groen beeld (lcd scherm)

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nockelyk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09-2023
Sinds kort heeft mijn computerscherm (lcd) een heel groene schijn. Ik dacht oorspronkelijk dat het te maken had met een één of ander softwareprobleem maar dit ben ik ondertussen niet meer zo zeker.
Alles op mijn computer slaat groen uit, zo ook bios (in plaats van witte letters heb ik nu groene).

Op internet vond ik reeds een aantal zaken die ik heb geprobeerd maar die geen oplossing boden:
-Ik controleerde reeds of de kabel beeldscherm-computer goed inzat.

-Er staan in de buurt geen sterk magnetische toestellen (wel was het toevallig aan het bliksemen toen ik er voor het eerst last van had, maar het lijkt mij onmogelijk dat dit de oorzaak is).

-Ik las ook ergens dat het kon helpen om gedurende 2 minuten de stroom van de computer af te sluiten en de uit knop in te drukken, wat ook geen resultaat had.

-Bij het menu van mijn beeldscherm staat ook alles juist.

Misschien nog interessant om te vermelden is dat het probleem zich voordeed net nadat ik Mandriva geinstalleerd heb, zonder enig probleem. Ik zat ook reeds een aantal minuten op mijn computer toen hij één of andere foutmelding gaf (welke weet ik niet meer juist), bij het terugopstarten kreeg ik dan het 'groene scherm'.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-07 11:31
Iets meer info graag (specs, soort akbel etc.)

Heb je de kabel al vervangen? Of probeer het scherm op een andere computer (of de computer op een ander scherm :-)).