Ervaring LSI raid adapters

Pagina: 1
Acties:

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:24
Hallo,

Sinds kort heeft LSI een aantal nieuwe raid adapters in het assortiment.
Zowel met en zonder eigen processor.

Zoals de eeste prijs 8 ports tweede 4 ports.
  • SAS 8208ELP raid 5 (zonder CPU) +/- €260 €200
  • SAS 8308ELP raid 5 (Intel iop 333 500mhz) +/- €500
  • SAS 8708ELP raid 5 (LSI PowerPC 500mhz) +/- €500 +/-€350
Als deze kaarten zijn ook verkrijgbaar in 4 ports (met lagere prijs) ipv van 8 en aangezien het allemaal SAS controllers zijn kunnen ze eventueel uitgebreid worden met expanders en dus schijven.

Nu vroeg ik mij af of iemand iets weet over de presaties van deze kaarten?
De sas8308ELP zal wel ongeveer gelijk aan een SAS8408 met 128MB cache presteren.(zelfde CPU en Mhz)

Maar hoe presteert de 8208ELP en 8708ELP aangezien ik niet bekend ben met LSI cpu's en hun volledige software oplossingen?

Zeker als de SAS8208/SAS8204 niet te slecht presteert lijkt het me een leuk kaartje voor de prijs. Gelijk van prijs tov een highpoint maar dan flexibeler voor de toekomst.

[ Voor 9% gewijzigd door leonbong op 09-07-2007 20:02 ]

• leonbong
Weet niemand iets van deze controllers? ;(
Google helaas ook niet

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je zal toch moeten googlen naar wat performance grafieken oid. Wel heeft femme een lsi sas controller getest, die staat ergens in de database met verschillende schijven. Maar misschien is die wat ouder.

Qua support en management software zijn ze heel fijn iig.

specs

Verwijderd

Mag ik vragen waar je hem voor gaat gebruiken?

De controllers met een IOP van Intel presteren vaak wel goed, althans de SATA controllers die ik gezien heb (zoals Areca). Ik heb verder geen ervaring met LSI.

• leonbong
Ik ga hem (SAS8208) gebruiken voor een raid-5 array. Voornamelijk voor gewoon oplag met SATA schijven dus, preformance is iets minder belangrijk. Het moet natuurlijk niet helemaal slecht zijn dan moet ik iets duurders overwegen.

Areca kaarten zijn erg goed. Maar ook vrij duur als je ziet dat de LSI 8308 eigenlijk dezelfde processor heeft maar het aantal poorten is uit te breiden.

Adaptec/LSI hebben dit ingezien en gaan alleen nog maar SAS controllers uitbrengen.