Toon posts:

ingewikkelde draadloze set-up

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een adsl verbinding. Ik heb de modem op een bedrade router aangesloten en een 3com Wlan access point op de router aangesloten. Alles werkte perfect, tot de stroom uitviel en de router kapot ging.
Nu wordt het moeilijk in mijn ogen. Ik heb de router vervangen door een switch mr dit werkt niet. Ik denk dat dit komt omdat de switch dom is en niet kan inloggen (adsl heeft dit nodig).

Nu wat kan ik hieraan doen. Gewoon een draadloze router kopen?

Gewoon inloggen op adsl in de web-interface van de router en dan draadloos netwerkje maken zeker?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Aan je AP heb je even niets meer. Een draadloze router lijkt me in jouw geval dus de enige oplossing ja. Of heb je nog een aparte modem er aan hangen?

Dan zou je je AP aan je modem kunnen hangen, maar dan heb je geen bedraad netwerk meer.

[ Voor 39% gewijzigd door Hann1BaL op 09-07-2007 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
stel dat ik men Ap in men modem steek, dan moet ik toch ergens inloggen op adsl met username en pass?
hoe werkt dit??

Ik kan toch niet inloggen op men AP??

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 20:11 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:29

Reptile209

- gers -

Wat voor modem en ISP heb je? Heel veel ISP's geven je een router/modem op je aansluiting, zodat je daar probleemloos een AP aan zou moeten kunnen hangen. Als je dan daarnaast even meldt welk AP het is, dan kunnen we met je meekijken of je er mee wegkomt, of dat je een nieuwe nodig hebt. :)

Edit: de conclusie van Hann1BaL is misschien wat voorbarig, als je het verkeerd aansluit op dit moment. Vandaar dat wat meer informatie wel handig is ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Reptile209 op 09-07-2007 20:27 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
modem= alcatel speed touch
access point= 3com wl 308

ik denk dat ik een alles-in één toestel ga kopen

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-03 08:50
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 03:04:
modem= alcatel speed touch
access point= 3com wl 308

ik denk dat ik een alles-in één toestel ga kopen
Dat kan een oplossing zijn, maar afhankelijk van welke alcatel speed touch je hebt is dat volkomen onzin. De meeste van die beestjes kunnen namelijk prima zelf inloggen, waardoor je de switch erachter kunt hangen voor extra poorten.

Daarna koppel je aan een van poorten op de switch je AP weer.

De de ham vraag is op het moment:
Welke alcatel speed touch heb jij thuis staan?

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
alcatel speed touch home

• nsa1984
Ik ga er voor het gemak vanuit dat je je speedtouch home nog ongemod hebt.
Waardoor je inderdaad een router apparaat gaat nodig hebben.
Zelf zou ik voor een eenvoudig sweex thuis routertje gaan, tenzij je veel "bestandsuitwisselingsdiensten" (leuk scrabblewoord trouwens) hebt. Dan zou ik voor een iets uitgebreidere en meer robustere router gaan van bijvoorbeeld linksys.

Verder heb je natuurlijk ook de optie nog om alsnog je speedtouch home om te modden naar een speedtouch pro versie, waardoor je geen apparte router meer hoeft aan te schaffen. Linkje

En de Optie om een geheel nieuwe modem/router combinatie aan te schaffen is er ook nog. Al dan niet met wireless gedeelte.

Verwijderd

Topicstarter
OK ik heb een linksys gekocht en geconfigureerd, het werkt wel MAAR ik heb 2 access points van 3com en dit verschijnt nog bij draadloze netwerken? Ik wil ze laten samenwerken met linksys wireless netwerk om het signaal boven te versterken, Probleem is hoe doe ik dat?

• nsa1984
Eerlijkheids halve dat heb ik zelf nog nooit gedaan, maar heb ooit gelezen dat je het kanaal verandert en de SSID hetzelfde moet zetten.

Dan creeer je als het ware een roaming wifi netwerk.
Nogmaals heb het zelf nog nooit gedaan, maar slechts ooit ergens zo gelezen. Even zoeken op internet naar roaming wifi netwerken.

Pagina: 1