Dag, de Fn toetsen van het Asus F3TC notebook voor het geluid werken niet meer. Ik heb me rot gezocht hier op het forum en met google maar ik kom er niet uit. Ik heb de driver cd maar ik weet niet welk programma ik hiervoor moet installeren. Hopelijk weet iemand het en kan mij hier mee helpen.
ATK Hotkey, anders wel te downloaden van Asus support site (traag) of www.asustreiber.de. Overigens: wat werkt wel en wat niet? Er zijn meer. Brightness moet altijd werken, maar heb je bv slaapstand en WLAN ook al geprobeerd? en ook de toetsen zoals Touchpad en Power4gear vallen er onder volgens mij.
Fn toetsen zijn vaak hardmatig, alleen de osd is via een driver geregeld. Wat werkt er nu niet goed (geluid harder/zachter of doet het geluid het helemaal niet meer). Heb je nog iets gevonden in je zoektocht?
Edit: Asussite:
http://support.asus.com/d...Language=en-us&model=F3Tc
Bij utilities staat hotkey applicatie.
Heb je trouwens xp? en wanneer werkte het opeens niet meer?
offtopic:
zie ook gremlin, dit is wat ik met hardmatige FN bedoel
[ Voor 39% gewijzigd door Kixtart op 09-07-2007 14:59 ]
☻/
/▌
/ \
Als ik met de Fn toets de F11 F12 intoets komt er wel een plaatje op het scherm van geluid harder en zacher maar het geluid blijft hetzelfde. Rechts onderin de startbalk kan ik het geluid wel regelen.Kixtart schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:55:
Fn toetsen zijn vaak hardmatig, alleen de osd is via een driver geregeld. Wat werkt er nu niet goed (geluid harder/zachter of doet het geluid het helemaal niet meer). Heb je nog iets gevonden in je zoektocht?
offtopic:
Welk programma op de driver cd kan ik opnieuw installeren?
Vista home ultitate staat er op..
Dan is er een ander probleem. Als je wel die OSD krijgt dan werkt naar mijn weten ATK gewoon. Dan moet er iets anders zijn wat voor probs zorgt. Zelf ook wel onder Vista problemen gehad met ATK Hotkey en ATK OSD, maar na een aantal pogingen werkt hij gewoon (eerst werd hij niet goed geïnstalleerd.
Maar: Doet Mute het wel gewoon, kun je je touchpad uitzetten? Kun je energiebesparing instellen met P4G (rennend poppetje)?
Maar: Doet Mute het wel gewoon, kun je je touchpad uitzetten? Kun je energiebesparing instellen met P4G (rennend poppetje)?
Op zo'n driver cd staan toch vaak alleen xp drivers of niet (heb zelf geen asus laptop of driver cd)
Via de website de nieuwste drivers/utilities gebruiken zou het dan op kunnen lossen aangezien je Vista gebruikt.
Via de website de nieuwste drivers/utilities gebruiken zou het dan op kunnen lossen aangezien je Vista gebruikt.
☻/
/▌
/ \
Als je je alptop met XP koopt wel ja. De F3Tc is er in beide smaken maar aangezien het om Ultimate gaat denk ik dta je het beste de drivers van www.asustreiber.de kan halen. Die site is iig wat sneller als die van Asus zelf en de drivers werken prima.
Overigens bedenk ik me 1 ding: Wel je geluidskaart driver er op gezet. Die van Windows zelf is idd niet geweldig en een simeple test: volgens mij gaat er geen geluid uit een externe bron komen. Die kun je vinden op www.realtek.co.tw oid. (iig google -> realtek) en dan moet je de Codecs hebben voor Realtek HD Audio. Zou in princiepe prima werken. Ik heb geen problemen met Ultimate x64 @ Asus A6T welke op de videokaart na zo ongeveer identiek is.
Overigens bedenk ik me 1 ding: Wel je geluidskaart driver er op gezet. Die van Windows zelf is idd niet geweldig en een simeple test: volgens mij gaat er geen geluid uit een externe bron komen. Die kun je vinden op www.realtek.co.tw oid. (iig google -> realtek) en dan moet je de Codecs hebben voor Realtek HD Audio. Zou in princiepe prima werken. Ik heb geen problemen met Ultimate x64 @ Asus A6T welke op de videokaart na zo ongeveer identiek is.
Vista home Ultimatie is voor geinstallleerd op het notebook.Kixtart schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:39:
Op zo'n driver cd staan toch vaak alleen xp drivers of niet (heb zelf geen asus laptop of driver cd)
Nee nu werkt er geen enkele Fn combinatie meer. Ook niet als we overschakelen van accu naar stroom. Eerst kwam er dan een plaatje van een adapter op het het scherm, nu ook niet meer.GremliN-Online schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:34:
Dan is er een ander probleem. Als je wel die OSD krijgt dan werkt naar mijn weten ATK gewoon. Dan moet er iets anders zijn wat voor probs zorgt. Zelf ook wel onder Vista problemen gehad met ATK Hotkey en ATK OSD, maar na een aantal pogingen werkt hij gewoon (eerst werd hij niet goed geïnstalleerd.
System restore proberen van voor de datum dat het probleem optrad?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Pagina: 1