Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

verdiensten tijdens waarneming Systeembeheer

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben nu voor 1 maand aan het werk bij een notaris kantoor in Leeuwarden, dit doe ik omdat de huidige Systeembeheerder een maand met vakantie is. Nu heb ik morgen een gesprek over mijn verdiensten tijdens deze maand.

Tevens heb ik ook al een half jaar stage gelopen op dit bedrijf, en ben ook in het bezit van ICT niv 3 Diploma: medewerker beheer.

hier even een omschrijving van mijn taken:

Controleren van de servers - Back up procedure. (netwerkbeheer)
Ondersteunen van gebruikers. (ook met speciaal geschreven software)
Behereren van inkt vooraad, vervangen inkt patronen.
e mail verkeer controleren vooral de Spam - GBA etc.
Problemen met randapparatuur oplossen (printers etc)
en nog wat andere taken.

de werkt tijden zijn van ma - vr 8:30 tot 17:00

Nu is mijn vraag wat kan ik vragen voor mijn werk in deze maand ?

als er nog een topic hier over is mijn excuus hier voor ik heb wel gezocht maar kon geen verwante topics vinden.

ik heb ook al wat bij instancie gekeken en daar kwam ik op € 1035, persoonlijk vindt ik dit vrij weining want mijn kennis is vrij breed op het gebeid van netwerkbeheer en systeembeheer ik zat zelf te denken aan € 1100 tot € 1250 of is dit te gek.

ik hoop een eerlijk antwoord te krijgen van jullie

alvast bedankt

Joost

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:07
Ik denk niet dat je meer betaald gaat krijgen omdat je meer kennis hebt, maar dat ze toch echt beoordelen op het papiertje waar je mee wappert.

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Topicstarter
oke dus is een bedrag van 1100 tot 1250 niet te gek dan ?

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 20:38
Met salaris besprekingen moet je altijd hoog inzetten. Zij gaan daar een stuk onderzitten en uiteindelijk kom je halverwege uit :)

Niet onbelangrijk is echter jouw leeftijd.

[ Voor 15% gewijzigd door Abom op 09-07-2007 13:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
o ja sorry was ik vergeten erbij te zetten ik ben nu 21 jaar

Verwijderd

Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 5)

Stond duidelijk in de index van dit betreffende forum
Werk en Inkomen

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 14:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
die topics had ik ook al door gelezen maar kon geen goed antwoord krijgen op mijn vraag en dat van de leeftijd wist ik wel maar was ik stom weg vergeten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:19:
[...]

die topics had ik ook al door gelezen maar kon geen goed antwoord krijgen op mijn vraag en dat van de leeftijd wist ik wel maar was ik stom weg vergeten.
Het was ook een hint dat je je bericht beter daar kan posten.. Dan blijft alles bij elkaar en kunnen mensen later jouw situatie ook doorlezen.

Wordt beetje erg vervelend als iedereen een apart topic gaat maken, daarom zijn er verzamel topics 8)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:20:
[...]

Het was ook een hint dat je je bericht beter daar kan posten.. Dan blijft alles bij elkaar en kunnen mensen later jouw situatie ook doorlezen.

Wordt beetje erg vervelend als iedereen een apart topic gaat maken, daarom zijn er verzamel topics 8)
oo oke: hierbij dan de vraag of een van de moderaters deze topic daar heen kan verplaatsen. maar ik sta nog steeds open voor suggeties. ik laat jullie morgen dan ook wel even weten op wat voor eind bedrag we terecht zijn gekomen.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Om eerlijk te zijn zou ik juist even wachten wat zij jouw gaan aanbieden. Dit moet zowieso het wettelijk min. loon zijn.

Mochten ze een bedrag bieden zeg dan even dat je er over na wil denken. Staat gelijk professioneel en een uurtje later bel je ze om het te accepteren of je geeft aan (met een goeie onderbouwing) dat je meer zat te denken aan XXXX..

