Toon posts:

Vista Sidebar transparancy

Pagina: 1
Acties:
  • 1.024 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net Windows Vista (Business) geïnstalleerd. De sidebar die ook automatisch is geïnstalleerd werkt prima, maar ik krijg het niet voor elkaar de achtergrond van de sidebar transparant te maken. Ik dacht dat je met de pijltjes bovenin een soort skin kan kiezen, maar deze zijn bij mij gedisabled.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij moet je wel AERO draaien wil de sidebar ook transparant zijn?
anders is hij gewoon zwart. Anders kan je misschien wat met de propeties van de sidebar doen?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 20:51
Klop je moet bij je thema's wel AERO aanzetten anders wordt deze niet transparant.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:12
En om Aero in te kunnen schakelen heb je wel een driver nodig voor je videokaart. Het is niet mogelijk om Aero te gebruiken met de standaard VGA driver in Windows, namelijk :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Die pijltjes worden selecteerbaar als je sidebar vol is.
Zo kan je meer gadgets toevoegen dan er onder elkaar passen. Met de pijltjes wissel je dan tussen kolom.

• anandus
  • Niet online
job schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:33:
Die pijltjes worden selecteerbaar als je sidebar vol is.
Zo kan je meer gadgets toevoegen dan er onder elkaar passen. Met de pijltjes wissel je dan tussen kolom.
Klopt. zo heb ik een sidebar met nieuws en weer (1e) en een sidebar met systeeminfo-gadgets (2e).
En dan kan ik mijn systeem in de gaten houden wanneer dat nodig is, maar default staat-ie op nieuws en weer :)
[/voorbeeld]
Edit:
Het is wel zo dat toevallig het nieuws en weer precies de hele sidebar vult, in mijn geval.

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 09-07-2007 17:46 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reacties. Maar alles is volgens mij juist ingesteld. Bij vormgeving staat Windows Aero geselecteerd, en bij thema's Windows Vista. Het rare is dat alle andere vensters (caption bar) wel transparant zijn (dit staat ook aangevinkt bij persoonlijke kleur instellingen). Op dit moment is de achtergrond inderdaad zwart.

Aan de hardware kan het volgens mij niet liggen, want ik heb een redelijk nieuwe laptop met een 256 MB grafische kaart (ATI Mobility Radeon X1600).

Nog meer suggesties? Alvast bedankt!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:19:
Bedankt voor al jullie reacties. Maar alles is volgens mij juist ingesteld. Bij vormgeving staat Windows Aero geselecteerd, en bij thema's Windows Vista. Het rare is dat alle andere vensters (caption bar) wel transparant zijn (dit staat ook aangevinkt bij persoonlijke kleur instellingen). Op dit moment is de achtergrond inderdaad zwart.

Aan de hardware kan het volgens mij niet liggen, want ik heb een redelijk nieuwe laptop met een 256 MB grafische kaart (ATI Mobility Radeon X1600).

Nog meer suggesties? Alvast bedankt!
Ik zit hier niet achter een Vista computer, maar misschien dat je de sidebar always on top moet hebben?
(Ja, ik weet het niet, bij mij is de sidebar altijd on top, dus heb geen idee hoe het eruitziet als dat niet het geval is)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Hmm, de sidebar heeft een kleurverloop als achtergrond (van transparant naar zwart), toch? Als hij dat niet heeft staat hij 'always on top'...

We are shaping the future

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-04 21:41

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Jaap-Jan schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:22:
En om Aero in te kunnen schakelen heb je wel een driver nodig voor je videokaart. Het is niet mogelijk om Aero te gebruiken met de standaard VGA driver in Windows, namelijk :).
Dat is wel mogelijk. Bij mijn Radeon x1050 en Mobility Radeon x1600 werkt Aero gewoon gelijk nadat Vista geinstalleerd is. Dus met de standaard Windows VGA drivers. ;)

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
De sidebar staat bij mij niet altijd op de voorgrond, en bij eigenschappen kan ik verder niets nuttigs instellen.
De achtergrond verloopt van donkergrijs naar zwart. Ik snap er echt niets van. Op mijn werk is ook vista geïnstalleerd zonder iets geks te doen, en daar is de achtergrond wel helemaal transparant...

Verwijderd

Je hebt wel een skinpatcher, op => http://ears1991.deviantar...ins-and-Patchers-45211210

Alleen dat werkt alleen op de "niet op voorgrond"-modus van de vista sidebar. Zelf ben ik eigenlijk wel tevreden over de standaard fade van je background naar de kleur van je vormgeving. Echter zou ik graag de gadgets altijd op voorgrond willen hebben, en dat laatste lukt mij nog niet. Als ik ze van de sidebar los haal dan staan ze wel 'always on top', maar als ze in de sidebar hangen dan gaan de vensters er gewoon overheen.

EDIT: de sidebar "always on top" is ook geen optie, want dan ben je je hele bg dus kwijt...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2007 12:21 ]

Pagina: 1