MSI Media Live

Pagina: 1
Acties:
  • 788 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojana
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik heb pas geleden de MSI Media live gespot en ben aan het overwegen om deze te gaan gebruiken als basis voor mijn nieuwe HTPC. Alleen zijn er een paar dingen waar ik gewoon niet achter kom wat betreft de functionaliteiten van dit apparaat. Zijn er hier misschien mensen die dit apparaat al in bezit hebben en die een antwoord hebben op de volgende vragen?:

- Op de website zie ik hij een floppy-port heeft; alleen waar moet je dat dan inbouwen? Het lijkt op de foto's alsof er geen plaats voor is. Klopt dit?
- Wordt er een DVD-(RW) meegeleverd?
- Heb je wel of geen versterker nodig voor het aansluiten van de speakers?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojana
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Mojana schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:00:
Ik heb pas geleden de MSI Media live gespot en ben aan het overwegen om deze te gaan gebruiken als basis voor mijn nieuwe HTPC. Alleen zijn er een paar dingen waar ik gewoon niet achter kom wat betreft de functionaliteiten van dit apparaat. Zijn er hier misschien mensen die dit apparaat al in bezit hebben en die een antwoord hebben op de volgende vragen?:

- Op de website zie ik hij een floppy-port heeft; alleen waar moet je dat dan inbouwen? Het lijkt op de foto's alsof er geen plaats voor is. Klopt dit?

Als je er nou even een url link naar dat apparaat bij zet, dan heb je een grotere kans dat er iemand reageert. Wel zo handig, netjes en compleet. Nu moeten zij eerst zelf de specs van dat ding opzoeken.....

Bij deze dus.......MSI Media Live

-bijna ieder moederbord heeft nog wel een floppy aansluit poort, maar die wordt meestal neit gebruikt. Zo dus ook in die MSI Media Live en nee, die kan/past er dus niet in. Maar waarom zou je dat uberhaupt willen?
Ik kan als reden alleen een BIOS update voor kunnen stellen. Dat kan meestal ook onder Windows en anders kun je voor die enkele keer wel even tijdelijk een floppy aansluiten (of een externe USB floppy gebruiken)..........

- in de (gewoon te downloaden) manual, staat dat de optische drive optioneel is, dus in principe zit er geen optische (DVD) drive bij lijkt me. Dus even navragen bij je leverancier zou ik zeggen......

-ja, om goed geluid uit een computer te krijgen heb je altijd (iets van) versterking nodig. Dat kan óf een externe versterker of receiver zijn óf een actieve speakers/boxen set (daar zit in de boxen een versterker geintergreerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojana
Ok, een URL erbij was inderdaad beter geweest. Wat betreft je antwoorden:
-bijna ieder moederbord heeft nog wel een floppy aansluit poort, maar die wordt meestal neit gebruikt. Zo dus ook in die MSI Media Live en nee, die kan/past er dus niet in. Maar waarom zou je dat uberhaupt willen?
Dit is interessant voor de FloppyDTV (link). Deze past in een 3,5 inch slot en zou dus perfect zijn voor de MSI Media Live icm digitale TV.
-in de (gewoon te downloaden) manual, staat dat de optische drive optioneel is, dus in principe zit er geen optische (DVD) drive bij lijkt me. Dus even navragen bij je leverancier zou ik zeggen......
Ik heb de manual al doorgespit op al mijn vragen. Daar staat inderdaad 'optional' bij DVD drive, maar ik heb al verhalen gelezen op het internet dat deze mee geleverd wordt. Vandaar mijn vraag.
-ja, om goed geluid uit een computer te krijgen heb je altijd (iets van) versterking nodig. Dat kan óf een externe versterker of receiver zijn óf een actieve speakers/boxen set (daar zit in de boxen een versterker geintergreerd)
Als je de handleiding bekijkt, lijkt het alsof je de speakers rechtstreeks op de MSI Media Live moet aansluiten. Mijn gevoel is dan ook dat er reeds een versterking inzit, omdat dit apparaat alle aansluitingen voor de speakers apart erop heeft zitten.

Correct me if i'm wrong. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de ervaringen/functionaliteiten van dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Mojana schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:00:
Ok, een URL erbij was inderdaad beter geweest. Wat betreft je antwoorden:

[...]

Dit is interessant voor de FloppyDTV (link). Deze past in een 3,5 inch slot en zou dus perfect zijn voor de MSI Media Live icm digitale TV.
Helaas voor jou heeft de FloppyDTV niets met een floppy te maken, behalve het feit dat ie net zo groot als een floppy drive is. En die past nou weer net niet in jouw kast......

Jij dacht: " FloppyDTV en ik heb een floppy aansluiting....."

