'Gat' tussen post en reacties in 'Vista SP1 beta 1...'

Pagina: 1
Acties:

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:46

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Topicstarter
Omdat plaatjes meer spreken dan woorden, hier wat ik bedoel (uit nieuws: 'Vista SP1 beta 1 komt half juli uit'):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bb9515efedd5864fab19c9c2f38ee7ed/thumb.jpg

Zoals je ziet is er een gat tussen het bericht en de reacties, lijkt mij niet de bedoeling. CTRL+F5 geprobeerd, andere berichten zijn wel goed. Windows Internet Explorer 7.0 in Windows XP SP2.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Browser probleem, want hier heb ik het met FF niet. Maak anders is je cache leeg en probeer het dan nog is?

edit:

IE7 trouwens ook niet.

[ Voor 14% gewijzigd door DaannO op 09-07-2007 10:52 ]

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb je een ad-blocker geinstalleerd? Probeer deze uit te zetten, desnoods alleen voor tweakers.net.
Tja daar had ik ook naar kunnen kijken :p

[ Voor 48% gewijzigd door purge op 09-07-2007 10:59 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
purge schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:53:
Heb je een ad-blocker geinstalleerd? Probeer deze uit te zetten, desnoods alleen voor tweakers.net.
Hij heeft een abo ;)

CTRL + F5 lijkt me een poging waard idd.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 18:43

Quintus

Eg wel! Dus....

Hier hetzelfde, alleen staat er hier voor een derde van die ruimte nog een "adds door google"

Check

Dit is in FF.

Edit: Nu laad ik de pagina voor de derde keer en het "gat" is verdwenen

[ Voor 46% gewijzigd door Quintus op 09-07-2007 11:07 ]

Unknown

• Glaanie

Glaanie

Topicstarter
Geen adblocker idd, want abo en banners staan uit. CTRL+F5 geprobeerd, maar (wederom) geen effect. Ik probeer het cache nu handmatig leeg te gooien, zien of dat helpt.

Edit: Nope, helpt niet. alles refreshed, cookies weggegooid etc, maar helpt niet. Ik zag wel, toen ik tijdelijk uitgelogd was, dat toen de banners er stonden, alles keurig uitgelijnd was, maar toen ik weer inlogde (en dus de banners weggaan), het witte gat weer aanwezig was. P_de_B, kan jij misschien kijken in de source van het bericht of daar iets fout staat?

[ Voor 52% gewijzigd door Glaanie op 09-07-2007 11:06 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Glaanieboy schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:03:
Geen adblocker idd, want abo en banners staan uit. CTRL+F5 geprobeerd, maar (wederom) geen effect. Ik probeer het cache nu handmatig leeg te gooien, zien of dat helpt.
Mocht dat niet helpen dan kan je een bugmelding maken op http://devtrack.tweakers.net/ zodat de knutselaars ermee aan de gang kunnen gaan. :)

• Glaanie

Glaanie

Topicstarter
DaannO schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:06:
[...]

Mocht dat niet helpen dan kan je een bugmelding maken op http://devtrack.tweakers.net/ zodat de knutselaars ermee aan de gang kunnen gaan. :)
Aangezien dit in slechts 1 nieuwsbericht fout gaat, lijkt het mij niet dat dit een structureel probleem is, anders zouden andere berichten er ook last van moeten hebben, dat is dus nu niet het geval. Daarom dat ik P_de_B (of een andere redacteur) heb gevraagd om in de source van het bericht te kijken, of daar iets fout staat kwa HTML.

Edit: Ik kan niets geks vinden in de source, alles is afgesloten, kwootjes (zowel " als ') zijn ook afgesloten, er staat niets in de code wat dit kan verklaren. Ik heb een theorie, dat dit misschien samenhangt met het feit dat dit het laatste bericht is, er maar 1 linkje staat (naar het vorige bericht over eBay voor veiligheidslekken) en dat er iets fout gaat in de CSS, waardoor er teveel whitespace word gegenereerd. Maar omdat de CSS voor mij zo goed als onleesbaar is (ik ben geen CSS goeroe en de hier gegenereerde CSS is ontdaan van 'Enters', waardoor het helemaal moeilijk voor mij wordt), kan ik daar niet in kijken voor gekke dingen.

[ Voor 35% gewijzigd door Glaanie op 09-07-2007 11:16 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Glaanieboy schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:08:
[...]

Aangezien dit in slechts 1 nieuwsbericht fout gaat, lijkt het mij niet dat dit een structureel probleem is, anders zouden andere berichten er ook last van moeten hebben, dat is dus nu niet het geval. Daarom dat ik P_de_B (of een andere redacteur) heb gevraagd om in de source van het bericht te kijken, of daar iets fout staat kwa HTML.
Tsssk, hoe durf je te suggereren dat wij fouten maken in de HTML :( ;)

Het bericht is correct, en ik zie het probleem ook niet. Het lijkt me toch 'iets' op jouw pc.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Glaanie

Glaanie

Topicstarter
Ik kan het niet goed uitmaken uit de posts, maar ik neem aan dat iedereen het heeft geprobeerd met IE7 ZONDER ads (die dus zijn uitgeschakeld door middel van een abo ;))?

• Glaanie

Glaanie

Topicstarter
Aha! Ik ben erachter, iets heel stoms. Recentelijk is voor abo's de mogelijkheid om de layout te wijzigen door middel van het toevoegen van extra CSS regels toegevoegd. Ik had daar iets toegevoegd dat de rechter sidebar verwijdert, naar een idee van gebruiker drZymo. Ik heb deze code verwijderd en alles weer op default gezet en toen was de witte ruimte weg :)

Het blijft vreemd dat andere nieuwsberichten hier geen last van hebben, dus hier voor future reference de code die ik gebruikt heb:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
.news .content {
    width: 760px;
}

.news .sidebar {
    visibility: hidden;
    width: 0;
}

.normal .content {
    width: 760px;
}

.normal .sidebar {
    visibility: hidden;
    width: 0;
}

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Je moet voor die .sidebar de height ook even op 0px zetten, gok ik zo. De reacties beginnen onder de maximale hoogte van de groep [news, sidebar]. Als de sidebar hoger is dan het artikel (bijvoorbeeld door veel related artikelen) lijkt jouw oplossing idd extra witruimte te creeeren, maar de css-parser houdt ondertussen nog rekening met de info in de sidebar.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1