Toon posts:

[Hosting]PCextreme.nl

Pagina: 1
Acties:
  • 1.257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu al ruim 1,5 jaar vrolijk bij PCextreme, maar ben de laatste tijd erg telleurgesteld in het aantal downtime dat ik met mijn website moet ondervinden. Het lijkt erop dat sinds ze 'premium' hosting hebben er van mijn uptime weinig meer terecht komt. Ik heb in de afgelopen weken al meerdere keren last gehad van downtime. Van een aantal minuten tot een half uur.

Zijn er meer mensen die last hebben van deze downtime?

Ook nu weer is zelfs hun webpage al meer dan 30 minuten down. Zojuist deed alles het weer even, nu geeft alles weer time-outs.

Zonde, het was altijd een betrouwbare, en vooral betaalbare host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik zit ook bij PCextreme en ik ben ook teleurgesteld in ze, ook ineens beperkingen aan het aantal mail()'s wat je mag doen enzo...

Hun gehele netwerk ligt er al een aantal minuten uit inderdaad, zelfs hun eigen frontpage is niet bereikbaar... alleen http://noc.pcextreme.nl doet het, maar die geeft geen info...

Op de achtergrond staat een ping -t open, die toonde zojuist:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from xxx.xxx.xxx.xxx: bytes=32 time=94ms TTL=56
Reply from xxx.xxx.xxx.xxx: bytes=32 time=94ms TTL=56
Reply from xxx.xxx.xxx.xxx: bytes=32 time=26ms TTL=56
Reply from xxx.xxx.xxx.xxx: bytes=32 time=25ms TTL=56
Reply from xxx.xxx.xxx.xxx: bytes=32 time=90ms TTL=56
Reply from xxx.xxx.xxx.xxx: bytes=32 time=36ms TTL=56
Request timed out.
Request timed out.
Reply from xxx.xxx.xxx.xxx: bytes=32 time=23ms TTL=56
Reply from xxx.xxx.xxx.xxx: bytes=32 time=25ms TTL=56
Request timed out.
Reply from xxx.xxx.xxx.xxx: bytes=32 time=24ms TTL=56
Reply from xxx.xxx.xxx.xxx: bytes=32 time=810ms TTL=56
Request timed out.
Reply from xxx.xxx.xxx.xxx: bytes=32 time=250ms TTL=56
Reply from xxx.xxx.xxx.xxx: bytes=32 time=40ms TTL=56
Reply from xxx.xxx.xxx.xxx: bytes=32 time=47ms TTL=56
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Ook niet leuk :(

[ Voor 78% gewijzigd door Alex) op 09-07-2007 15:57 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:28

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Hier hetzelfde probleem. De telefoon pakken ze dan ook maar niet op! Slechte zaak. Ik begin ernstig te twijfelen...

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Grappig detail : http://noc.pcextreme.nl/index.php?page=bw

0% Belasting, niet zo vreemd ook. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Hier werkt het weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

De rest van de links slaan ook nergens op.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En een statement van PCextreme :

Momenteel is er een storing bij het Reasonnet netwerk.
Hierdoor is PCextreme netwerk uit verschillende locaties niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:57

aex351

I am the one

Ook zonder zulke storingen wil het nog wel eens voorkomen dat de server niet of slecht bereikbaar is. Althans zo ervaar ik dat.

[ Voor 11% gewijzigd door aex351 op 10-07-2007 03:35 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 20:12
Het probleem ligt aan het netwerk van reasonnet, waar pcextreme op aangesloten is

Zie voor een grafische weergave van de hickups (die dus nog niet voorbij zijn!) deze link:
http://noc.technotop.nl/s...erland.Networks.Reasonnet

https://twitch.tv/magus77nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-10 15:20

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ah ja, die uitleg in het engels is voor veel klanten idd vast HEEL helder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 21:00

r0b

IceStorm schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:59:
[...]

Ah ja, die uitleg in het engels is voor veel klanten idd vast HEEL helder...
Engels? Eerder Dunglish ;)

Even kort:
- Core routers zaten op de max, en konden niet meer geüpgrade worden, dus werden deze vervangen door een setje nieuwe
- De nieuwe waren echter instabiel
- De routing werkte ook niet helemaal tof
- Omdat beide core routers vervangen werden, en beide nieuwe instabiel waren, was dus ook je redundancy alsnog naar z'n grootje

Dat haal ik er zo even snel uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PCextreme is voor de verandering weer eens down. |:(
Gaat wel lekker zo, met die 99,7% uptime die ze beloven voor premium hosting.

