Toon posts:

[ps2 + pes] of [xbox + fifa]

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
we zijn hier een beetje zat van de pc versie van fifa07, extreem buggy en irritant dat je niet lekker op de bank kunt zitten. dus, we dachten, beetje cheapo console + voetbalspel moet kunnen voor een euro of 100..

alleen welk van de 2 is het best? is natuurlijk erg subjectief, dus schreeuwen dat 'jouw' voetbalspel de beste is lijkt me niet erg nuttig.. wat we zoeken zijn mensen met het liefst ervaring met beide combo's, die de verschillen kennen. tot nu toe neigen we lichtelijk naar de xbox + fifa omdat we fifa al kennen, maar stel dat we dat kopen en pes blijkt veel doper te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik zou zeggen: ps2 + fifa 2007 + pes, heb je het beste van alles :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar ik dacht dat er geen fifa op de ps2 was? (en geen pes op de xbox toch?)

btw, welke controller vinden jullie het lekkerst, dat is natuurlijk ook erg belangrijk als we elke avond gaan zitten te voetballen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 20:09

KneoK

Not in a million lightyears

PES 5 is zeker uitgekomen voor de XBOX, daar heb ik heel wat avonden aan vergooit bij een maat. Zelfde met Fifa.

Daarnaast zijn beiden volgens mij ook gewoon voor de PS2.

Ik kan je wel vertellen dat het verschil tussen PES5 en Fifa2007 best groot is, in eerste instantie in het voordeel van Fifa vanwege het grotere grafische geweld, maar als je eenmaal de vrijheid van PES gewend bent dan kun je veel meer kwijt in dat spel.

Beide zijn het goede spellen, beide zijn het goede consoles. Ik ben nog steeds hartstikke gelukkig met mijn XBOX omdat het met (relatief) weinig moeite omgetoverd kan worden tot een aardig multimedia boxje.
Als je puur en alleen van plan bent om te voetballen dan zou ik gewoon op zoek gaan naar de goedkoopste combo, als je in de toekomst nog van plan bent om meer spellen te kopen dan moet ik helaas toch richting de PS2 neigen, al is het maar dat daar de spellen nog volop voor te koop zijn, maar tweedehands is er voor de XBOX ook nog zat te regelen.

Edit: heb voor de pc een ps2 gamepad kloontje en ik moet zeggen dat het op de XBOX echt tien keer lekkerder speelt met een XBOX controller, uiteraard getest met XBOX en pc versie van PES. Een van de redenen om het kloontje te hebben ingewisseld voor een Chillstream van Logitech. Gebruik de fan in dat ding nooit, verder is het een geweldige gamepad.

[ Voor 14% gewijzigd door KneoK op 09-07-2007 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tnx voor de snelle reactie :)

wel relaxed dat beide spellen op beide consoles zijn (alleen pes6 op xbox niet dus?)

we neigen nog steeds naar xbox + fifa na je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

PES6 is inderdaad niet meer voor de XBOX uitgekomen. Fifa2007 daarintegen nog wel.

Ik kan het heel erg aanraden een XBOX te zoeken, maar verwacht niet dat Fifa2008 of PES6 (of zelfs 7 al) daar nog voor uitkomen, omdat er naar mijn weten simpelweg geen XBOX spellen meer worden gefabriceerd. Maar aan de andere kant, koop lekker voor een paar tientjes de hele Fifa serie vanaf 2001 ofzo en je bent de komende maanden/misschien wel jaren zoet ! Daarnaast PES4 en 5 erbij en klaar ben je.

Heb overigens ook met plezier de meeste andere sportspellen van EA gespeeld met die maat van me. Ijshockey is heel leuk, American football is ook leuk, maar vooral de EA Sports BIG spellen op dat vlak zijn super (Fifa Street bijvoorbeeld, de meer arcade-achtige spellen zeg maar).

Sowieso het leukste van een console vind ik, lekker competatitief met een paar man een flink toernooi in elkaar zetten en dan avonden aan een doorspelen totdat er een winnaar is. Ook leuk met z'n vieren, twee per team. Soms chaos, maar zorgt altijd voor leuke momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

KneoK schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:14:
PES6 is inderdaad niet meer voor de XBOX uitgekomen. Fifa2007 daarintegen nog wel.

