vista ultimate problemen met a8n-e alleen 2 speakers werken!

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dw33z
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09-2024
ik heb sinds 2 weken windows vista ultimate geinstalleerd op me computer (moederbord asus a8n-e) met een onboard soundcard nu heb ik een probleem ik heb een setje speakers met 4 boxen en 1 subwoofertje. toen ik vista had geinstalleerd hoefde ik alleen nog soundcard drivers te installeren deze heb ik van de asus site gehaald de Realtek ALC850 Version 6.2.31 32-bit en geinstalleerd, in de setup van geluid in het configuratiescherm ingesteld dat ik een quadrafonisch speaker set heb en getest. In het programma van windows doen ze het allemaal alle 4 alleen als ik nu windows mediaplayer speel met een mp3 doen alleen de front speakers het met een geluid van my first sony niet om aan te horen.. nu ben ik hier en daar al wezen zoeken op dit forum maar ik zie geen posts meer aanwezig van rond deze maand. nu is mijn vraag heeft iemand al een oplossing voor dit probleem gevonden? nieuwe driver ergens of iets anders?

gr, marc

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Even gecheckt hier, bij mij werkt het wel,gewoon overal geluid uit..

Sound blaster audigy 2 ZS en 5.1 setje van creative.

Lijkt of je alles goed ingesteld hebt, misschien dat iemand nog een tip heeft voor je?

• roger1234
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik weet niet of je hetzelfde bedoeld als het probleem wat ik heb met vista busines en met wat verder zoeken ook mensen met vista ultimate, dat de functie DTS / DD live niet werkt met vista. Dit houd in dat je mp3 hardware stereo upmix naar 5 speakers krijgen. Ik heb het niet werkend gekregen en ben daarom dus weer terug naar XP gegaan.

http://tweakers.net/gallery/158119/sys

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:59
roger1234 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:19:
Ik weet niet of je hetzelfde bedoeld als het probleem wat ik heb met vista busines en met wat verder zoeken ook mensen met vista ultimate, dat de functie DTS / DD live niet werkt met vista. Dit houd in dat je mp3 hardware stereo upmix naar 5 speakers krijgen. Ik heb het niet werkend gekregen en ben daarom dus weer terug naar XP gegaan.
Inderdaad, ik het het ook overwogen. Zit er nu aan te denken om een X-fi oid te halen omdat die wel al die shit ondersteunt.

@ TS
Probeer is de "betaalde" alchemy drivers van creative.. misschien doen die het wel bij jouw.