En dan kunnen ze nog zo fijn de schuld afschuiven op realnet of whatever, maar daar heb ik niks mee te maken. Duurt nu al 15 minuten. Dus de 99,7% is voor vandaag al niet gehaald. :X

Yay, na 15 minuten weer terug online.

(Klinkt mischien als een oude zeikerd, maar downtime daar wordt niemand blij van)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 09:05
Tja, dan is de vraag of ze de problemen bij toeleveranciers meenemen in hun uptime. Zij zijn misschien 99,7% in de lucht, maar als ze niet bereikbaar zijn heb je er nog niet heel veel aan.

Heb je geen SLA afgesloten?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 15:52:
PCextreme is voor de verandering weer eens down. |:(
Gaat wel lekker zo, met die 99,7% uptime die ze beloven voor premium hosting.

En dan kunnen ze nog zo fijn de schuld afschuiven op realnet of whatever, maar daar heb ik niks mee te maken. Duurt nu al 15 minuten. Dus de 99,7% is voor vandaag al niet gehaald. :X

Yay, na 15 minuten weer terug online.

(Klinkt mischien als een oude zeikerd, maar downtime daar wordt niemand blij van)
Het feit is wel dat ze heel erg afhankelijk zijn van die partij aangezien ze ook ip space van hen hebben, dus veranderen van netwerkleverancier betekend hernummeren, ik hoop dat reassonnet snel hun netwerk weet te stabiliseren want vandaag was het inderdaad weer een pingpong dagje.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Ik heb iets anders wat betrekking heeft op PCextreme.nl.

Wij staan in een shared rack. Enkele dagen geleden is er een voeding doorgebrand van iemand anders die ook in hetzelfde shared rack stond. Gevolg: kortsluiting

Ik ben nu bezig een van onze servers te reppareren. In ieder geval is de voeding van onze server doorgebrand, maar ik sluit niet uit dat het xeon bord, 8gb geheugen ook wat stroom te pakken hebben gekregen. Het systeem geeft spontane reboots en ook zijn er geheugen fouten. Wat is het beleid van pcextreme.nl? Kan ik de schade aan mijn server op hun verhalen? Afgezien van alle tijd wil ik tenminste de hardware vergoed zien worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Erhnam op 30-07-2007 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Erhnam schreef op maandag 30 juli 2007 @ 09:27:

Wij staan in een shared rack. Enkele dagen geleden is er een voeding doorgebrand van iemand anders die ook in hetzelfde shared rack stond. Gevolg: kortsluiting

Ik ben nu bezig een van onze servers te reppareren. In ieder geval is de voeding van onze server doorgebrand, maar ik sluit niet uit dat het xeon bord, 8gb geheugen ook wat stroom te pakken hebben gekregen. Het systeem geeft spontane reboots en ook zijn er geheugen fouten. Wat is het beleid van pcextreme.nl? Kan ik de schade aan mijn server op hun verhalen? Afgezien van alle tijd wil ik tenminste de hardware vergoed zien worden.
Volgens mij kan je niets verhalen op pcextreme maar wel op de partij van de server die doorgebrand is, die moet daarvoor verzekerd zijn en je daarvoor schadeloosstellen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:09

Stewie!

Keen must die!

Bij PCX zelf is voldoende technische kennis aanwezig.

[ Voor 71% gewijzigd door Stewie! op 07-09-2014 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:09

Stewie!

Keen must die!

Tomsworld schreef op maandag 30 juli 2007 @ 10:00:
[...]

Volgens mij kan je niets verhalen op pcextreme maar wel op de partij van de server die doorgebrand is, die moet daarvoor verzekerd zijn en je daarvoor schadeloosstellen.
Onzin, je hebt een overeenkomst met de leverancier PCX, niet met jan en alleman. Echter kan PCX zich vrijwaren van dit risico in hun contract/AV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

DaMorpheus schreef op maandag 30 juli 2007 @ 11:36:
[...]