Denk erom dat het natuurlijk wel allemaal wit is.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een gesprek gehad en krijg gewoon het loon van een vakantiekracht 5.32 per urr + reiskosten vergoeding.

meer kon ik er niet uit krijgen wel jammer maar beter iets van niets.

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Uitgaande van €5,32 per uur * 8 uur per dag * 5 dagen * 4 weken is dat zo ongeveer €850 euro per maand bruto bij een 40-urige werkweek. Dat vind ik erg weinig voor wat je moet doen en voor je leeftijd...

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Flipmo2K schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:59:
Uitgaande van €5,32 per uur * 8 uur per dag * 5 dagen * 4 weken is dat zo ongeveer €850 euro per maand bruto bij een 40-urige werkweek. Dat vind ik erg weinig voor wat je moet doen en voor je leeftijd...
^^ With him... ook nog eens onder het minimum-loon:

21 jaar 954,85 volgens salarisnet.nl

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:05

Kroontje

...

Ik heb ook een vakantiekracht aan het werk op de ICT-afdeling. Vorig jaar als stagiair begonnen, twee maanden vakantiewerk en dit jaar, door een zieke werknemer, weer voor +/- 2 maanden. Ook deze jongen is 21 en hij krijgt +/- € 1750,- betaald per maand op basis van een 40-urige werkweek.

Iets meer dan € 10,- per uur, vrij normaal toch?

Wel bruto hè

[ Voor 4% gewijzigd door Kroontje op 10-07-2007 15:14 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Flipmo2K schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:59:
Het is dan ook vakantiewerk he ;)
Op zich is het iets wat je leuk vind om te doen, iets wat je (als je het goed doet )niet heel veel werk zal kosten en wat best ok verdient. Je bent niet in vaste dienst he - maar in principe volgens mij wel verzekerd enzo (gok dat dit wit is, is immers een notariaat).
Wellicht biedt het je uitzicht op een vaste baan, mocht je nu stoppen met je school (geen idee of je dat van plan bent). Als dat zo is, heb je iig een mooie onderhandelingspositie over een maand :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
De € 1750,- hierboven vindt ik vrij fors maar inderdaad wel een stuk beter in de richting. Voor dit soort vakantie werk zou ik idd iets van rond de € 1250,- tot € 1400,- verwachten voor een 40 urige werkweek.

Als ze mij dat loon hadden geboden had ik ze toch verteld dat ze het dan maar op hun buik konden schrijven. Zelfs met vakken vullen zul je meer verdienen. Dat je niet meteen de hoofdprijs krijgt is logisch, maar dit vindt ik toch wel erg karig.

Persoonlijk zou ik het niet voor minder als €7.50 per uur doen. Ze weten immers wat je kan aangezien je er stage gelopen hebt. Als ze dan niet meer willen betalen dan moeten ze het maar een maand zonder systeem beheerder doen.
The Eagle schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:17:
[...]
Wellicht biedt het je uitzicht op een vaste baan, mocht je nu stoppen met je school (geen idee of je dat van plan bent). Als dat zo is, heb je iig een mooie onderhandelingspositie over een maand :)
Ik denk dat je juist een ontzettend slechte onderhandelingspositie hebt op dat moment. Denk je nou echt dat als ze nu zo weinig willen betalen dat ze dat dan opeens drastisch willen verhogen, meestal proberen ze je dan gewoon zo lang mogenlijk aan het lijntje te houden voor een zo laag mogenlijk salaris

[ Voor 31% gewijzigd door Woy op 10-07-2007 15:26 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:05

Kroontje

...

rwb schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:22:
De € 1750,- hierboven vindt ik vrij fors maar inderdaad wel een stuk beter in de richting. Voor dit soort vakantie werk zou ik idd iets van rond de € 1250,- tot € 1400,- verwachten voor een 40 urige werkweek.
...
Dat het fors is vergeleken bij de meeste andere vakantiebanen, eens. Maar wanneer je een vakantiekracht uitknijpt qua salaris zal zijn motivatie ook niet helemaal top zijn is mijn verwachting. Hij mag best wat verdienen, moet er tenslotte genoeg voor doen en iets meer verdienen dan in de lokale super vind ik dan niet meer dan normaal. Uiteraard verwacht ik er wel genoeg voor terug ;)

