Zoals de titel al zegt zit ik met het probleem dat ik een laptop heb die niet alle bestanden (*.mp3) vindt op een LanServer.
Ik zou hieronder even kort de situatie schetsen en uitleggen wat ik al allemaal geprobeerd heb.
Eerst even de specs van zowel de laptop als de LanServer:
Laptop:
Merk ASUS
Type X50R-AP090C
Processor Intel Core Duo T2060
Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Premium
Processorsnelheid 1,6 GHz
Chipset ATI Radeon Xpress 1100
Geheugen 1 GB
Geheugentype DDR2 667 MHz (PC5300)
Harde schijf 120 GB/SATA
Rotatiesnelheid 4200 rpm
LanServer (Beschikt over USB en RJ45):
Type: HD9-U2LA
Schijf: Seagate ST3160021A (160GB/IDE, 7200RPM FAT32!)
Nu het probleem, er staan ca 700 bestanden (lees mp3tjes) op deze LanServer, allemaal opgedeeld in mappen ed, ook staan er ca 200 nummers in de rootmap.
Ik heb een netwerk mapping binnen Vista aangemaakt naar de LanServer (aangesloten op RJ45)
So far so good, ik kan verbinding maken met de LanServer, echter duurt het laden (groene balkje bovenin) enorm lang, sterker nog na 15minuten is hij nog aan het denken. hij vind wel enkele bestanden in de rootmap maar lang niet allemaal. varierend van de 32 tot 85 files.
klik je ondertussen 1 van die files aan of je browsed door een map loopt explorer vast. na deze gekilled en gestart te hebben werkt IE ook niet meer.
De laptop zit overigens Draadloos op het netwerk, ook via UTP het zelfde probleem.
Probeer ik met de laptop een share te benaderen op een andere desktop in huis is het geen enkel probleem (desktops zijn XP). Ik krijg netjes alle files te zien.
Vanaf deze desktops (XP) is de netwerkshare van de LanServer zonder enig probleem te benaderen.
Verder heb ik geprobeerd wat er zou gebeuren als ik een RDP sessie zou opzetten vanaf de laptop met de netwerkshare mee, zodat ik deze vanaf mijn thuis pc (tevens Vista) kon benaderen en kijken of ik dan alle files zag.
Ik kon alle files zien en ook kan ik alle files afspelen.
Firewall uit op laptop mogt niet baten (Windows Firewall)
Windows Defender uit, mocht niet baten.
UAC (User Account Control uit) mocht niet baten.
Veilige modes met netwerkmogelijkheden mocht niet baten.
Daarna geprobeerd de LanServer via USB aan te sluiten op de laptop.
Dit ging prima, ik zag gewoon alle ca 700 files en kon deze ook afspelen.
De LanServer maar weer terug in het netwerk gehangen en de FTP modus van dat ding geactiveerd.
Via IE benaderd op ftp:\\IP en ik zag netjes alle files en kon deze ook allemaal afspelen.
Na dat alles geprobeerd te hebben, heb ik eigenlijk het gevoel dat het probleem niet op te lossen valt zonder een reinstall van Vista, dit wil ik eigenlijk vermeiden.
Iemand ideeen?
Ik zou hieronder even kort de situatie schetsen en uitleggen wat ik al allemaal geprobeerd heb.
Eerst even de specs van zowel de laptop als de LanServer:
Laptop:
Merk ASUS
Type X50R-AP090C
Processor Intel Core Duo T2060
Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Premium
Processorsnelheid 1,6 GHz
Chipset ATI Radeon Xpress 1100
Geheugen 1 GB
Geheugentype DDR2 667 MHz (PC5300)
Harde schijf 120 GB/SATA
Rotatiesnelheid 4200 rpm
LanServer (Beschikt over USB en RJ45):
Type: HD9-U2LA
Schijf: Seagate ST3160021A (160GB/IDE, 7200RPM FAT32!)
Nu het probleem, er staan ca 700 bestanden (lees mp3tjes) op deze LanServer, allemaal opgedeeld in mappen ed, ook staan er ca 200 nummers in de rootmap.
Ik heb een netwerk mapping binnen Vista aangemaakt naar de LanServer (aangesloten op RJ45)
So far so good, ik kan verbinding maken met de LanServer, echter duurt het laden (groene balkje bovenin) enorm lang, sterker nog na 15minuten is hij nog aan het denken. hij vind wel enkele bestanden in de rootmap maar lang niet allemaal. varierend van de 32 tot 85 files.
klik je ondertussen 1 van die files aan of je browsed door een map loopt explorer vast. na deze gekilled en gestart te hebben werkt IE ook niet meer.
De laptop zit overigens Draadloos op het netwerk, ook via UTP het zelfde probleem.
Probeer ik met de laptop een share te benaderen op een andere desktop in huis is het geen enkel probleem (desktops zijn XP). Ik krijg netjes alle files te zien.
Vanaf deze desktops (XP) is de netwerkshare van de LanServer zonder enig probleem te benaderen.
Verder heb ik geprobeerd wat er zou gebeuren als ik een RDP sessie zou opzetten vanaf de laptop met de netwerkshare mee, zodat ik deze vanaf mijn thuis pc (tevens Vista) kon benaderen en kijken of ik dan alle files zag.
Ik kon alle files zien en ook kan ik alle files afspelen.
Firewall uit op laptop mogt niet baten (Windows Firewall)
Windows Defender uit, mocht niet baten.
UAC (User Account Control uit) mocht niet baten.
Veilige modes met netwerkmogelijkheden mocht niet baten.
Daarna geprobeerd de LanServer via USB aan te sluiten op de laptop.
Dit ging prima, ik zag gewoon alle ca 700 files en kon deze ook afspelen.
De LanServer maar weer terug in het netwerk gehangen en de FTP modus van dat ding geactiveerd.
Via IE benaderd op ftp:\\IP en ik zag netjes alle files en kon deze ook allemaal afspelen.
Na dat alles geprobeerd te hebben, heb ik eigenlijk het gevoel dat het probleem niet op te lossen valt zonder een reinstall van Vista, dit wil ik eigenlijk vermeiden.
Iemand ideeen?