Toon posts:

netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 4 pc's alle 4 deze pc's werken onder xp prof en alle 4 zijn aangesloten op het netewerk.

Nu kan ik met pc a / b en c gewoon in pc d komen en daar bestanden van afhalen. Het vreemde is dat ik vanaf pc d nergens toegang tot krijg. krijg de melden dat ik geen toestemming heb en contact met de beheerder moet opnemen.

Dit is raar omdat elke pc openbaar is in het netwerk en iedereen ( dus alle pc's ) toestemming hebben om bij elkaar in te loggen.

Ben nu een paar dagen bezig om te vinden waarom dit gebeurd en kan het gewoon niet vinden :( daarom mijn vraag dan maar hier stellen.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heb je wel wat gedeeld op die PC?
Zijn alle accounts op elke PC bekend (dus account PC a moet ook op PC d staan) ?
Simple file sharing uitstaan?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:53:
Dit is raar omdat elke pc openbaar is in het netwerk en iedereen ( dus alle pc's ) toestemming hebben om bij elkaar in te loggen.
Hoe heb je dit ingesteld? Share/ntfs permissions goed instellen zijn echt een vak apart (tenzij het je werk is natuurlijk).

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 14:45
* staat de computer browser aan in de services
* heb je een firewall geinstalleerd ? zo ja, controleer de rules. zo nee, dan kun je in uiterste nood een simpele firewall installeren (tiny firewall bijvoorbeeld) om zo na te gaan of er verkeer via de netbios ports enzo gaat, of niet.

* guest account uitgeschakeld ?

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-03 11:10
Kan je vanaf pc D wel pingen naar de andere pc's? Zo ja, probeer dan eens op het IP te connecten naar de shares (via een adres als \\10.0.0.15\ in de windows verkenner). Zo nee, kijk dan je netwerkinstellingen eens na. Heeft de pc een vast IP of krijgt hij deze via DHCP bijvoorbeeld?

• Fast_light
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07-2022
DrClaw schreef op maandag 09 juli 2007 @ 23:49:
* staat de computer browser aan in de services
* heb je een firewall geinstalleerd ? zo ja, controleer de rules. zo nee, dan kun je in uiterste nood een simpele firewall installeren (tiny firewall bijvoorbeeld) om zo na te gaan of er verkeer via de netbios ports enzo gaat, of niet.

* guest account uitgeschakeld ?
Ik zou de fire wall juist deinstalleren en ook de firewall van Windows uitschakelen. vervolgens kijken of het dan wel werkt en daarna weer een firewall installeren, dan weet je iig waar het probleem zit of je weet dat het niet aan de firewall ligt.

Verwijderd

Topicstarter
1. ja alle mappen staat geshared
2. met die pc kan ik wel gewoon printen via het netwerk
3. ik kan met andere pc's wel alles doen . behalve dus met die ene.
4. firewall ook al uitgehad en zelfde probleem.

het is echt heel weird.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-03 12:52

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Kunnen dePC's A, B en C wel met elkaar verbinden? Dat is me niet helemaal duidelijk uit jouw verhaal.
Hebben de gebruikers een account nodig om te verbinden, of zou iedereen vanaf het netwerk op de shares mogen? Staan je NTFS-rechten goed? (minimaal 'read' en 'list folder contents' voor de NETWORK groep) En wat is de exacte foutmelding die je krijgt?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Demoniac schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:56:
Kunnen dePC's A, B en C wel met elkaar verbinden? Dat is me niet helemaal duidelijk uit jouw verhaal.
Hebben de gebruikers een account nodig om te verbinden, of zou iedereen vanaf het netwerk op de shares mogen? Staan je NTFS-rechten goed? (minimaal 'read' en 'list folder contents' voor de NETWORK groep) En wat is de exacte foutmelding die je krijgt?
zal het even duidelijk proberen neer te zetten.

pc a kan met pc b / c en d connecten en bestanden uitwisselen
pc b idem als pc a
pc c idem als pc a en b
pc d kan dus helemaal niets. maar wel printen via het netwerk.
Pagina: 1