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

5,32? :D Ik heb ook eens bij een noratiskantoor gewerkt en dat waren ook al van die centenneukers. Bij een ander bedrijf heb ik ook soortgelijk werk gedaan als bijbaan en toen vroeg ik 12 euro per uur en dat kreeg ik ook. Is wel bruto, maar als bijbaan of vakantiewerk betaal je toch nauwelijks belasting.
Die systeembeheerder betalen ze waarschijnlijk ergens tussen de 1700 en 2000 euro en nou denken ze er goedkoop vanaf te komen. Ik zou ze lekker laten stikken.

[ Voor 20% gewijzigd door FaceDown op 10-07-2007 15:49 ]

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

In de supermarkt verdiende ik op 21jarige leeftijd geloof ik € 7,76 ofzo per uur...

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 20:38
Aangezien het een vakantiebaantje is, wil je er denk ik het maximale uit halen. Ik zou naar iets anders gaan zoeken...wat een belachelijk bedrag...

Verwijderd

FaceDown schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:48:

[...]

Die systeembeheerder betalen ze waarschijnlijk ergens tussen de 1700 en 2000 euro en nou denken ze er goedkoop vanaf te komen. Ik zou ze lekker laten stikken.
Ligt er helemaal aan wat die systeembeheerder weet en hoeveel ervaring hij heeft. Ik ben na bijna 5 jaar systeembeheer in de zorg boventallig verklaard (in verband met reorganisatie) en heb nu een baan gevonden bij een commercieel bedrijf. Dan heb je het over hele andere bedragen, denk aan bruto ergens rond de 3000 per maand voor 40 uur per week.

Goed IT-personeel is moelijk te vinden tegenwoordig, dus betaalt men wat makkelijker iets meer. Ik zou, als ik in de situatie van de TS zat, inzetten op bruto rond de 1600 per maand voor 40 uur per week. Zakken kan altijd nog, stijgen is niet mogelijk. Dat komt neer op bruto ongeveer 10 euro per uur. Mijn startsalaris in de zorg lag ergens rond de 1500 bruto per 4 weken voor 36 uur per week. Als je dat omrekent naar per maand voor 40 uur per week, kom je al boven die 1600 per maand uit. Toen was ik ook blanco qua werkervaring, wel 23 jaar toen.

Oja, als ze iemand uit de detachering laten komen kost het ze wel wat centen meer. Voor een handige student, die geen IT-gerelateerde opleiding volgt, betaal je via zo'n detacheerder al heel snel 30 euro per uur. Wil je iemand uit de detachering met enige IT-kennis en -ervaring, dan kan dat vanaf 40 - 45 euro per uur. Wil je "een goeie", dan reken maar op minimaal 60 - 65 euro per uur.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 17:01 ]

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Falcon schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:06:
[...]

^^ With him... ook nog eens onder het minimum-loon:

21 jaar 954,85 volgens salarisnet.nl
en wrs ook onder de bepalingen van het cao ...

als vakantiekracht moet je normaal gezien hetzelfde krijgen als een normale werkgever.
die daar pas zou beginnen in die functie met jouw leeftijd (en ev. zelfde ervaring.)
(maw: geen ancieniteit in het bedrijf)
het enigste voordeel dat ze aan je hebben is dat er belastingtechnisch minder moet afgedragen worden. (zowel door hen als door jou).

geef ze de keuze: dat ze jou naar wettelijke normen betalen - als notaris-kantoor zijnde weten ze perfect wat mag en wat niet mag volgens de wet - of dat ze anders maar een consultant mogen inhuren die wrs nog een pak meer kost....

wel een "ps" er achteraan: dit is naar Belgische normen en ervaringen geantwoord

Verwijderd

Ik zit ook in eeen vergelijkbaare situatie. Niv 3 afgerond en bij dit bedrijf stage gelopen. 6 weken gevraagd om te werken. Maar geen vervanging voor systeembeheer. En kreeg 6.32 p/uur.

