Toon posts:

Airport programma gebruikt 100% cputijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje iets heel vreemds. Zo nu en dan gebruikt een proces genaamd 'airport' op m'n macbook 100% cputijd, of heel veel geheugen (2+ gig). Het gaat om de airport command-line utility, /System/Library/PrivateFrameworks/Apple80211.framework/Resources/airport.

Als ik 't proces afschiet mbv. activity monitor dan blijft m'n wireless verbinding gewoon werken en is 't probleem tijdelijk weg, maar irritant is 't wel.

Ik draai OS 10.4.10 met de laatste updates. Zo nu en dan maak ik gebruik van iStumbler om te kijken wat er allemaal beschikbaar is aan draadloze netwerken, maar die draait niet continu.

Hebben meer mensen dit? Is er een permanente fix bekend (los van "while sleep 60; killall airport; done" in de achtergrond in een terminal)?

Verwijderd

Er zijn meer mensen met het probleem. Hier bijvoorbeeld loopt een thread waar gesuggereerd wordt dat het met vmware fusion te maken kan hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:57:
Er zijn meer mensen met het probleem. Hier bijvoorbeeld loopt een thread waar gesuggereerd wordt dat het met vmware fusion te maken kan hebben...
Ik draai inderdaad vmware fusion.

Wat ik ook nog langs zag komen was een verband tussen de 802.11n firmware patch en de gebruikte driverversies. Dus misschien dat 't te verhelpen is door een aantal updates opnieuw te installeren.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Ik had het ook en mijn plist weggooien loste het probleem op. Het gaat om de volgende plist: /Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.airport.preferences.plist.

Verwijderd

Topicstarter
ppl schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 00:05:
Ik had het ook en mijn plist weggooien loste het probleem op. Het gaat om de volgende plist: /Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.airport.preferences.plist.
Maar dat is toch gewoon de lijst van bekende netwerken? Ik vraag me af wat voor invloed dat kan hebben...

Ik heb overigens 10.4.10 er opnieuw opgezet (mbv. de combo updater), maar hij deed 't net weer, dus dat heeft niks uitgehaald. En ik heb sinds de reboot na die update niet meer vmware fusion gestart, dus dat zou ook niks uit mogen halen (al hoewel volgens kextstat wel een aantal vmware drivers geladen zijn).

Als 'ie 't weer doet hang ik 'm even aan de debugger, kijken of ik meer te weten kan komen.

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 09:08:
[...]

Maar dat is toch gewoon de lijst van bekende netwerken? Ik vraag me af wat voor invloed dat kan hebben...

Ik heb overigens 10.4.10 er opnieuw opgezet (mbv. de combo updater), maar hij deed 't net weer, dus dat heeft niks uitgehaald. En ik heb sinds de reboot na die update niet meer vmware fusion gestart, dus dat zou ook niks uit mogen halen (al hoewel volgens kextstat wel een aantal vmware drivers geladen zijn).

Als 'ie 't weer doet hang ik 'm even aan de debugger, kijken of ik meer te weten kan komen.
Ik heb dit probleem ook wel eens, precies zoals je het beschrijft. Ik heb niet die 802.11n patch (heb 'oude' Core Duo), maar wel VMWare Fusion (komt ook voor als Vmware niet draait btw). Het gekke is dat het altijd bij bepaalde netwerken gebeurd. Thuis heb ik het namelijk nooit, maar bij mijn ouders thuis wel, en daar ook elke keer.

Om het nog maffer te maken had ik het laatst ook bij een vriend van mij, die gebruik maakt van een airport express met WPA beveiliging, en dat heb ik ook. We gebruiken dus precies dezelfde configuratie en AP, maar blijkbaar zit er toch ergens een verschil.

Die plist file weggooien zou wel kunnen, maar ik heb het probleem ook voor en na een reinstall gehad, dus blijkbaar kan het net zo goed weer terugkomen...
Pagina: 1