[TV]Merkwaardige aansluiting TV, aansluiten PC mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-02 03:38
Ik heb een oud TVtje in mijn slaapkamer staat en ben van plan om hier een PC op aan te sluiten om films e.d. te kunnen bekijken vanuit mijn bed >:)
De TV heeft echter een nogal merkwaardige aansluiting en ik vroeg mij af of het eventueel mogelijk is om deze aan te sluiten op mijn videokaart. De aansluiting ziet er als volgt uit (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a7c4ee36a3fd260174c587b3e9349841/thumb.jpg

Het lijkt op een coax aansluiting, en wil hier dus een composiet signaal vanuit mijn videokaart naar toe brengen, maar heb geen idee hoe.

Gaat dit lukken, of wordt het kijken op Marktplaats naar een 2e hands TV-tje met composiet/scart

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:55
Welke aansluiting het is kan ik je niet vertellen, maar hoe ben je van plan om van composiet naar coax te gaan? :?

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-02 14:33
Zo te zien is het een BNC connector voor composiet signaal. Wellicht dat een tulp naar BNC verloopje gewoon werkt?

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Sikkek schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:50:
Zo te zien is het een BNC connector voor composiet signaal. Wellicht dat een tulp naar BNC verloopje gewoon werkt?
Dat gaat zeker werken, en wat betreft de opmerking over coax in de TS, kun je coax prima gebruiken voor het overbrengen van een composiet-signaal. Ik meen dat dat bij BNC connectoren zelfs gebruikelijk is. Coax is beter afgeschermd tegen storingen van buitenaf, en zal bij een lange kabel een beter resultaat opleveren.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-02 14:33
Offtopic: Ook een standaard tulp-tulp kabeltje is een COAX kabel. Coax betekent simpelweg één (of meerdere) signaal ader(s) met daaromheen een afscherming.

• awenger
Waar vind ik in hemelsnaam dergelijke verloopstukjes?
Zal de TV het signaal trouwens slikken? of wordt dat een kwestie van proberen?

Verwijderd

Fire69 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:28:
Welke aansluiting het is kan ik je niet vertellen, maar hoe ben je van plan om van composiet naar coax te gaan? :?
Met een (U)HF-modulator :?

Al zijn die kastjes wel prijzig, mijnes (scart/composite+audio -> coax) was een euro of 50 :).

Deze heb ik, momenteel 40 euro bij de conrad.
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/3000_3999/3100/3190/3196/319642_LB_00_FB.EPS.jpg
De HF-modulator wordt gebruikt bij het aansluiten van digitale camera's, camcorders en videorecorders of voor het aansluiten van een SAT-receiver op de antenneaansluiting van uw TV als er geen SCART-aansluiting voorhanden is. Hierbij wordt het audio- en videosignaal omgezet in een antennesignaal. De SCART- of Cinch-ingang kan direct op het antennesnoer worden aangesloten.

# Technische specificaties:Uitgang UHF, kanaal 27-49 instelbaar (PAL G)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 20:05 ]

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:07
Sikkek schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:26:
Offtopic: Ook een standaard tulp-tulp kabeltje is een COAX kabel. Coax betekent simpelweg één (of meerdere) signaal ader(s) met daaromheen een afscherming.
Bijna helemaal waar. Die twee aders hebben dezelfde as (coaxiaal), oftewel de ene ader zit om de ander heen. Natuurlijk met isolatie ertussen.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• awenger
Als de TV het signaal slikt heb ik hier voldoende aan, maar aangezien de TV geen handleiding meer heeft is dat moeilijk te checken.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/00f5111939bc99dca277750e8e2ddef2/full.jpg

Het gaat om een Sharp CV-3710S
Iemand hier ervaringen mee?

• awenger
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:01:
[...]

Al zijn die kastjes wel prijzig, mijnes (scart/composite+audio -> coax) was een euro of 50 :).

[afbeelding]

[...]
Ik ga het denk ik gewoon proberen met zo'n verloopstekkertje. Mocht dat niet werken, dan vind ik het aanschaffen van zo'n modulator de moeite niet waard. Dan kan ik beter kijken op Marktplaats naar ee n oud TV-tje.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:55
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:01:
[...]

[afbeelding]

[...]
Ja, met een RF-modulator gaat het natuurlijk altijd. Maar ik veronderstelde dat hij een gewoon verloopstukje zocht.
Maar zelfs dat zou blijkbaar al werken. :)

Verwijderd

Oki dan, ik weet verder ook niet of een TV dat signaal direct pakt...anders moet je inderdaad gaan moduleren :).

• awenger
Inmiddels heb ik het bovengenoemde verloopstukje binnen en kan ik vertellen dat dit naar tevredenheid werkt en ik dus geen modulator nodig heb.
Pagina: 1