Ik vind het wel weinig wat ze je willen betalen, maar je moet het zo zien lekker vakantie bij verdiensten. En als je het naar je zin hebt daar waarom niet? Maar probeer wat hoger te gooien 9 euro bruto zou reaal zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Zo wat een reactie's allemaal. Allemaal bedankt voor de tips en vergelijkingen.

Ik heb het hier wel naar mijn zin maar vindt zelf ook dat ik te weining krijg maar heb het ook wel heel erg naar mijn zin daar en wordt ook heel vrij gelaten in mijn werk. Ik zal het ook maar moeten doen met die 5,32 het is niet anders.

Maar in het vervolg ga ik wel meer op mijn strepen staan, zodat ik er zelf ook wat beter van wordt. Ik heb nu wel het voordeel dat ik hierna een paar weken op een computer winkel moet passen dus dat zijn ook weer wat extra zakcentjes.

Toch nog allemaal hartelijk bedankt en ik hoop dat er meer mensen hier wat aan hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 10:00:
Zo wat een reactie's allemaal. Allemaal bedankt voor de tips en vergelijkingen.

Ik heb het hier wel naar mijn zin maar vindt zelf ook dat ik te weining krijg maar heb het ook wel heel erg naar mijn zin daar en wordt ook heel vrij gelaten in mijn werk. Ik zal het ook maar moeten doen met die 5,32 het is niet anders.

Maar in het vervolg ga ik wel meer op mijn strepen staan, zodat ik er zelf ook wat beter van wordt. Ik heb nu wel het voordeel dat ik hierna een paar weken op een computer winkel moet passen dus dat zijn ook weer wat extra zakcentjes.

Toch nog allemaal hartelijk bedankt en ik hoop dat er meer mensen hier wat aan hebben.
Je kan ook nu nog op je strepen gaan staan. Misschien niet heel netjes, maar het loon wat ze bieden is dat ook niet. Of je zoekt ondertussen verder naar een beter betaald baantje.

Zou hier vooral aan jezelf en je eigen portemonnee denken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 12:59:
[...]

Zou hier vooral aan jezelf en je eigen portemonnee denken.
Inderdaad, want dat doet de baas ook.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:48

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 10:00:
Ik zal het ook maar moeten doen met die 5,32 het is niet anders.
Nee, want het mág niet. Is onder het minimumloon :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Ik heb het hier wel naar mijn zin maar vindt zelf ook dat ik te weining krijg maar heb het ook wel heel erg naar mijn zin daar en wordt ook heel vrij gelaten in mijn werk.
Tja als je ontevreden bent zullen ze iemand moeten aannemen die zeker 2x duurder is.. Niet zo raar dat ze je vrij laten, je bent goedkoop en een ander had er misschien wel 50% korter over gedaan maar die was bij wijze van spreke 75% duurder ;)

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:28
Als ik het goed begrijp ben je er eerst gaan werken en daarna pas gaan praten over je loon?, of lees ik dat nou verkeerd. In dat geval is het niet zo'n heel handige zet. Eerst een akkoord bereiken, en daarna pas beginnen met werk. Zeker ivm ziektekosten/verzekering. Als je nog niet begonnen bent zou ik ze voor het blok zetten: een normaal salaris of anders niet. Kom nou.. je hebt ervaring en dan 5 euro nogwat in het uur ? Daar zou ik niet eens bejaarden voor gaan wassen (no offence tegenover de verzorgenden, meer een figure of speech ;) )

UNOX: The worst operating system

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-11 23:36
Als je al bezig was met werken zou ik het zeker niet nemen.
Maar het is natuurlijk niet verstandig om al te beginnen met werken voordat je wist wat je kon verdienen.
Maar als hun vaste netwerkbeheerder weg is, kan je het hen natuurlijk ook heel moeilijk maken ...loon naar werken (dus lekker traag ;)

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België zou het op dit moment interessant om lid te worden van een vakbond => dan kan je dreigen met rechtszaak (mochten ze dus minder geven dan het minimumloon), dit omdat de vakbond de advocaat voor je betaald bij conflict werkgever / werknemer.

