Offline folders probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 867 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fast_light
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07-2022
Beste mensen,

Van verschillende collega's hoor ik het zelfde probleem en ook ik heb met dit probleem te kampen en kan er niks over terug vinden.

Wij hebben een domein met een DC en een fileserver. De home dir. van de gebruikers staan allemaal op de Fileserver. Laptop gebruikers maken deze folder offline beschikbaar. (windows 2003 server + windows XP pro)

Op 1 laptop heb ik het probleem. Deze laptop gaat telkens op offline werken, zonder aanwijsbare rede als hij lokaal op het netwerk zit te werken. Als je dan klikt op het computertje (icon) in je taskbar en je synchoniseerd dan is ie weer voor even online. maar gaat even later weer offline.

Klik in verkenner op extra--> opties--> offline bestanden. kan ik de grootte van de beschikbare schrijf ruimte wel veranderen door middel van een schuifblak, maar als ik dan op ok klik en ik open hem weer is er niks doorgevoerd.

Ik heb de Laptop al opnieuw geinstalleerd en ook het profiel van de gebruiker is vervangen. De computer en de gebruiker staan in de zelfde OU (dus met de zelfde group policy's) en op de Laptop staat t zelfde Image. als alle andere gebruikers die nergens last van hebben! Ook het gebruiken van een ander patch punt/walloutlet/kabel en zelfs switch wil niet helpen.

------

Ondertussen heb ik zelfs de laptop vervangen. Ondertussen heeft zich weer iemand gemeld met het zelfde probleem. Zijn er meer experts die dit probleem tegen komen? heeft er iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

[ Voor 26% gewijzigd door Fast_light op 30-11-2007 13:54 ]

• Fast_light
Heeft er iemand enig idee? Ik kan er op internet niets over vinden :'(

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:54

Muggie

8 pm

Heb je ook daadwerkelijk gezien dat hij (zij ?) normaal zit te werken en dan de melding verschijnt ?

Ik heb dat als ik een Cisco VPN sessie start en afbreek, maar dat is "normaal gedrag".

PSN: mug_8pm

• Fast_light
Ja helaas wel, en buiten dat.... heeft mijn eigen laptop t zelfde! zomaar uit t niets verschijnd het monitortje met de melding dat je offline bent, terwijl je gewoon online bent, VPN, direct op het LAN en zelfs recht op de switch.

Het lijkt een BUG, aangezien het bij verschillende collega's (lees andere bedrijven) mondjesmaat voorkomt, en door de verschillende beheerders is er nog geen oplossing gevonden.

[ Voor 28% gewijzigd door Fast_light op 01-12-2007 00:29 ]

• Fast_light
:/ Heeft er niemand een suggestie? :/

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Ik neem even aan dat in de homedir op de server caching aanstaat en dat op de laptop de optie:
"notify me and begin working offline" ook aanstaat?

Zoja, dan is het misschien een rechtenprobleem? Of heb je misschien diskquota aanstaan op de betreffende laptop?

[ Voor 3% gewijzigd door Kosh66 op 14-12-2007 10:35 ]

• Fast_light
Kosh66 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:35:
Ik neem even aan dat in de homedir op de server caching aanstaat en dat op de laptop de optie:
"notify me and begin working offline" ook aanstaat?

Zoja, dan is het misschien een rechtenprobleem? Of heb je misschien diskquota aanstaan op de betreffende laptop?
Ik zou bijna zeggen Helaas is alles t zelfde als bij de laptops/gebruikers die er geen last van hebben. Toch hoor ik het probleem steeds vaker in de wandel gangen, maar niemand heeft een oplossing :s Je zou toch zeggen dat Microsoft de Offline folders nu toch goed werkend moet hebben.... of moet ik echt naar een alternatief software pakket gaan kijken?......

• Fast_light
Het is al een wat ouder topic maar het probleem blijft bestaan. zonder dat men offline is gaat de pc ineens offline. Zijn er meer mensen met dit probleem? en wat zou een goede vervanger zijn voor offline folders?

Verwijderd

Controleer voor de zekerheid ook even het Energiebeheer van de netwerkkaart(en) en als er een vinkje staat bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" haal dat dan eens weg.

Je kan ook nog testen of het helpt een vast ip adres en vaste dns servers in te stellen ipv verbinden via dhcp (mocht je dat nu aan hebben staan).

• Fast_light
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:49:
Controleer voor de zekerheid ook even het Energiebeheer van de netwerkkaart(en) en als er een vinkje staat bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" haal dat dan eens weg.
Dit heb ik gedaan, nu even afwachten, ik hou je op de hoogte! :D

• Fast_light
Helaas heeft dit het probleem niet opgelost..... ik hoor het steeds vaker in het veld.

• Fast_light
Niemand enig idee? :)

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:26
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik draai een ping om te checken of mijn verbinding online blijft. De ping blijft onbeperkt doorlopen.

Hij gaat binnen 2 minuten offline nadat ik gesynced heb. Het is echt ontzettend vervelend. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Firewall, energiemanagement staan beide uit.

Vette shit!

Pagina: 1