Ik kan het heel erg aanraden een XBOX te zoeken, maar verwacht niet dat Fifa2008 of PES6 (of zelfs 7 al) daar nog voor uitkomen, omdat er naar mijn weten simpelweg geen XBOX spellen meer worden gefabriceerd. Maar aan de andere kant, koop lekker voor een paar tientjes de hele Fifa serie vanaf 2001 ofzo en je bent de komende maanden/misschien wel jaren zoet ! Daarnaast PES4 en 5 erbij en klaar ben je.

Heb overigens ook met plezier de meeste andere sportspellen van EA gespeeld met die maat van me. Ijshockey is heel leuk, American football is ook leuk, maar vooral de EA Sports BIG spellen op dat vlak zijn super (Fifa Street bijvoorbeeld, de meer arcade-achtige spellen zeg maar).

Sowieso het leukste van een console vind ik, lekker competatitief met een paar man een flink toernooi in elkaar zetten en dan avonden aan een doorspelen totdat er een winnaar is. Ook leuk met z'n vieren, twee per team. Soms chaos, maar zorgt altijd voor leuke momenten.
Waarom zou Fia 2008 niet op de Xbox 1 uitkomen? Het kost weinig om dat te verwezenlijken en er zijn genoeg Xbox 1 gebruikers. Fifa 97 is namelijk ook nog op de SNES (!) uitgekomen, terwijl de opvolgers PlayStation en Nintendo 64 al in 1995 resp. 1996 werden uitgebracht. Dit geldt dan ook weer voor Fifa games op de PS1. Idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:18

Smoonshine

Feyenoord!!

Exorcist schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:52:
[...]

Waarom zou Fia 2008 niet op de Xbox 1 uitkomen? Het kost weinig om dat te verwezenlijken en er zijn genoeg Xbox 1 gebruikers. Fifa 97 is namelijk ook nog op de SNES (!) uitgekomen, terwijl de opvolgers PlayStation en Nintendo 64 al in 1995 resp. 1996 werden uitgebracht. Dit geldt dan ook weer voor Fifa games op de PS1. Idem.
Er komt praktisch niets meer op de Xbox 1 uit en voor zover ik weet is Fifa ook al niet meer aangekondigd voor de xbox en de gamecube. De enige reden dat het spel nog op de PS2 gaat uitkomen is, omdat er daar zoveel van in de huiskamer staan.

Ik zou zelf voor de PS2 + PES gaan. Op de PS2 komen nog steeds spellen uit en de PS2 heeft ook nog standaard een schap in elke winkel. De xbox en gamecube kom je nergens meer tegen. Overigens zou ik er nog wel aan denken om misschien toch wat meer uit te geven voor een Wii/X360 /PS3. Daar komt tegenwoordig alles op uit en is zeker voor de toekomst een verstandigere aankoop. Ik heb zelf een keer zo'n fout gemaakt door een 'oude' console te kopen en dan wil je binnen no-time een nieuwe.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Tsjah, ik zou ook geen Xbox meer kopen, want daar komen geen spellen meer voor uit terwijl voor de PS2 wel.

Je bent trouwens ook gewoon zeker dat je de allerlaatste PES en Fifa op de PS2 kunt spelen, terwijl je dat op de Xbox niet kunt. Ik speel nu persoonlijk zelf nog altijd PES2 op m'n PS2, maar dat komt omdat ik gewoon genoeg heb aan 1 voetbalspel, maar aangezien jij lekker wilt voetballen op de bank kan ik me goed voorstellen dat je wel altijd een nieuwe game wilt.

