailers was het ideaal )
1080 p trailers van apple ( quicktime ) krijg ik ook niet meer full screen op mijn tv, een werkende theater mode zou hier welkom zijn.

Ik vond dit perfect werken en wil gelieve weer zo iets voor mijn huidige setup ( why change a winning team ? )
Heb ook verschillende settings van Full Screen ( theater mode ) geprobeerd maar dit lijkt helemaal niks te doen.

Verdere informatie:

Ik heb een hdmi convertor voor dvi naar hdmi, via een hdmi kabel gaat het verder naar mijn tv.
Ik gebruik Vista Ultimate.

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door NedStar op 09-07-2007 21:50 ]

He who controls the past commands the future. He who commands the future conquers the past.

• NedStar
bump

He who controls the past commands the future. He who commands the future conquers the past.

• NedStar
bump

Niemand ?

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-07 07:33
moet ik even goed nadenken, heb ff een 2900xt gehad voordat ik de 8800 nam

uit me hoofd: je gaat naar control center dan zet je de tv uit (rechtermuis knop > disable)

en nu als je rechtermuisknop op de tv doet heb je meer opties: onder andere clone

hoop dat dit helpt

• NedStar
Hey thanks voor de reply.
Clone is idd een optie alleen gaat het dan met 1080 p films er niet goed uitzien, dit ivm met mijn monitor die de 1080p resolutie niet trekt.
Hij trekt hem dan naar 1440 bij nog wat, wat te laag is voor full hd films.

Ik heb hem atm via extended monitor ( dual monitor setup ) waar ik hem naar toe sleep en dan via een switch na de TV over gooi.
Dit werkt alleen niet handig, ik pas ook de resolutie aan van de extended monitor ( tv op dit moment dus ) naar 1080p resolutie (maar veel media files stoppen dan met spelen of flippen compleet.
Van een monitor van 1280 x 1024 naar 1920 x 1080 gaat vaak niet helemaal lekker bij veel media players als hij aan het spelen is.
Het is idd te doen met wat gekloot alleen werkt dit zeker niet handig.

Ik gebruik atm media player classic voor HD media, media player classic gooit hem blijkbaar full screen naar de extended monitor.
In iedergeval 1 oplossing voor 1 probleem.

Sites zoals gametrailers krijg ik helaas niet full screen.
Wel als ik hem handmatig groot maak maar de pc zit niet in de buurt bij de TV dus dat is nogal lopen geblazen.
Elke keer opstaan monitor switchen, trailer vergroten werkt niet echt lekker.
Clone zal hierbij wel werken want volgens mij is gametrailers geen 1080p, nog steeds het probleem van heen en weer lopen ivm met trailer full size krijgen :)

De Nvidia drivers vergroten de media automatisch full screen naar de clone desktop die ook een aparte resolutie had ( super systeem tbh ), GT heeft ook een functie dat als een trailer is afgelopen hij de volgende pakt, kon dus gewoon GT aanzetten en op me bank rustig alle trailers afkijken.

Ook quicktime werkt van geen meter meer, ( apple trailers voornamelijk ) ook al heeft hij een optie voor extended monitor crashed het prog zelf nogal vaak als ik deze functie gebruik.

Is er toevallig een prog dat media naar een extended monitor in full screen gooit of een oplossing voor de ati tools ?

Alvast bedankt

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
VLC Player? Kun je hier downloaden.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

In het Catalyst Control Center:

Klap Video open en ga naar Cinemamodus. Onder "Beeldscherm overlappen" stel je de eerste dropdownlist in, hoe je wil dat video wordt weer gegeven in kloonmodus. Bij de tweede dropdownlist geef je aan wat video moet doen als je de TV als uitgebreid bureaublad instelt. Beiden op cinemamodus zetten dus.

Niet veel anders dan bij het (oude) nvcpl, lijkt me.

Yes, but no.

• NedStar
Dat is dus het probleem hij werkt niet onder vista.
Ik lees atm de release notes van de nieuwe Catalyst en dit klinkt zeer goed:

Simplified Theater Mode2 controls, layout and now supporting Windows Vista

Toch bedankt allemaal en zal hem eens gaan testen.

Edit.

Werkt dus nog niet....
De theater mode doet vrijwel niks, of ik nu full screen doe of standard het maakt geen bal uit.

[ Voor 20% gewijzigd door NedStar op 20-07-2007 13:52 ]

• NedStar
Iemand het al werkend gekregen onder vista ?

gelijk bumped 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door NedStar op 21-07-2007 23:19 ]

Pagina: 1