Hoe subdomein aanmaken Active24??

Pagina: 1
Acties:
  • 1.192 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216187

Topicstarter
Ik zou graag een subdomein bij Active24 wensen.
Echter nu moet je deze volgens de website bestellen en gaat dit geld kosten.
Maar ten eerste heb ik hier geen zin in en ten tweede werkt het hele order formulier niet.
Active24 bellen is ook een ramp...

Dus vandaar de vraag weten jullie hoe ik hier een subdomein kan aanmaken?
Ze werken wel met een soort domein beheer en daar kan dit ingesteld worden.. maar hoe?
Daar staat nu het volgende:

@ MX 10 mx2.activeisp.com.
@ MX 5 mx10.active24.com.
photo A 213.188.129.160
test A 213.188.130.110
@ A 213.188.130.110
stats CNAME stats01.newweb.active24.com.
stats.www CNAME stats01.newweb.active24.com.
ftp CNAME ftp.newweb.active24.com.
www CNAME web.newweb.active24.com.

Aangezien je ook een fotoalbum kan aanmaken en deze dan verwijst naar
photo.domein.nl dacht ik dan maak het zelfde aan naar het IP wat er al stond voor de website
maar dan met test.(zie hierboven)

Helaas mocht dit niet baten...
Ik ben ten einde raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als het allemaal zo slecht geregeld is, waarom dan daar een (sub)domein nemen? Er zijn zat goede hostingproviders.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:47
Het duurt een paar uur voordat alle DNS records zijn bijgewerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
SyS_ErroR schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:40:
Het duurt een paar uur voordat alle DNS records zijn bijgewerkt ;)
Dan nog, als de hostfile op de server je subdomein niet kent kan je DNS aanpassen tot je een ons weegt maar hij gaat hem gewoon naar het hoofddomein leiden. ;)

Wat je wel kan doen is met behulp van bijvoorbeeld PHP opvragen wat het subdomein is waarmee iemand op je site komt en dan automatisch redirecten.
Niet erg netjes maar je hebt dan wel een subdomein.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wou dat ik kon verhuizen.. maar heb een contract en het gaat minimaal een week duren en de vorige keer dat ik dit wou doen ging het allemaal zo lastig. Toen ben ik maar bij ze gebleven.

Wat bedoel je precies met de hostfile. Ik snap dat de server moet weten waar
http://test.domein.nl naar verwijst. Maar kan ik dat op een manier met MX, A of CNAME records aangeven?

En waar zou ik dergelijke PHP files kunnen vinden?

Ik heb ook een website via Digitalus, en daar wordt een mapje aangemaakt op de server en daar kan ik gewoon een nieuwe Index html in zetten. En dit is via hun dashboard ook allemaal makkelijk in te stellen. Maar dat is geen eens nodig.

Ik wil gewoon de http://test.domein.nl verwijzen naar de www.domein.nl
en zo wil ik nog een aantal subjes aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Anoniem: 216187 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:50:
Ik wou dat ik kon verhuizen.. maar heb een contract en het gaat minimaal een week duren en de vorige keer dat ik dit wou doen ging het allemaal zo lastig. Toen ben ik maar bij ze gebleven.
Dat is dus precies hun bedoeling. Maar ik heb mijn opzegging gefaxt. En het heeft geen problemen opgeleverd.
Je kunt trouwens gewoon je domein verhuizen hoor, kunnen ze niets tegen doen.
Zolang jij maar de eigenaar bent en de verhuisformulieren van je nieuwe hoster ondertekent.
Je contract is per jaar geloof ik, dus als je weg wilt gewoon opzeggen en verhuizen. ;)
Wat bedoel je precies met de hostfile. Ik snap dat de server moet weten waar
http://test.domein.nl naar verwijst. Maar kan ik dat op een manier met MX, A of CNAME records aangeven?
MX is voor mail.
CNAME is een alias.
Met een A record kan je aangeven naar wel IP het subdomein wijst.
Maar vanaf het moment dat je op het IP aankomt moet de server een bepaalde map voor je openen. Dat staat gedefinieerd in de hostfile. En daar kan jij als het goed is niet bij. :+
En waar zou ik dergelijke PHP files kunnen vinden?
Maken. Je bent toch een tweakert? ;)
Ik heb ook een website via Digitalus, en daar wordt een mapje aangemaakt op de server en daar kan ik gewoon een nieuwe Index html in zetten. En dit is via hun dashboard ook allemaal makkelijk in te stellen. Maar dat is geen eens nodig.

Ik wil gewoon de http://test.domein.nl verwijzen naar de www.domein.nl
en zo wil ik nog een aantal subjes aanmaken.
Aha, dus het hoeft niet naar een speciale map?

A test.domein.nl. xxx.xxx.xxx.xxx (ip van www.domein.nl).
Zou volgens mij moeten werken.
Waar ga je nu heen dan als je test.domein.nl probeert?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ik krijg nu z'n standaard siteje van Active24:

This page is hosted by Active 24. The new site for

is under development, so please check back soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar dat is dus het gekke, als ik via CMD ping naar mijn website.
ping domein.nl dan krijg ik een IP voer ik dan in dan kom ik op de website van Active24.
Naja ik krijg die zelfde tekst als hierboven.

Maar als ik z'n photo album van hun maak, dan verwijst het naar een andere server van hun.
En dan werkt pics.domein.nl bijv. in eens wel. Maar dan staat er dus gewoon
"pics A 213.188.129.160" Dus ik wordt rechtstreeks naar die fotoserver van hun gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:20
Ik geloof dat je niet leest wat er gezegd wordt.

