Toon posts:

[2003] RIS installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee waarom er geen "Remote Installation Services" tussen mijn add remove programs staat?? :? :? .

Ik draai een schone installatie van 2003 enterprise volledig geupdate (SP2) in VMWare, linked clone.
aangemeld in een domain met een DC waar DNS en DHCP services op draaien.

Ik ben ingelogd met een account met domain en enterprise admin rechten.

Ik zie ook geen RIS vinkje op mijn DC. (zelfde linked clone)

edit: ik heb trouwens een extra schijf schoon NTFS voor RIS aangemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 20:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het heb.

"What is Windows Deployment Services?
Windows Deployment Services is the updated version of Remote Installation Services (RIS). Windows Deployment Services assists with the rapid adoption and deployment of Windows operating systems. You can use it to set up new computers through a network-based installation without having to be physically present at each computer and without having to install directly from CD media."

bron: http://technet2.microsoft.com/WindowsVista/en/library/9e197135-6711-4c20-bfad-fc80fc2151301033.mspx?mfr=true

het lijkt er op dat Microsoft zijn befaamde rename techniek heeft toegepast.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou.... wel iets meer dan dat :)
WDS is compleet anders dan RIS.
Welk OS wilde je dan uitrollen? XP werkt het beste met old-style RIS, maar dan moet je eerst RIS (met SP1) installeren en configureren, en daarna bij de installatie van SP2 aangeven dat je WDS in Mixed Mode wil draaien.

Maar dat staat ook allemaal in de readme en deployment papers voor SP2 uitgelegd die je uiteraardvan tevoren had gelezen toch? :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-02 21:49
alt-92 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:07:
Maar dat staat ook allemaal in de readme en deployment papers voor SP2 uitgelegd die je uiteraardvan tevoren had gelezen toch? :+
lol :)

is WDS trouwens een server role? of nog niet

[ Voor 9% gewijzigd door sjongenelen op 10-07-2007 12:09 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:07:
:+ Uiteraard :+

Heel erg bedankt, ik ben idd met XP bezig, een beetje aan het klooien met 70-270.