Toon posts:

ADSL: aangesloten maar hoe nu verder?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ADSL, het zou moeten werken.
De hoofdaansluiting op de splitter aangesloten, de modem op de splitter en een pc met ethernetkaartje weer op de modem.
Ik heb twee usernames/passwords, een ip-adres, etc. de hele zooi.
Maar hoe nu verder?
ik heb speciaal even windows op die pc gezet want ik denk dan gaat het allemaal vanzelf en dan zie ik hoe het werkt. Maar niet dus.

Kan iemand me even zeggen wat ik moet instellen en waar please?

Verwijderd

Beetje kinderachtig om te zeggen, maar probeer de handleiding eens.
Staan heel veel interessante dingen in.
|:(

Verwijderd

Topicstarter
oh erm die gooi ik altijd met een weg, met de andere rommel (dozen, piepschuim)

• thijsc
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
oh erm die gooi ik altijd met een weg, met de andere rommel (dozen, piepschuim)
Grapjas, ga de handleiding maar zoeken dan ipv ons lastig te vallen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 februari 2001 11:54 schreef thijsc het volgende:

[..]

Grapjas, ga de handleiding maar zoeken dan ipv ons lastig te vallen
lastigvallen? wie is hiernou een grpajas

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je een NetDsl routertje.
Zet de netwerkkaart die naat de DSL router gaat op DHCP. De Adsl router is namelijk zelf zijn Dhcp, DNS, enz....
Die usernames/passwords heb je niet nodig naar mijn weten daar je 24 uur online bent.
De andere netwerkkaart in je pc zet je gewoon weg in de range van je eigen interne netwerk. (Welke dan natuurlijk niet in dezelfde range moet zitten als de Dsl router!
En zet de gateway naar de andere netwerkkaart. DNS kan je instellen naar de Dsl router.
Pleur daarna winroute op het bakkie en draaien maar. Als je dan nog problemen hebt met DNS, zet dan Dns forward in winroute aan naar het Ipadres van de router.
Voila....c'est tous.

Verwijderd

Je bent een echte nederlander zeker,
eerst proberen, daarna vloeken en als je echt niets meer weet, maar eens de helpdesk bellen die je naar de handleiding verwijzen.

(8>

Verwijderd

ik lees ook niet altijd de handleiding, maar daarom een handleiding weggooien voordat alles draait.......|:(

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt Richard c. hier kan ik wat mee. Ik ga eruit komen. (de anderen: ja, jammer dan dat ik het niet verdien, maar ik krijg toch maar hulp zo zie je maar)

8-)

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:51
Wat een air heb jij.
Ik vind je vrij triest.
je had helemaal geen hulp verdiendt.
Van jou moet ik echt :r

PS: normaal flaim ik nooit maar in dit geval...

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Verwijderd

Just for the record; vorige week mxstream geinstalleerd, met boekie in de hand; absoluut perfect. Doet KPN es wat goed.

Verwijderd

Euhm , als je Skyslet hebt .
Enternet 300 Installeren .
Username en Passw invullen .
Connect duwen .

Verwijderd

Die handleiding is echt goed.

Echt onzin om die weg te gooien, want het blijkt dat je 'm toch nodig hebt.

Ik heb ADSL doe het zelf pakket (ethernet modem) totaal geinstalleerd binnen een paar manuurtjes adhv de MXStream handleiding. Echt een piece of cake.

Concluderend: RTFM

Verwijderd

RTFM, eindelijk een keer mee eens...
(heb ik zelf ook 1001 keer naar me hoofd gegooid gekregen...)

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:54

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Om toch nog even behulpzaam te zijn: de handleiding staat ook online op de Mxstream site.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Pfff :) wie gooit er nou zn handleiding weg??? Wat ik altijd doe is de handleiding bij mn bed leggen, een avondje klooten! Werkt et niet, pak ik dat ding!

En meestal als et tijd is om te slapen, ga ik altijd in bed nog ff de handleiding helemaal doorlezen! Vink leuk :) Dont ask me why... ik weet ook niet waarom :D

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Heb je al eens gekeken of je netwerkkaart geen conflicten geeft als je die geinstalleerd hebt ? (start, settings, control panel, system, device mananger).
Staat daar nergens geen geel uitroepteken bij die spullen ?
probeer ook eens van je IP op automatisch te zetten en niet zomaar zelf in te vullen !!!

En hou je handleiding ff bij tot wanneer alles werkt :-)
Trouwens, ik hou die ALTIJD bij. zelfs het schuim in de doos. Als je iets verkoopt 'oogt' het beter als alles compleet is.

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

[b] en meestal als et tijd is om te slapen, ga ik altijd in bed nog ff de handleiding helemaal doorlezen! Vink leuk :) Dont ask me why... ik weet ook niet waarom :D
Blijkbaar nog altijd aan het lezen ?
Als ik bovenaan je bericht lees om welk uur je dit geschreven hebt :-)
anyway... ik doe juist hetzelfde als jij :-)

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op zaterdag 03 maart 2001 05:18 schreef MaxxMark het volgende:
Pfff :) wie gooit er nou zn handleiding weg??? Wat ik altijd doe is de handleiding bij mn bed leggen, een avondje klooten! Werkt et niet, pak ik dat ding!
Tja, voor standaard dingen is een manual overbodig. Harddisk installeren, nieuwe cdromspeler.

Maar als er weer eens iets vaags voorbij komt zoals die VPN-aansluiting van MxStream, dan volg ik wel het boekje. Bespaar ik heel wat meer tijd en kan ik des te sneller het net op.
En meestal als et tijd is om te slapen, ga ik altijd in bed nog ff de handleiding helemaal doorlezen! Vink leuk :) Dont ask me why... ik weet ook niet waarom :D
Doe ik ook hoor, soms vergeet je nou net dat ene instelling te doen en gaat dat ding wat trager dan het kan. Mag natuurlijk niet :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1