Onzin, je hebt een overeenkomst met de leverancier PCX, niet met jan en alleman. Echter kan PCX zich vrijwaren van dit risico in hun contract/AV.
Wellicht kan ik de schade verhalen op PCX, waarna zij de schade weer verhalen op partij X. Iemand ervaring met dit soort dingen?

PS: Lijkt me lastig je te vrijwaren voor dit soort dingen. Wie wat kapot maakt moet ook voor de kosten opdraaien. Grijze voorwaarden noemen ze dit. Nu was het één server, het hadden er ook 10 kunnen zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Erhnam op 30-07-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Erhnam schreef op maandag 30 juli 2007 @ 09:27:

Ik neem aan dat je dat risico al kende voordat je de beslissing nam om in een (cheap) shared rack te gaan staan? Verder staan dit soort dingen gewoon in je contract of de AV lijkt mij?

Het allereerste wat je zowieso moet doen is op de 1 of andere manier aantonen dat het door die klap kwam dat je server raar doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Punica- schreef op maandag 30 juli 2007 @ 11:46:
[...]

Ik neem aan dat je dat risico al kende voordat je de beslissing nam om in een (cheap) shared rack te gaan staan? Verder staan dit soort dingen gewoon in je contract of de AV lijkt mij?

Het allereerste wat je zowieso moet doen is op de 1 of andere manier aantonen dat het door die klap kwam dat je server raar doet.
Ze erkennen dat er kortsluiting is geweest en wilde in de eerste instantie ook de kapotte voeding vergoeden. Echter denk ik niet dat het alleen de voeding is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 12:33

jep

Erhnam schreef op maandag 30 juli 2007 @ 11:43:
[...]

Wellicht kan ik de schade verhalen op PCX, waarna zij de schade weer verhalen op partij X. Iemand ervaring met dit soort dingen?
Hoeveel heb je ze betaald? 80 Cent per maand?

Schade verhalen voor dit soort dingen kan natuurlijk nooit. :) Tenzij je zo'n premium pakket met een SLA hebt waarin dit duidelijk vermeld staat, lijkt me. En dan zul je nog hooguit de productwaarde kunnen claimen. Een paar euro dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij kun je beter naar een juridisch adviseur gaan omtrent zulk soort problemen.
Hoewel de beste stap natuurlijk is om het eerst uit proberen te praten met de betrokken partijen. Mischien doen hun helemaal niet moeilijk. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu al sinds PCx net begon bij deze host. Ik denk al een jaar of 3, 4. Maar ik moet ook zeggen dat ze de laatste tijd echt niet goed bezig zijn. Van belangerijke veranderingen krijg ik soms niet eens een mailtje, en dan bij zinloze informatie krijg ik wel een mail. (over de vandering van de ftp gegevens paar maanden geleden, van ftp.domein.ext naar nl#.pcextreme.nl)

En wat ik echt heel erg bagger vind is dat je een max mailtjes hebt. Ik gebruik mail() redelijk vaak, en niet dat ik zo makkelijk aan me limiet komt, maar je moet er wél rekening mee houden. Anders kom je redelijk makkelijk aan dat limiet.

Over de downtime weet ik eigelijk niet veel, heb er 5 hosting pakketjes en ik merk eigelijk niks. :+ (oke, ik zit ook vrijwel nooit op me eigen sites ;))

Wel een pluspuntje, sinds een paar maanden is het e-mail eindelijk wel lekker snel. Ik weet nog wel dat ik tijden geleden 5 uur op een mailtje kon wachten. :) (Snelle mail was al voor het limiet regeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-10 15:28
jep schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:08:
[...]
Schade verhalen voor dit soort dingen kan natuurlijk nooit. :) Tenzij je zo'n premium pakket met een SLA hebt waarin dit duidelijk vermeld staat, lijkt me. En dan zul je nog hooguit de productwaarde kunnen claimen. Een paar euro dus.
Eh, het gaat hier over doorgefikte voedingen en mogelijk meer, niet over een platliggend budgetpakketje? :-) Natuurlijk is dat te verhalen, het hele probleem is alleen het aantonen dat het inderdaad door de doorgefikte voeding van iemand anders komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Net met pcextreme gesproken en ze gaan de server vergoeden. In ieder geval de componenten die vervangen moeten worden om de server weer tot leven te roepen. Zeer netjes opgelost, petje af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Dat met die beperking op mail() vind ik ook een zware domper, vooral nu ik bezig ben met mijn eigen projecten die (wellicht) veel e-mailverkeer gaan vragen (nieuwsbrieven enzo). Ook vond ik het niet normaal dat ik totaal geen bericht kreeg dat ik per sé ftp.nl#.pcextreme.nl voor FTP moest gaan gebruiken i.p.v. mijn eigen hostname... same voor SSH...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erhnam schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:59:
Net met pcextreme gesproken en ze gaan de server vergoeden. In ieder geval de componenten die vervangen moeten worden om de server weer tot leven te roepen. Zeer netjes opgelost, petje af!
Dat hebben ze dan idd wel mooi opgelost! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 12:33

