Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoogte Verkeersboetes Buitenland

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De vakantie komt er weer aan, dus het onderwerp is weer actueel :)

Ik hoor allemaal spookverhalen over de hoogte van boetes in de Europese landen. Frankrijk en Belgie zouden heel hoog zijn geworden, en ook Italie (mijn eindbestemming), zou erg streng zijn geworden.

Ik ben gewend om in Italie gewoon 170-180 te rijden. Dat doet iedereen, incl. politie.

Ik heb Google gebruikt, maar kan niet een handig overzicht vinden van de boetes in andere landen. Ik ben niet van plan overal veel te hard te rijden, maar vind het wel handig om te weten vanaf welke snelheid het echt duur wordt. 10km/u te hard, 10,- of 100,- is wel een verschil wat ik graag wil weten, en waar je je wel aan wil passen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hier staan er aantal: http://www.snelheidscontroles.com/Europa/default.htm

Vraag me niet of het allemaal klopt, en hoe actueel is het is...

Jouw snelheid in Italie kost je overigens (maximaal) 1250 euro. plus inname rijbewijs ;)

[ Voor 24% gewijzigd door wildhagen op 09-07-2007 14:35 ]

Virussen? Scan ze hier!

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 16:52
Hier een link voor de situatie in België:

http://www.wegcode.be/snelheidsovertreding.php

EDIT
180 op de autosnelweg betekent in België:

Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding):

* Onmiddellijke inning
440€
->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden

* Minnelijke schikking
450€
->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden

* Rechtbank
55-2750€
Verval van het recht tot sturen : verplicht (8 dagen tot 5 jaar)

[ Voor 68% gewijzigd door cman op 09-07-2007 14:37 ]

BOE

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Belgie en Frankrijk zijn verdomde hoog idd. Duitsland trouwens ook, maar dat zou ik uit eigen ervaring niet weten (ooit met 190 op de ring bij Bremen geflitst waar t 130 max was...nooit de boete binnen gehad god zij dank :P )

Mocht je via Luxemburg rijden, ach ja, dat is maar een klein stukkie, maar ze zijn wel streng op zich, en er rijdt ook behoorlijk wat politie rond, al hebben ze volgens mij hier nog niet echt door dat je dat ook met onopvallende surveillance kan doen. Flitsen doen ze echter wel als een malle...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• PWM
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:34:
Hier staan er aantal: http://www.snelheidscontroles.com/Europa/default.htm

Vraag me niet of het allemaal klopt, en hoe actueel is het is...

Jouw snelheid in Italie kost je overigens (maximaal) 1250 euro. plus inname rijbewijs ;)
Vreemd is het toch. Volgens deze site mag je in Oostenrijk 75,- aftikken bij 39km/u te hard. Dat is echt niks vergeleken met andere landen.

Bijna gratis 169km/u rijden ;)

Overigens staat op die site een max snelheid van 130 in Oostenrijk, terwijl delen nu 160 zijn volgens mij.

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 09-07-2007 14:39 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Niet moeilijk doen en gewoon de platen van een andere auto op jouw wagen schroeven, gas op die bak! :+

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PWM schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:38:
[...]

Vreemd is het toch. Volgens deze site mag je in Oostenrijk 75,- aftikken bij 39km/u te hard. Dat is echt niks vergeleken met andere landen.
Mwah, voor Spanje: 1km/h te hard (neem aan na correctie): tsjakka, 100 euro aftikken ;)

Ik hoor ze zeggen dat het in NL nog zo duur is :P

Virussen? Scan ze hier!

• PWM
  • Niet online
Het meest belangrijke heb ik iig gevonden:

Italie is echt duur geworden. Geen 180 meer rijden.

Tot 10km/u is het al 125,-, daarboven gaat het echt lopen. Toch even in de gaten houden.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

kamstra schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:36:
Belgie en Frankrijk zijn verdomde hoog idd. Duitsland trouwens ook, maar dat zou ik uit eigen ervaring niet weten (ooit met 190 op de ring bij Bremen geflitst waar t 130 max was...nooit de boete binnen gehad god zij dank :P )
frankrijk valt toch wel mee?
21-40 km/h 140 €
in vergelijking met NL:
21-25 km/h 90 €
26-30 km/h 115 €
31-35 km/h 145 €
36-40 km/h 170 €

Dus je moet gewoon goed hard doorrijden, dan is het goedkoper dan in NL ;)

Het enige verschil is als je harder dan 160 gaat rijden dan worden het maximum bedragen, dus dat kan vanalles worden afhankelijk hoe de rechter er over denkt, terwijl er in NL vaste schalen voor zijn..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

In het buitenland (o.a. duitsland) is het nog wel eens inkomsten afhankelijk. (ik weet niet of dat jouw inkomsten zijn of de inkomsten van de staat die maand :P)

.