Verwijderd

ralpje schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:39:
[...]

Nee, want het mág niet. Is onder het minimumloon :)
Als ik niet vergis is de TS 21 en dan kan zit je nog niet in het "normale" minimum-loon, maar in het minimum-jeugdloon. Dat is voor een 21-jarige 44,07 per dag. Dat is 220,35 per week (van 5 werkdagen. Men gaat ervanuit dat een werkweek 38 uur bedraagt (als je 40 uur werkt, kun je de 2 overige uren opnemen als ADV). Dan kom ik op 5,80 euro per uur, bruto.

Inderdaad te weinig. TS hoort 48 cent per uur meer te krijgen. (Uitgaande van het minimumloon.)

(Het genoemde minimunloon is geldig van 1-7-2007 tot 1-1-2008.)

Misschien moet de TS zich eens inschrijven bij een studenten"detacheerder" als bijvoorbeeld OGD. Werk zat op dit moment en die betalen, volgens mij, een heel stuk beter.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 12:16 ]

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:57
chime schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:02:
Als je al bezig was met werken zou ik het zeker niet nemen.
Maar het is natuurlijk niet verstandig om al te beginnen met werken voordat je wist wat je kon verdienen.
Maar als hun vaste netwerkbeheerder weg is, kan je het hen natuurlijk ook heel moeilijk maken ...loon naar werken (dus lekker traag ;)

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België zou het op dit moment interessant om lid te worden van een vakbond => dan kan je dreigen met rechtszaak (mochten ze dus minder geven dan het minimumloon), dit omdat de vakbond de advocaat voor je betaald bij conflict werkgever / werknemer.
Sorry voor de offtopic, maar de vakbond is in de eerste plaats een adviseur en bemiddelaar bij dit soort problemen. Dreigen met rechtszaken lost initieel niks op en dat zal de vakbond dan ook niet doen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Verwijderd

Kroontje schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:13:
Ik heb ook een vakantiekracht aan het werk op de ICT-afdeling. Vorig jaar als stagiair begonnen, twee maanden vakantiewerk en dit jaar, door een zieke werknemer, weer voor +/- 2 maanden. Ook deze jongen is 21 en hij krijgt +/- € 1750,- betaald per maand op basis van een 40-urige werkweek.

Iets meer dan € 10,- per uur, vrij normaal toch?

Wel bruto hè
offtopic:
Uhm..... zoek je nog meer medewerkers en in welke omgeving?
Ik ben 23 en studerende voor MCSE die ik zelf betaal en ik heb zo'n 5 jaar werk ervaring en verdien nu ook €1750 euro.

Geen idee wat je stage loper moet doen qua werk, maar 1750 voor een stagewerker is wel erg veel.

Ik zou gewoon kijken naar het minimum loon en daar ze mee om de oren slaan, dan zijn ze simpel weg verplicht. Willen ze dat niet betalen, naja jammer dan. Zoeken ze toch fijn een andere systeembeheerder die voor dat geld wilt gaan werken, misschien een buurman die met pensioen is ofzo?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wij zitten in een vergelijkbare positie..Ik doe ook vakantiewerk bij het bedrijf waar ik een half jaar stage gelopen heb. Ik zit alleen bij een ICT detacheerder. Ik focus me vooral op een specifieke taak maar wil in geval van nood ook nog wel eens bij klanten langsgaan om problemen op te lossen. Ik ben alleen 3 jaar jonger..maar krijg 8 euro per uur (€1280,- bruto) met reiskostenvergoeding (€0,19 per km).

Dat minimumloon..damn wat een bedragen zeg :| 8)7

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1