jep

MikeN schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:20:
[...]

Eh, het gaat hier over doorgefikte voedingen en mogelijk meer, niet over een platliggend budgetpakketje? :-) Natuurlijk is dat te verhalen, het hele probleem is alleen het aantonen dat het inderdaad door de doorgefikte voeding van iemand anders komt.
Mijn bril is in bestelling, maar nog niet geleverd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:17
Wij hebben ook eea gehost bij pcextreme. Op zich is het wel goed, maar we hebben steeds vaker geetter met de ftp. Als je dan via dreamweaver wil connecten, gaat het gewoon niet. Vrij frustrerend. Het is elke keer niet lang, maar wel klote als je een halve minuut moet wachten voor je je code kan uploaden.

Voor de rest hebben ze wel goede service en is het beheerpaneel dik in orde imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Alex) schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:59:
[..] Dat met die beperking op mail() vind ik ook een zware domper [..]
iirc staat in aankondigings mail van deze maatregel ook hoe je een hogere limiet aan kan vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Alex) schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:59:
Dat met die beperking op mail() vind ik ook een zware domper, vooral nu ik bezig ben met mijn eigen projecten die (wellicht) veel e-mailverkeer gaan vragen (nieuwsbrieven enzo). Ook vond ik het niet normaal dat ik totaal geen bericht kreeg dat ik per sé ftp.nl#.pcextreme.nl voor FTP moest gaan gebruiken i.p.v. mijn eigen hostname... same voor SSH...
Daarvoor moet je niet kwaad zijn op PCX, maar voor alle users die mail() misbruiken om te spammen.

Het is kiezen voor de lesser of two evils.

Of openzetten, en je server continu op blacklists, of een beperking invoeren.

Verder vind ik overigens puur persoonlijk dat mensen die vreselijk veel moeten mailen (1000'n mails per dag) dat die beter een eigen mailserver kunnen opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:03

E-B

Even m'n ei kwijt met betrekking tot deze hoster.

Ruim 4 jaar klant (1 hostingpakket, meerdere domeinnamen) en gisteren (deels door eigen fout) mailbox kwijtgeraakt. Verzoek tot terugplaatsen van backup naar PCExtreme gestuurd met verzoek of ze iets voor mij kunnen betekenen. Heb het ze zo makkelijk mogelijk gemaakt en aangegeven dat alles eventueel teruggeplaatst mag/kan worden, ook als een eventuele backup enkele weken oud is. Vanochtend reactie; restoren kost mij € 80,- (ex. BTW).

In al die tijd misschien 1 á 2 tickets ingeschoten waarvan 1 sowieso naar aanleiding van falen van fileserver voor shared hosting bij PCExtreme. Verder altijd netjes mijn rekeningen e.d. betaald. Kortom ik vind dit niet echt bepaald klantvriendelijk en ben redelijk teleurgesteld in de gang van zaken.

Ik heb zelf in de hosting gewerkt en kan begrijpen dat bedrijven hier geld voor vragen. Maar vind die € 96,80 (inc. BTW) wel een beetje aan de hoge kant, of ligt dat nu aan mij en mijn eerdere ervaringen? :/

[ Voor 4% gewijzigd door E-B op 12-08-2014 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:17
Dat ligt aan jou. Zulke dingen kosten best veel tijd. Neem aan dat je niet echt een duur pakket bij ze hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:15
418O2 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:15:
Dat ligt aan jou. Zulke dingen kosten best veel tijd. Neem aan dat je niet echt een duur pakket bij ze hebt?
Dat kost niet veel tijd, dat is een actie van niks. Ik vind 96 euro dan ook geen consumenten prijzen en is dit bij andere providers veel goedkoper.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

