Toon posts:

MultiPC renderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit al een tijdje met een vraag waar ik maar geen antwoord op kan krijgen. De volgende situatie doet zich namelijk voor:

Mijn vriendin heeft een tijdje terug een Laptop gekocht via school.
Deze heeft als configuratie:
processor merk / type: intel core duo
snelheid processor 1.8 GHz
type geheugen DDR SDRAM
intern geheugen 512 MB
grootte harddisk 60 gb
snelheid harddisk 5400 rpm
beeldscherm type tft
beeldscherm grootte 15.4 inch
max. resolutie 1280x800
drives DVD
dvd/cd brander ja
dvd type DVD rewritable double layer
connectiviteit usb, firewire, wi-fi (ieee 802.11), wlan
type batterij li-ion accu
type muis touchpad

Haar 2de computer is een fujitsu siemens van een jaar of 2 oud. De precieze configuratie weet ik niet. De processor is AMD Athlon 64+ 3200 en 1024mb ramgeheugen.

Nou is de gewenste situatie als volgt.

Ze wil een dockingstation aanschaffen om met haar laptop via toetsenbord en muis te kunnen werken. En tevens om haar lcd-monitor erop aan te sluiten. Ook wil ze dat haar andere PC geschakeld is met haar laptop om deze als extra schijfruimte te kunnen gebruiken.

Ik neem aan dat hier een routertje of switch voldoende zou moeten zijn om een klein netwerk te kunnen bouwen.

Het punt is dat ze graag de processor en ramgeheugen van haar PC wil gebruiken wanneer ze met Premiere/After Effects/3dsMax werkt. Nu weet ik dat er voor Mac en dan vooral bij Final Cut Pro en Motion een applicatie bestaat die meerdere Macs betrekt bij het render proces. Maar hoe dit bij de PC werkt weet ik niet.

Wat stellen jullie voor? En zou het veel rendement opleveren qua renderkracht wanneer je de 2de PC erbij haalt? Ik verwacht namelijk dat dit niet het geval is.

Mvg, Marten

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03 03:25
3DSmax heeft backburner. De mappen op de desktop zijn gewoon te delen, een crosscable is in principe als genoeg.

There is no replacement for displacement!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-03 20:48
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:02:
....
En zou het veel rendement opleveren qua renderkracht wanneer je de 2de PC erbij haalt? Ik verwacht namelijk dat dit niet het geval is.

Mvg, Marten
Ik denk dat alles welkom is of niet? Je zult het echt wel merken aan je rendertijden.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-03 10:19

Gutteguttegut

CEO of TFD

Dit is best interessant (voor mij icm Premiere).
Ik ben heel benieuwd.
Ik zal er eens in duiken al ik vanavond thuis ben.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

@Gutteguttegut:

Al wat wijzer geworden wat betreft Premiere?