Nogmaals, er zijn meerdere zaken nodig om dat domein voor elkaar te krijgen. Een DNS record, een wijziging in de hosts file van de server zijn daar de 2 belangrijkste van.

Ja, die DNS records kan jij blijkbaar veranderen. Nee, de host file kan jij niet veranderen. Wat je wilt kan dus simpelweg niet.

Daarnaast, Je bent hier bezig met het omzeilen van de voorwaarden van Active24. Je vraagt ons dus om hulp met het oplichten van een bedrijf.

offtopic:
Als je een toevoeging hebt, is er altijd de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop. Dubbelposts zijn irritant en niet toegestaan

[ Voor 19% gewijzigd door Nijn op 09-07-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Anoniem: 216187 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:12:
Maar dat is dus het gekke, als ik via CMD ping naar mijn website.
ping domein.nl dan krijg ik een IP voer ik dan in dan kom ik op de website van Active24.
Naja ik krijg die zelfde tekst als hierboven.
Dat bedoel ik met die hostfile.
Ze accepteren blijkbaar alleen www.domein.nl.
De wildcard zal wel naar die landingpage staan.
Maar als ik z'n photo album van hun maak, dan verwijst het naar een andere server van hun.
En dan werkt pics.domein.nl bijv. in eens wel. Maar dan staat er dus gewoon
"pics A 213.188.129.160" Dus ik wordt rechtstreeks naar die fotoserver van hun gestuurd.
Daar wordt het subdomein dus wel geaccepteerd. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan zal ik toch contact met hun moeten opnemen.
En Nijn.. sorry dat ik het niet in één keer begreep.
En het oplichten van een bedrijf vind ik nogal een groot woord.
Ik wil gewoon graag een paar subdomeintjes. Dat noem ik nou niet echt een misdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Een beetje oplichten dan? Je probeert hun servers zo te bewerken dat je een dienst gratis krijgt waar je normaal voor moet betalen. Sorry, maar in mijn boekje is dat niet bepaald normaal.

Ik heb het er maar even duidelijk neergezet. Het antwoord was namelijk al een aantal keren gegeven.
De 4e post bijvoorbeeld:
Dan nog, als de hostfile op de server je subdomein niet kent kan je DNS aanpassen tot je een ons weegt maar hij gaat hem gewoon naar het hoofddomein leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167472

Nijn schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:29:
Een beetje oplichten dan? Je probeert hun servers zo te bewerken dat je een dienst gratis krijgt waar je normaal voor moet betalen. Sorry, maar in mijn boekje is dat niet bepaald normaal.

Ik heb het er maar even duidelijk neergezet. Het antwoord was namelijk al een aantal keren gegeven.
De 4e post bijvoorbeeld:

[...]
Oplichten noem ik het zeker niet! Wat voor "kosten" moet een hoster nou maken als je een subdomein wilt????? Het enige wat aangepast wordt de DNS records + je config op je appache.

En anders zou ik idd zijn ovegestapt naar een andere hostingprovider. Genoeg keuze, aan degenenen die het subdomein gebeuren gratis aanbieden (wat niet meer dan logisch is)

Hetzelfde zie ik ook voor de mails. De meeste hostingproviders geven je 1 gratis mailbox en ongelimiteerd alliassen (volgens mij hebben de meesten onder ons daar helemaal niets aan) En als je meerdere mail accounts wilt, dan moet je meer betalen..

De makkelijkste oplossing......

Zelf een servertje bakken thuis ;) Heb je gelijk alles :) LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Wat jij wilt. Maar probeer je ook even in de tegenpartij te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Anoniem: 167472 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 01:33:
[...]
Hetzelfde zie ik ook voor de mails. De meeste hostingproviders geven je 1 gratis mailbox en ongelimiteerd alliassen (volgens mij hebben de meesten onder ons daar helemaal niets aan) En als je meerdere mail accounts wilt, dan moet je meer betalen..
Misschien zou jij je eens moeten verdiepen in wat het inhoudt om ISP te zijn. Diensten draaien niet op lucht namelijk. Stel je wilt een extra mailbox en je krijgt mailboxen van 500MB, mag dat niet meer kosten?
Overigens is het aan de ISP om te bepalen wat ze voor hun diensten willen hebben en als ze geld willen vragen voor een extra sub-domein, moeten ze dat zelf weten. Zint je dat niet, zoek een hoster op waarbij het wel gratis kan.

Voor niets gaat de zon op!

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beboes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07-2011
Hallo wimnele,

Ja je moet extra betalen als je voor je subdomein een aparte area wil. Maar je kan ook je subdomeinnaam naar een directory laten verwijzen. Zie uitleg van Active24:

U kunt een subdomein aanvragen door een e-mail te sturen vanuit uw contact e-mailadres. Vermeld hierin uw domeinnaam, de gewenste subdomeinnaam en de webruimte waarnaar dient te worden verwezen. De e-mail kunt u sturen naar support@mamutactive24.nl.

Dus een e-mailtje als volgt is voldoende:

Subject: Aanmaken subdomein
Hallo,
Kunnen jullie voor xyx.nl een subdomein regie.xyz.nl aanmaken?
Deze dient te verwijzen naar www.xyz.nl/regie

Binnen 24 uur geregeld ;)

Succes
Beboes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-04 16:00

PowerSp00n

There is no spoon

Zo, speciaal voor geregistreerd? Ik denk dat het de TS na 2 jaar wel gelukt is, of inmiddels is overgestapt naar een andere webhost :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Laatst online: 11:34

IEF

Why so serious?

Ik denk dat we dit topic maar met rust laten, nietwaar?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.