Ik versta persoonlijk iets heel anders onder lightpainting en ik heb daarvan ook wel hele mooie voorbeelden langs zien komen. Dit is meer een beetje niet helemaal standaard flitsen.
De onderwerpen vind ik inderdaad niet schokkend en ook de uitvoering vind ik duidelijk voor verbetering vatbaar. Ik zou er zelf voor hebben gekozen om bijvoorbeeld de beertjes zodanig te belichten dat die vervelende schaduw op het gele beertje ook ingeflitst was. Daarnaast zou ik de beertjes ook van links en rechts achter hebben geflitst, zodat er een halo omheen zou zijn ontstaan. Op die manier "knallen" ze dan een stuk beter de achtergrond uit. Nu vervagen ze juist de achtergrond in.
Als ik dan kijk naar de laatste foto. Het idee is heel aardig, alleen zijn een groot deel van de knopjes of knoopjes of wat dan ook, overbelicht. Juist de afwisseling van blauwe en roze gevalletjes is best aardig.
Oh, ja en de foto hinkt ook een beetje op twee gedachten. Moet de tak nu wel of niet zichtbaar zijn?
Keuzes, Keuzes, ik weet het, maar als je geen keuzes maakt, kies je ook.
Wat versta ik dan onder lightpainting?
Neem een donkere achtergrond en lange sluitertijd (eventueel, maar niet noodzakelijk een groot diafragma.) Stel scherp op bijvoorbeeld vier meter van de camera en ga dan met bijvoorbeeld een zaklamp een patroon tekenen.
Een schitterend voorbeeld daarvan is een keer gedaan door iemand anders, die toen ook uitlegde dat zijn vriendin (vrouwen hebben soms een wat vastere hand) op de grond wat blokjes had geplaatst als referentiepunten.
[
Voor 14% gewijzigd door
Verwijderd op 10-07-2007 11:34
]