Ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn, omdat ik de situatie niet ken en vooral ook haar internet gebruik niet ken, zal mijn verhaal niet al te duidelijk zijn of af en toe zelfs onlogisch. Mocht dit gebeuren neem het mij niet kwalijk
.
Nu komt de situatie: Mijn moeder gebruikt deze laptop( Acer Aspire 1360) voor haar eigen bedrijf, deze laptop word regelmatig versleept, maar alleen thuis op het internet aangesloten is( via een wireless kaartje)
Sinds ongeveer woensdag verstuurd ze vanuit haar PC mailtjes naar iedereen waar zij ooit een mailtje heeft gestuurd. Het is een mailtje met een virus. Dit virus is compleet in het spaans getypt met een vreemd plaatje, er zit een bijlage bij waar een bestand wat word in windows word gezien als een screensaver. Tot nu toe heb ik nergens last van( heb linux, kan het hele mailtje goed uitpluizen op die manier gelukkig) , maar omdat mijn moeder haar contacten voor haar bedrijfje ook via haar mailbox heeft. Al die mensen krijgen dus ook een mailtje.
Nu ga ik het mailtje zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen
Titel van het mailtje:
Inhoud, wel gecensureerd
Nu de specs:
XP pro SP2
Mailbox: Planet internet
Mailprogramma: Outlook Express
Programma's waarmee ik de computer heb gescant zijn:
Hitmanpro( volledige pakket maar geselecteerd) Ccleaner en AVG virusscanner. De hele pc staat achter een router die beveiligd is met een firewall.
Hopenlijk kennen mensen dit mailtje en vooral waarmee ik en mijn moeder te maken heb.
Nu komt de situatie: Mijn moeder gebruikt deze laptop( Acer Aspire 1360) voor haar eigen bedrijf, deze laptop word regelmatig versleept, maar alleen thuis op het internet aangesloten is( via een wireless kaartje)
Sinds ongeveer woensdag verstuurd ze vanuit haar PC mailtjes naar iedereen waar zij ooit een mailtje heeft gestuurd. Het is een mailtje met een virus. Dit virus is compleet in het spaans getypt met een vreemd plaatje, er zit een bijlage bij waar een bestand wat word in windows word gezien als een screensaver. Tot nu toe heb ik nergens last van( heb linux, kan het hele mailtje goed uitpluizen op die manier gelukkig) , maar omdat mijn moeder haar contacten voor haar bedrijfje ook via haar mailbox heeft. Al die mensen krijgen dus ook een mailtje.
Nu ga ik het mailtje zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen
Titel van het mailtje:
code:
1
| Essa e pAra Fazer o Dia Ne |
Inhoud, wel gecensureerd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Olá Touchdomexmail@planet.nl , Seu Amigo (a)Mama - ( mamamail@planet.nl ) Enviou uma WebCharges do UOLCharges no dia 09/07/2007!. Para a visualização da Animação Utilize: [:: Visualizar UOL Charge de touchdomexmail@planet.nl - tpGpiQqsqLvTroH::] Caso o link não responda, Tente: [:: Visualizar UOL Charge de Touchdomexmail@planet.nl - tpGpiQqsqLvTroH_9::] |
Nu de specs:
XP pro SP2
Mailbox: Planet internet
Mailprogramma: Outlook Express
Programma's waarmee ik de computer heb gescant zijn:
Hitmanpro( volledige pakket maar geselecteerd) Ccleaner en AVG virusscanner. De hele pc staat achter een router die beveiligd is met een firewall.
Hopenlijk kennen mensen dit mailtje en vooral waarmee ik en mijn moeder te maken heb.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker