hallo,
ik wil een systeem maken waarbij een bezoeker kan kiezen welke prijs hij kan winnen. als hij voorkeur1 heeft ingegeven moet de gekozen prijs verdwijnen bij voorkeur2 enz.
hierboven een stukje code. waar ik vast loop is bovenaan bij de javascript. ik wil in een for loopje straks alle selectboxen afgaan en opnieuw vullen.
var prijzen_form = 'document.prijzen.'+naam;
dit is nu natuurlijk geen object meer en hier kan ik dus niets meer mee.. weet iemand hoe ik dit kan oplossen??
ik wil een systeem maken waarbij een bezoeker kan kiezen welke prijs hij kan winnen. als hij voorkeur1 heeft ingegeven moet de gekozen prijs verdwijnen bij voorkeur2 enz.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| <script language="javascript">
function calculate_prijzen(keuze, naam){
if(keuze == 0){
alert('Maak een andere keuze aub.');
}
else{
alert(keuze+' - '+naam);
form.options.length=0;
prijzen_form.options[0]=new Option("Sports1", "sportsvalue1", true, false);
prijzen_form.options[1]=new Option("Sports2", "sportsvalue2", true, false);
prijzen_form.options[2]=new Option("Sports3", "sportsvalue3", true, false);
}
}
</script>
<?php
if($_REQUEST['action'] == "invoeren"){
print "Hieronder kunt u uw voorkeur voor de prijzen doorgeven. Als u bij de prijswinnaars behoord word deze voorkeurslijst gebruikt bij het bepalen welke prijs u wint.<p>";
print "<form name=\"prijzen\" id=\"prijzen\" method=\"post\" action=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."\">";
$query = "SELECT * FROM ek_prijzen";
$result = mysql_query($query, $connection);
$aantal = mysql_num_rows($result);
while ($row = mysql_fetch_array($result)){
$i++;
$prijzen[$i]['id'] = $row['id'];
$prijzen[$i]['naam']= $row['naam'];
}
for($j=0; $j < $aantal; $j++){
print "\n\nPrijs ".($j+1).": <select name=\"$j\" onChange=\"calculate_prijzen(this.selectedIndex, this.name);\">";
print "\n<option value=\"-1\">Maak Uw keuze</option>";
for($i=0; $i < $aantal; $i++){
print "\n<option value=\"".$prijzen[($i+1)]['id']."\">".ucfirst($prijzen[($i+1)]['naam'])."</option>";;
}
print "</select>";
print "<p>";
}
print "</form>";
}
?> |
hierboven een stukje code. waar ik vast loop is bovenaan bij de javascript. ik wil in een for loopje straks alle selectboxen afgaan en opnieuw vullen.
dit is nu natuurlijk geen object meer en hier kan ik dus niets meer mee.. weet iemand hoe ik dit kan oplossen??