Vanuit een Classes wil ik een resultaat uit een database halen en heb ik de volgende function aangemaakt:
Vervolgens wordt de function aangestuurd met:
Echter krijg ik als resultaat: Array, wat doe ik fout?? En is het mogelijk om deze query uitvoerbaar te maken ook als er twee velden ("name") in de database gelijk zijn:
PHP:
1
2
3
4
5
| function plaats($id) { global $spsdb; $plaats_result=mysql_fetch_object($spsdb->dbq("SELECT name FROM agenda_places WHERE id='".$id."'")); return array("name"=>$plaats_result->name); } |
Vervolgens wordt de function aangestuurd met:
PHP:
1
| <?=$SPS->plaats($data->id);?> |
Echter krijg ik als resultaat: Array, wat doe ik fout?? En is het mogelijk om deze query uitvoerbaar te maken ook als er twee velden ("name") in de database gelijk zijn:
PHP:
1
| $query="SELECT user.user,[b]agenda_locations.name[/b],[b]agenda_places.name[/b],agenda_places.id,user.lastupdate,usermore.fotos,usermore.woonplaats,user.birthday,user.sex,user.vip FROM user INNER JOIN usermore ON user.user=usermore.user INNER JOIN useronline ON user.user=useronline.user INNER JOIN agenda_locations ON user.user=agenda_locations.id INNER JOIN agenda_places ON agenda_locations.location=agenda_places.id WHERE "; |