Toon posts:

On Target Earnings

Pagina: 1
Acties:
  • 1.009 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen wat On Target Earnings (O.T.E.) inhoud?
Ik neem aan dat het iets te maken heeft met het halen van bepaalde doelen maar hoe wordt het berekend?
In een vacature voor systeembeheerder (HBO niveau) staat € 40.000 O.T.E. Waar moet ik dan aan denken bij het bruto maandsalaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik ken de term niet, maar met logisch nadneken lijkt het me een salaris op basis van een vastgesteld target. Als je precies je target haalt verdien je 40.000; als je 90% van je target haal verdien je 36.000 en als je 10% boven je target zit verdien je 44.000.

Met andere woorden een zeer prestatie gerichte beloningsstructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

O.T.E. wil precies dat zeggen: On target earnings. Het geld dat je verdient wanneer je precies je targets haalt. Dat zegt helemaal niks over de beloningsstructuur, het kan net zo goed 39.000 vast zijn, en 1000 bonus, als 1000 vast en 39.000 bonus. Maar aangezien je natuurlijk niet werkt om je targets niet te halen, zou dat niet zoveel uit moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pooh schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 05:49:
Maar aangezien je natuurlijk niet werkt om je targets niet te halen, zou dat niet zoveel uit moeten maken.
Dat ligt er helemaal aan hoe haalbaar de gestelde targets zijn. Als ze structureel niet gehaald worden wordt je structureel onderbetaald. Of dat nou incompetentie is of onrealistisch hoge verwachtingen.

Ik zou toch niet volgens die constructie willen werken als daar niet minstens een acceptabel basisloon in zit verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 07:02:
[...]

Dat ligt er helemaal aan hoe haalbaar de gestelde targets zijn. Als ze structureel niet gehaald worden wordt je structureel onderbetaald. Of dat nou incompetentie is of onrealistisch hoge verwachtingen.

Ik zou toch niet volgens die constructie willen werken als daar niet minstens een acceptabel basisloon in zit verwerkt.
Eens. Al zou ik helemaal niet voor een bedrijf willen werken dat rare targets stelt, denk ik dat voor een systeembeheerder op HBO-niveau in zijn eerste jaar bij een bedrijf, 10% variabel loon redelijk is, en 20% het absolute maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 07:02:
[...]

Het zal er tussenin liggen. Ik zou als werkgever nooit targets stellen die je met twee vingers in je neus met 36 uur per week kunt halen, maar als werknemer zou ik ook geen targets accepteren die je alleen kunt halen als je 80 uur per week blokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik vraag me wel af wat je als systeembeheerder in hemelsnaam moet doen om op basis van een dergelijk beloningsstructuur te gaan werken.

Lijkt mij iig pretje aangezien je weinig verkoopt maar een dienst aflevert waarbij de omstandigheden kunnen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Iblies schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:35:
Ik vraag me wel af wat je als systeembeheerder in hemelsnaam moet doen om op basis van een dergelijk beloningsstructuur te gaan werken.

Lijkt mij iig pretje aangezien je weinig verkoopt maar een dienst aflevert waarbij de omstandigheden kunnen verschillen.
Je hebt geen idee wat de beloningsstructuur is? :?
Zoals ik al zei: zeker 10% variabele beloning lijkt me heel normaal voor een systeembeheerder. Daarvoor stel je een aantal haalbare targets over dingen als responstijd, verslaglegging, change management, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 23:04

Glewellyn

is er ook weer.

Iblies schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:35:

Misschien zaken als een maximumpercentage unscheduled downtime, percentage van incidenten opgelost binnen de in een SLA vastgestelde tijd etc?

edit:
traag...

[ Voor 58% gewijzigd door Glewellyn op 10-07-2007 13:02 ]

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gereageerd op de vacature. Het bedrag bestaat uit een X en een Y component. X is een vast bedrag per maand. Y is een soort bonus als je al je uren maakt (dus niet ziek bent of op de bank zit). Verder krijg je, als je een nieuwe werknemer aantrekt of een nieuwe klant, over het 1e jaar aan het eind van dat jaar een bonus. Dat alles bij elkaar maakt die € 40.000. Maar dat is puur indicatief en kan dus meer of minder zijn (denk eerder minder..)

Wel allemaal leuk en het betrekt je meer bij het bedrijf en je moet er echt voor gaan. Mocht je alleen ziek zijn voor langere tijd of bankzitter zijn dan ben je afhankelijk van bedrag X en mij werd (nog) niet verteld wat bedrag X is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me sterk af of het legaal is om je te korten in een bonusstructuur wanneer je ziek bent. Echt ziek dus. Daar kun je doorgaans niks aan doen. Dat je in de ziektewet zit en dus maar 70% van je loon beurt ok .. dat is normaal. Maar gekort worden omdat je een target niet haalt omdat je ziek bent .. lijkt me niet legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 12:47

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 03:19:
Ik vraag me sterk af of het legaal is om je te korten in een bonusstructuur wanneer je ziek bent. Echt ziek dus. Daar kun je doorgaans niks aan doen. Dat je in de ziektewet zit en dus maar 70% van je loon beurt ok .. dat is normaal. Maar gekort worden omdat je een target niet haalt omdat je ziek bent .. lijkt me niet legaal.
Volgens mij is dat volkomen legaal (althans ik zou niet weten waarom niet....). Ze betalen je dan gewoon na rato. Tenminste dat is mijn ervaring. 2 maanden ziektewet, dan heb je recht op 12-2/12 van je bonus. Hetzelfde geldt met zwangerschapsverlof geloof ik. Het gaat erover hoeveel maanden van dat betreffende jaar jij hebt bijgedragen aan het halen van de targets.

Wanneer je 2 maanden niet aanwezig bent, heb je dus 2 maanden niet actief hier aan bijgedragen en kan je dus een medewerker korten.

Mocht het wettelijk anders geregeld zijn dan hoor ik het graag dan zal ik m'n werkgever nog even achter z'n broek aan zitten voor een bonus van een paar jaar terug ;)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat neem ik aan om persoonlijke targets en niet die van een heel bedrijf. Aangezien ze voor jouw specifieke salaris een target hebben. En als je ziek bent, wat je niet opzettelijk bent, is het nogal zuur als je daarop gekort wordt.

Anders moet je het geen target noemen maar een bonus. Standaardloon + bonus. Dat is wezenlijk wat anders dan een loon dat je alleen kunt realiseren als je er altijd bent en alles haalt.

Dat je een bonus niet haalt en dus geen extra inkomsten hebt, is anders dan dat je een target niet haalt omdat je ziek bent, en daardoor minder loon hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 07:23 ]

Pagina: 1