Hij heeft ook geen floppy aansluiting nodig maar een Firewire (die heb je nou wel weer op je MSI)
Je zou in principe 1 FloppyDTV kwijt kunnen in je PCI slot.......maar dan heb je verder geen PCI uitbreidings mogelijkheden meer........
Mojana schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:00:
Ik heb de manual al doorgespit op al mijn vragen. Daar staat inderdaad 'optional' bij DVD drive, maar ik heb al verhalen gelezen op het internet dat deze mee geleverd wordt. Vandaar mijn vraag.
In pricewatch staat een aantal winkels maar daar lijkt me in geen geval een DVD/CD rom drive meegeleverd te worden. Maar als je het zeker wilt weten dan stuur je een mail naar de winkel die de duurste heeft (447 eu) en als ie daar niet meegeleverd wordt, dan weet je zeker dat ie bij de goedkopere ook niet zit.......
Mojana schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:00:Als je de handleiding bekijkt, lijkt het alsof je de speakers rechtstreeks op de MSI Media Live moet aansluiten. Mijn gevoel is dan ook dat er reeds een versterking inzit, omdat dit apparaat alle aansluitingen voor de speakers apart erop heeft zitten.

Correct me if i'm wrong. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de ervaringen/functionaliteiten van dit apparaat.
Nee, ik heb ten eerste nog nooit een computer gezien die een (echte) versterker in zich heeft, past ook niet en maakt nog meer warmte. En ten tweede zijn die 'aansluitingen voor speakers' die jij ziet, gewone cinch/tulp/RCA uitgangen, om de koppeling naar de analoge ingangen van een versterker/receiver/boxenset makkelijker te maken.
In de handleiding staat ook:
Audio RCA out
Line out

Dat zijn lijnuitgangen en geen speaker uitgangen....
Nee, het is 100% zeker dat je er geen speakers rechtstreeks op aan kunt sluiten (ja kan wel, maar dan hoor je verdraaid weinig.....)

ZIe evt. ook deze afbeelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojana
Helaas voor jou heeft de FloppyDTV niets met een floppy te maken, behalve het feit dat ie net zo groot als een floppy drive is. En die past nou weer net niet in jouw kast......

Jij dacht: " Hé FloppyDTV en ik heb een floppy aansluiting....."

Hij heeft ook geen floppy aansluiting nodig maar een Firewire (die heb je nou wel weer op je MSI)
Je zou in principe 1 FloppyDTV kwijt kunnen in je PCI slot.......maar dan heb je verder geen PCI uitbreidings mogelijkheden meer........
Dat is niet wat ik dacht ;) Ik dacht aan het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.digital-everywhere.com/cms/en/cms_daten/bilder/shuttle_33.JPG

Zie je wat ik in gedachte had? Daarom vroeg ik ook of dat ding een 3,5 inch slot heeft. Te mooi om waar te zijn dus.... :(

Wat betreft de audio aansluitingen, bedankt voor je toelichting. Dat wist ik niet. Verder ga ik even contact zoeken met een leverancier van dit ding om uit te vinden of er wel of geen DVD drive bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Mojana schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 11:01:
[...]

Dat is niet wat ik dacht ;) Ik dacht aan het volgende:

[afbeelding]

Zie je wat ik in gedachte had? Daarom vroeg ik ook of dat ding een 3,5 inch slot heeft. Te mooi om waar te zijn dus.... :(
.....
Maar waarom zou je zo'n lelijk ding als een FloppyDTV aan de voorkant van je mooie HTPC willen hebben? Steekt er ook nog eens een smartcard uit. Aan zo'n FloppyDTV hoef je na installatie nooit meer aan te komen, dus naar de achterkant van je kast zou ik zeggen......
Hij past gewoon in een PCI slot, net als ware het een 'gewone' PCI kaart, hij gebruikt alleen geen PCI maar FW, die kabel lus je door......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojana
Dat is inderdaad ook een idee, maar ik wa sin de veronderstelling dat je om de zoveel tijd de smartcard moet vervangen en daarbij bezet je het enige PCI slot dat het apparaat heeft (hoeft geen probleem te zijn ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Mojana schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 15:04:
Dat is inderdaad ook een idee, maar ik wa sin de veronderstelling dat je om de zoveel tijd de smartcard moet vervangen en daarbij bezet je het enige PCI slot dat het apparaat heeft (hoeft geen probleem te zijn ;))
Tja, als je (denkt) het pci slot nodig te hebben, kun je beter voor de FireDTV gaan. Da's ook een Firewire variant, maar dan extern. Of je legt de FloppyDTV gewoon 'los' achter de kast (of je bouwt em in 1 of ander 3,5" bakkie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:54
Mojana schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:00:

Een floppyDTV kun je waarschijnlijk wel op 1 van de 2 HDD posities kwijt, maar kan krap zijn denk ik. Ik weet niet hoe lang zo een FloppyDTV is.

DVD-RW wordt meegeleverd. Net als CPU koeler en nog een berg andere spullen. Zie The Lord in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is..." en de link daarin voor meer informatie.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Pagina: 1