Okay, de voorgeschiedenis. Mijn LaCie van 250GB gaf een week of twee geleden de geest. Geteisterd door bad sectors en weet ik 't allemaal wel niet was OsX niet meer in staat om er vanaf op te starten, en DiskWarrior wist er na een week ratelen en een vastloper ook niet veel meer van te maken. Enter uiterste redmethode, dd. Dankzij deze guide kreeg ik weer iets van hoop dat een aantal van m'n projecten op die schijf nog gewoon te redden waren. Enter een nieuwe LaCie, eentje van 500GB dezemaal. Beide FireWire, de grote aangesloten op m'n powerbook, de kleine aangesloten op de grote.
dd commandootje gebruikt, dd bs=512 if=/volumes/MACHD of=/volumes/LaCie500GB/LaCie.dmg conv=noerror,sync
(MACHD is de 250GB, LaCie500GB heel poëtisch die van 500GB.) Zou moeten werken. Zou ik denken. Maar inmiddels is 'ie na een redelijk aantal dagen nog steeds bezig, en is de .dmg die 'ie uit aan het poepen is op de 500GBschijf groter geworden dan de 250GB die 'ie aan het overzetten is. Met andere woorden, wtf.
Heb ik het verkloot, heeft hij het verkloot, of mag de Here Jesus me gewoon niet? Ik zit even vast, heeft iemand een zaklamp om wat licht op deze situatie te schijnen?
dit is wat dd uit blijft poepen,
dd commandootje gebruikt, dd bs=512 if=/volumes/MACHD of=/volumes/LaCie500GB/LaCie.dmg conv=noerror,sync
(MACHD is de 250GB, LaCie500GB heel poëtisch die van 500GB.) Zou moeten werken. Zou ik denken. Maar inmiddels is 'ie na een redelijk aantal dagen nog steeds bezig, en is de .dmg die 'ie uit aan het poepen is op de 500GBschijf groter geworden dan de 250GB die 'ie aan het overzetten is. Met andere woorden, wtf.
Heb ik het verkloot, heeft hij het verkloot, of mag de Here Jesus me gewoon niet? Ik zit even vast, heeft iemand een zaklamp om wat licht op deze situatie te schijnen?
dit is wat dd uit blijft poepen,