418O2 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:15:
Daar ben ik het niet mee eens, ik vind vrijwel 100€ voor een simpele restore echt een belachelijk hoog bedrag.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de snelheden van één van mijn vpsjes getest:

+---------+
|Sysinfo..
+---------+

CPU model : QEMU Virtual CPU version 1.5.0
Number of cores : 1
CPU frequency : 3200.000 MHz
Total amount of ram : 497 MB
Total amount of swap : 871 MB
System uptime : 11 min,

+------------+
|Europe nodes
+------------+
Download speed from Linode, London, UK: 22.9MB/s
Download speed from Leaseweb, Haarlem, NL: 24.1MB/s
Download speed from heanet IE: 5.07MB/s
Download speed from CacheFly DE: 22.6MB/s
Download speed from Ovh FR: 22.8MB/s
Download speed from softlayer Amsterdam NL: 24.0MB/s
Download speed from i3d.net, Rotterdam, NL: 24.2MB/s
Download speed from leaseweb DE: 19.7MB/s
Download speed from nforce NL: 24.2MB/s
Download speed from yandex RU: 3.19MB/s
Download speed from ntua GR: 3.28MB/s
Download speed from debian UA: 3.41MB/s

+---------+
|USA nodes
+---------+
Download speed from Coloat, Atlanta GA: 2.07MB/s
Download speed from Softlayer, Dallas, TX: 2.09MB/s
Download speed from Softlayer, Seattle, WA: 1.70MB/s
Download speed from Softlayer, San Jose, CA: 1.60MB/s
Download speed from Softlayer, Washington, DC: 2.88MB/s

+------------+
|Asia pacific
+------------+
Download speed from Linode, Tokyo, JP: 1008KB/s
Download speed from Softlayer, Singapore: 988KB/s
Download speed from huaie CI: 461KB/s
Download speed from debian TW:

+------------+
|Exotic stuff
+------------+
Download speed from France .gov FR: 1.96MB/s

+-------------+
|I/O Speedtest
|I/O speed: 51.2 MB/s
+-------------+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

E-B schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:12:
Even m'n ei kwijt met betrekking tot deze hoster.

Ruim 4 jaar klant (1 hostingpakket, meerdere domeinnamen) en gisteren (deels door eigen fout) mailbox kwijtgeraakt. Verzoek tot terugplaatsen van backup naar PCExtreme gestuurd met verzoek of ze iets voor mij kunnen betekenen. Heb het ze zo makkelijk mogelijk gemaakt en aangegeven dat alles eventueel teruggeplaatst mag/kan worden, ook als een eventuele backup enkele weken oud is. Vanochtend reactie; restoren kost mij € 80,- (ex. BTW).

In al die tijd misschien 1 á 2 tickets ingeschoten waarvan 1 sowieso naar aanleiding van falen van fileserver voor shared hosting bij PCExtreme. Verder altijd netjes mijn rekeningen e.d. betaald. Kortom ik vind dit niet echt bepaald klantvriendelijk en ben redelijk teleurgesteld in de gang van zaken.

Ik heb zelf in de hosting gewerkt en kan begrijpen dat bedrijven hier geld voor vragen. Maar vind die € 96,80 (inc. BTW) wel een beetje aan de hoge kant, of ligt dat nu aan mij en mijn eerdere ervaringen? :/
Ik werk zelf ook bij een webhosting bedrijf. Het restoren van 1 specifieke mailbox kan vrij veel tijd kosten, snel een half uur minimaal. Wij maken namelijk van de Shared Hosting omgeving alleen backups voor een complete restore van de gehele server. Dit zijn virtuele machines, waardoor er een clone gestart moet worden van de mailserver in kwestie, of een "restore vm" met daaraan gekoppeld de backup van de mailserver. Het opzoeken van de juiste backup kan je al even mee bezig zijn (als er iedere nacht 300 backups bij komen), daarna moet deze opgestart worden (dit kan al 10 minuten duren), moet je de juiste bestanden opzoeken, een zipfile maken hiervan, deze plaatsen op een centrale FTP, en als laatste deze weer downloaden en uitpakken in het juiste mapje op de mailserver.

Dus een half uur werk is helemaal niet gek. Meestal wordt er gewoon een uurtarief gebruikt met een minimum van 1 uur.
Pagina: 1