Verwijderd

Wow... als je boetes ziet in Noorwegen en Zweden, die zijn niet mals. Moeten ze hier ook invoeren :+

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

PWM schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:43:

Tot 10km/u is het al 125,-, daarboven gaat het echt lopen. Toch even in de gaten houden.
Was in Italie niet 150 de maximum snelheid?
PWM schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:38:
Overigens staat op die site een max snelheid van 130 in Oostenrijk, terwijl delen nu 160 zijn volgens mij.
Volgens mij slechts op een select aantal snelwegen :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-11 23:45
Glashelder schreef op maandag 09 juli 2007 @ 23:19:
[...]

Was in Italie niet 150 de maximum snelheid?
Standaard 130, kan op snelwegen met drie rijstroken per rijrichting worden verhoogd tot 150.

Be yourself, no matter what they say ...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Oostenrijk was vorig jaar 35 eur (70 waar je 50 mocht, 01.30 in een of ander bergdorpje)

Zonder gordel kostte ook 35 eur. (uiteraard) hadden wij die wel om, maar een vriendin die achterin op de bank lag te slapen niet, en dat mocht niet van ome agent, dus +35 eur.....

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:49
LOL.. no shit.. als mensen op mijn achterbank geen gordel omhebben vertrek ik niet eens. Bij een ongeval krijg je ze in je nek, en je mag 1 keer raden wat 85 kilo in je nek voor een gevolgen heeft :P

UNOX: The worst operating system

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Is duitsland nog steeds "onbeperkt" qua snelheid?

Elect a clown, expect a circus.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 13:18

Flotter

Pelipper!

Slasher schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 09:31:
Is duitsland nog steeds "onbeperkt" qua snelheid?
40-50% van de autobahn dacht ik, dus lang niet overal.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik ben niet vies van 'n beetje snelheidsduivelarij, maar 190 rijden op vakantie :?

Ongeacht wat voor auto je rijdt, met een beetje bagage verbruik je op z'n minst 1:4/5 dan, wat heeft dat nou voor zin ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Flotter schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:04:
[...]
40-50% van de autobahn dacht ik, dus lang niet overal.
Afhankelijk van hoe je rijdt. De A61 (Venlo -> Zuiden) is bijna helemaal 130 maar de A3 is vrijwel vrij, evenals de A7 en de A5.

Maar "einde alle verboden" betekent inderdaad "ook bij 200 km/h in je spiegel blijven kijken voor je naar links gaat".

Verder kosten de boetes hier geen zak dus ik snap niet hoe iemand op het idee komt dat het in Duitsland duur is hard te rijden. Drinken en rijden, dát is fout: twee maandsalarissen is toch al gauw een klein autotje. Maar 9 km te hard voor 15 piek... fuck it, gas d'r op! :Y

• PWM
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:20:
Ik ben niet vies van 'n beetje snelheidsduivelarij, maar 190 rijden op vakantie :?

Ongeacht wat voor auto je rijdt, met een beetje bagage verbruik je op z'n minst 1:4/5 dan, wat heeft dat nou voor zin ?
190 op de teller is een mooie 1 op 10 bij mij (V50 2.0D).

Daarbij is het af en toe gewoon ook lekker :)

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dat ben ik met je eens, maar 1:10, da's wel erg zuinig @ 190.
Ik kan maar beter 'n slurper hebben..

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PWM schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:38:
[...]

190 op de teller is een mooie 1 op 10 bij mij (V50 2.0D).

Daarbij is het af en toe gewoon ook lekker :)
toen ik in D een stukje top ging rijden (200+) kon ik niet superveel merken aan de gemiddelde verbruik (boordcomp heeft helaas geen verbruik op moment :( )
In de stad rijden lijkt wel slechter voor verbruik te zijn dan vol op snelweg 8)7

Maar ik rijd meestal rond de 160, schiet teminste op zonder belachelijke snelheid te worden...Maar moet het verkeer het wel toelaten uiteraard.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Verwijderd

PWM schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:43:

Ja, wat belachelijk, dat je niet zo hard mag rijden als je zelf wilt! Ik bedoel, dat zijn we allemaal gewend, en de politie doet het toch ook?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 21:43 ]

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 10:59

mvz

muziek verslaafde

mja ik ga zondag ook richting sornay 1100 km ofzo. maar ik zet lekker de cruisecontrol op 130 en gaan met die banaan, paar goeie cd's mee kom je een heel eind zonder al de gescheur en de potentiele boetes.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 22:15
In Noorwegen te hard rijden kost nogal veel :P :

5 km/h = € 75
10 km/h = € 200
15 km/h = € 325
20 km/h = € 450
25 km/h = € 680
30 km/h = € 880
35 km/h = € 1000

Maar daar hebben ze wat voor uitgevonden: voor € 11 per maand ben je daar verzekerd voor boetes, dus als je er eentje krijgt betaald die verzekering dat :P (max 3 boetes per jaar, tot € 1250,-)

Wij werden daar ook eens aangehouden, echter zei de agent: Ja het enige wat ik kan doen is tegen je zeggen dat je je voet iets van het pedaal af moet houden, ik kan je namelijk geen bekeuring geven want je komt uit Nederland!

lol 8)7
Pagina: 1