Welk geheugen bij welke proc

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Ep1c
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09-2025
Hallo tweakers,

Ik heb een vraag, ik ben vanplan een nieuwe pc te kopen maar zit nog te twijfelen over geheugen en proc.

Ik zit nog over na te denken of ik de E6850 of de E6750 processor neem (zit met me budget). Ook weet ik niet wat voor geheugen ik moet nemen. Ik kan wel zeggen ik neem lekker 800mhz geheugen maar ik heb wel eens gelezen in andere threads dat als je een fsb van 1333 hebt je net zo goed 667mhz geheugen kan nemen.

als dan blijkt dat ik netzo goed lager geheugen kan kopen, dan kan ik weer de E6850 kopen.
dus wat raden jullie aan.

p.s. ik ben niet van plan over te clocken.

• LocoJ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-01 13:37
Voor een FSB van 1333MHz heb je idd aan 667 MHz geheugen genoeg. Als je echter wilt gaan overclocken is het verstandig om wat sneller geheugen te nemen aangezien je dan wat meer headroom hebt. Met andere woorden, je geheugen is dan in ieder geval niet de bottleneck.

Maar je zegt dat je niet gaat overclocken dus dan zou ik lekker voor de 6850 gaan met 667 MHz geheugen. Wel met goede timings dan he! ;)

Greetz LocoJ

Assumption is the mother of all fuckups

• Ep1c
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09-2025
oke, ik denk dat ik dat dan ga doen, en hoe bedoel je met timings, dat heeft toch temaken met je CAS latency ?, ik kan namelijk niet lager vinden dan 4.0 (op pc 5300).

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-03 14:45
De RAM FAQ al eens goed gelezen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, PMG FAQ en RAM FAQ bieden hier goede houvast. Begin eens met een mobo te kiezen en in de QVL van dat bord te kijken...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.