Toon posts:

Desktop video opnemen

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me rotgezocht op Google en in dit forum maar ik vindt niet echt het programma'tje wat ik zoek.

Wat ik dus wil is video die ik afspeel op mijn desktop (met bijv. PowerDVD op BSPlayer) opnemen als avi of wmf (of enig ander standaard formaat). Ik wil dan het window van het videobeeld resizen naar bijv. 300x200 pixels en het dan opnemen vanaf de desktop, zodat de opgenomen avi (of wmf.... of....) dan ook 300x200 pixels wordt (later kan ik hem dan wel weer resizen of aanpassen naar een ander formaat). Eigenlijk wil ik ook de framerate van de opgenomen video wel kunnen instellen.

Ik heb al wat uitgeprobeerd (Camtasia Studio, Replay AV 8 en nog wat andere shareware waar ik de naam al weer van vergeten ben), maar niks doet wat ik wil.

En ja, ik heb gezocht op "desktop video recording" op google en op Tweakers, maar ik vind niets wat echt lekker werkt. Iemand een suggestie voor het ultieme programma ?

"p.s. Moderator, kan je dit topic misschien verplaatsen naar Client Software Algemeen ?, daar past ie denk ik beter thuis"

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 14:42 . Reden: Verplaatsen van topic ]

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:20:
Wat ik dus wil is video die ik afspeel op mijn desktop (met bijv. PowerDVD op BSPlayer) opnemen als avi of wmf (of enig ander standaard formaat). Ik wil dan het window van het videobeeld resizen naar bijv. 300x200 pixels en het dan opnemen vanaf de desktop, zodat de opgenomen avi (of wmf.... of....) dan ook 300x200 pixels wordt (later kan ik hem dan wel weer resizen of aanpassen naar een ander formaat). Eigenlijk wil ik ook de framerate van de opgenomen video wel kunnen instellen.
Wat wil je hiermee bereiken, wat is je uiteindelijke doel? Er zijn meer dan een dozijn tooltjes die videofiles kunnen resizen, in ander formaat omzetten, streaming video kunnen opnemen, etc, etc. Waarom zou je dat willen doen door je desktop op te nemen? Dat is alsof je een videocamera voor je tv zet om een film op te nemen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

probeer SnagIt eens :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
martin2005 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:00:
[...]

Wat wil je hiermee bereiken, wat is je uiteindelijke doel? Er zijn meer dan een dozijn tooltjes die videofiles kunnen resizen, in ander formaat omzetten, streaming video kunnen opnemen, etc, etc. Waarom zou je dat willen doen door je desktop op te nemen? Dat is alsof je een videocamera voor je tv zet om een film op te nemen.
Ik wil bijvoorbeeld een stukje film van een dvd opnemen en dan niet in de volle resolutie maar bijvoorbeeld 300x200 pixels. AVI's kan je bijvoorbeeld in VirtualDub knippen en resizen maar met vob files lukt dat toch niet ?

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:24:
[...]

Ik wil bijvoorbeeld een stukje film van een dvd opnemen en dan niet in de volle resolutie maar bijvoorbeeld 300x200 pixels. AVI's kan je bijvoorbeeld in VirtualDub knippen en resizen maar met vob files lukt dat toch niet ?
Zoek eens op DVD rippen...

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

of gebruik VirtualDub-MPEG2

Hiermee kan je direct .vob files openen en bewerken

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
Kan Snagit dan ook video's capturen, ik dacht alleen plaatjes ?

Verwijderd

Wat is het nut om een bestaande video te capturen op deze manier? Ik ben nog geen videobestand tegen gekomen die niet geript kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:41:
Wat is het nut om een bestaande video te capturen op deze manier? Ik ben nog geen videobestand tegen gekomen die niet geript kan worden.
Dan moet je um eerst rippen en dan weer bewerken (knippen, resizen etc.), en op "mijn" manier kan het volgens mij een stuk sneller..............

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:27

Rmg

Fraps kan het

Verwijderd

Topicstarter
Heb het hiermee geprobeerd, maar je kan alleen full of halfsize capture. Teven met 10 fps hapert het gecapturde beeld wel erg (processor wordt superbelast, P4 2.53 GHz met 512 MB is toch wel voldoende om te capturen lijkt me, maar dus niet met Fraps ?).

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Kun je misschien uitleggen hoe... Heb FRAPS op m'n comp staan voor FPS en dergelijke,
maar als ik op F9 druk tijdens 't spelen van 'n filmpje wordt echt m'n filmpje niet opgenomen...

Vind dit namelijk ook wel handig om dat ik 10 seconden uit 'n film nodig heb voor m'n Scoutingkamp!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

En dat is dus het voornaamste probleem om op jouw manier te capturen. Je hebt en processorkracht nodig om af te spelen en nog eens om de beelden te capturen. En er zal maar een (systeem)proces in de achtergrond zijn die net eventjes een piek heeft van 100% al is het minder dan een seconde, grote kans dat je een frame zal missen.

google werkt anders vaak goed met extensie1 to extensie2 (of codecnaam), .vob to .avi bijvoorbeeld.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:36:
google werkt anders vaak goed met extensie1 to extensie2 (of codecnaam), .vob to .avi bijvoorbeeld.
Just what I needed! --> http://www.yasasoft.com/magicdvdripper/md_download.htm

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1