[XP] Windows XP installeren met als enige IO device de HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-02 11:44
Beste Guru's,

Ik heb hier een HP E-pc staan waarvan de secundaire IDE controller (cd-rom) defect is. De pc heeft verder geen mogelijkheden om te booten, en kan dus alleen nog van de harddisk booten.(als er een OS op zou staan)

Dus wat wil ik:

- Windows XP installeren op een PC met als enige IO device een harddisk.

Wat heb ik al geprobeerd:

- Op de primaire IDE controller zowel de harddisk als de cd-rom aangesloten. => werkt niet. Slechts 1 van de 2 apparaten word dan herkend. Lijkt er dus op dat de primaire IDE controller slechts 1 van de 2 apparaten tegelijk aankan.

- Via USB, ook al zou de pc er volgens het bios van moeten kunnen booten. Ik krijg het niet voor elkaar.

- Harde schijf aan een andere PC gehangen. 2 partities aangemaakt. 1 lege en 1 waar de inhoud van mijn XP cd naar gekopieerd is. Alleen de vraag is, hoe kan ik de setup starten op deze manier, aangezien de harddisk nu niet bootable is.

- Zoeken op GOT

Verwijderd

Ik zou kiezen uit twee opties:

1) jouw eerste: maar dan controleren of master (HD) en slave (CD) in gebruik is

of

3) de harddisk in de andere pc juist installeren en vervolgens - dus nog voor de
activatie - overzetten in de HP. Wel handig om naast installatie ook een kopie
van de CD op de harddisk te zetten: die is nodig i.v.m. drivers.

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 15:11
Ook al Google gebruikt ? Kijk hier maar eens :
http://board.iexbeta.com/lofiversion/index.php/t58812.html

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

HP e-PCs hebben (zeker de recentere, maar de ePC e10 sowieso) ook PXE boot.

Maar de gebruikelijke manier is dan niet anders dan die je wel vaker in de Search aantreft, de i386 dir in een FAT32 partitie zetten die je van een DOS bootsector en smartdrv voorzien hebt en vervolgens winnt.exe aanslingeren.

Maar dat je dit vraagt geeft eigenlijk al aan dat je nog niet goed genoeg gezocht hebt, eerlijk gezegd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.