En hoogstwaarschijnlijk zal ook nog Fifa 2008 op de PS2 uitkomen terwijl dat voor de Xbox niet het geval zal zijn.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank jullie voor de reacties :)

op zich denk ik dat fifa 07 voor ons verslavend genoeg is om nog jaren te boeien, en tegen die tijd kunnen we altijd nog een 360 kopen (die is dan vast ook alweer lekker goedkoop) dus dat zal het probleem niet zijn. hoewel het natuurlijk altijd leuk is om te weten dat er nog wat meer spellen uitkomen voor de PS2, dus denk dat ik die controllers maar even allebei aan de tand moet voelen (aangezien dat wel erg belangrijk is)

detail trouwens; de xbox is oerlelijk en de ps2 wel erg mooi.. niet bijster boeiend maar toch :P (voor de gediste mensen: smaken verschillen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 19:53
tjah persoonlijk vind ik fifa niets, PES speelt imho stukken lekkerder, maarja mn broer zegt het omgekeerde.

Ik zou zeggen tik een 2e hands ps2 op de kop(de kleine versie) en koop allebei 2e hands voor een prikkie op marktplaats oid. Kun je lekker zelf beslissen wat het lekkerste speelt. Nadeel van PES is wel dat veel namen niet kloppen, maar er zijn wel savegames van mensen die al die namen hebben gefixed, moet je alleen wel kunnen overzetten van iemand anders zn memory card geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Je hebt inderdaad aangepaste options files. Maar die moet je vanaf je pc op een memorycard krijgen. In het geval van een XBOX kun je dat op twee manieren voor elkaar krijgen, een Action Replay memory card maken van een memory stick en dan met een aangepaste kaartlezer op je XBOX aansluiten (of een originele Action Replay kit kopen en daarmee aan de slag) en uitlezen of met ftp op een aangepaste box de savegame kopieren.

Met de PS2 zou ik niet weten of het mogelijk is. Het is wel storend dat je met Van Distelbooy speelt bijvoorbeeld :X Verder vind ik PES ook stukken lekkerder spelen.

Ik ben nogmaals van mening dat als je alleen gaat voetballen dat je dan op zoek moet gaan naar de goedkoopste combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-09 20:56
KneoK schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:39:
PES 5 is zeker uitgekomen voor de XBOX, daar heb ik heel wat avonden aan vergooit bij een maat. Zelfde met Fifa.

Daarnaast zijn beiden volgens mij ook gewoon voor de PS2.

Ik kan je wel vertellen dat het verschil tussen PES5 en Fifa2007 best groot is, in eerste instantie in het voordeel van Fifa vanwege het grotere grafische geweld, maar als je eenmaal de vrijheid van PES gewend bent dan kun je veel meer kwijt in dat spel.

Beide zijn het goede spellen, beide zijn het goede consoles. Ik ben nog steeds hartstikke gelukkig met mijn XBOX omdat het met (relatief) weinig moeite omgetoverd kan worden tot een aardig multimedia boxje.
Als je puur en alleen van plan bent om te voetballen dan zou ik gewoon op zoek gaan naar de goedkoopste combo, als je in de toekomst nog van plan bent om meer spellen te kopen dan moet ik helaas toch richting de PS2 neigen, al is het maar dat daar de spellen nog volop voor te koop zijn, maar tweedehands is er voor de XBOX ook nog zat te regelen.

Edit: heb voor de pc een ps2 gamepad kloontje en ik moet zeggen dat het op de XBOX echt tien keer lekkerder speelt met een XBOX controller, uiteraard getest met XBOX en pc versie van PES. Een van de redenen om het kloontje te hebben ingewisseld voor een Chillstream van Logitech. Gebruik de fan in dat ding nooit, verder is het een geweldige gamepad.
hij zegt het, pluk er een 2e hands van marktplaats. Het liefst al omgebouwd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Van Distelbooy
_/-\o_

en idd.. goedkoopste optie.. wijs plan :) wat dat betreft lijkt de xbox ietsje in het voordeel als ik zo een blik op marktplaats werp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:19:
[...]

_/-\o_

en idd.. goedkoopste optie.. wijs plan :) wat dat betreft lijkt de xbox ietsje in het voordeel als ik zo een blik op marktplaats werp.
Jah, natuurlijk. Iedereen wil van zijn Xbox af omdat je er nu niets meer mee kunt, terwijl er voor de PS2 nog altijd software voor ontwikkelt wordt.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Pagina: 1