Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lokale site bereiken via een niet lokale pc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lokaal test ik een site die draait op een apache server. Nu wil ik iemand anders een voorbeeld laten zien van die site. Ooit is het me weleens gelukt om via mijn ip adres iemand anders mee te laten kijken.

Via mijn ip-adres kom ik alleen op de Xamp pagina, maar niet op de betreffende site.

Om lokaal een site te bereiken heb ik virtual host aangemaakt.

Heeft iemand een idee hoe dit is op te lossen?

Met vriendelijke groeten,

Werner

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Op basis van IIS ervaring mijn bijdrage:

- Als je hem op basis van hostheaders bereikbaar wil maken, kan je ervoor kiezen om in de hosts file van de (Windows) client de header te laten verwijzen naar jouw machine IP adres.
- Als het een virtuele host is onder de default pagina, moet je de virtuele hostnaam mee geven (http://192.168.100.1/testwebpagina)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je niet een virtual host aanmaakt, maar gewoon in een subdirectory werkt, dan is het gewoon mogelijk. Waarom maak je eigenlijk een virtual host aan?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:00
Portforwarden naar jouw pc?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

And I'm lost...

Kan je ajb uitleggen wat je hiermee bedoeld...?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

wat leon zegt, een portforward. Zorg dat je router verkeer van buiten op port 80 naar <local machine> port 80 forward. Je moet eventueel dan je externe ip of ipalias als geldige hostname in je apache config zetten, omdat deze anders besluit dat hhet wordt aangeroepen onder een ongeldige hostname. (virtual hosts uitzetten en als hostname "*" invullen werkt het eenvoudigst)

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Portforwarden is hier het probleem helemaal niet. Het is immers wel gewoon mogelijk om op de startpagina te komen. Het probleem is de virtual hosts. De daar ingestelde host bestaan waarschijnlijk helemaal niet, of wijzen gewoon helemaal niet naar jou computer. Op het interne netwerk wertk dat misschien wel, maar extern gaat dat zeker niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Port forwarden had ik al gedaan, ik kan nl. ook de xamp pagina bereiken.

Het probleem met de sub directorie is dat dan niet alle afbeeldingen getoont worden, maar als ik de site upload naar de web provider werkt de site wel. Dit probleem heb ik opgelost door virtual hosts te gebruiken.

Werner

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:56:
Het probleem met de sub directorie is dat dan niet alle afbeeldingen getoont worden, maar als ik de site upload naar de web provider werkt de site wel. Dit probleem heb ik opgelost door virtual hosts te gebruiken.
Uhm... de pagina is bereikbaar, maar niet alle plaatjes erop? En dat los je op met virtual hosts?
Ik denk dat je dan eens naar je HTML moet kijken, want dit vind ik niet klinken als een server probleem, maar als een site probleem.

heb je ergens src="/plaatje.jpg" staan, maak er dan src="plaatje.jpg" van, of als nodig src="../../../plaatje.jpg" o.i.d.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 12:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk RoadRunner84 maar alle links en plaatjes werken wel als ik de site heb geupload en op mijn pc. Daarom denk ik dat het niet aan de HTML ligt maar aan de server instellingen.

Ik sta open voor suggesties want ik heb ook geen idee waar het probleem echt ligt.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mwah, ik denk wel degelijk dat het aan je html ligt, en wel precies om de reden die RoadRunner aangeeft. Het wordt wel opgelost door je site in de root te deployen, maar dat lost je probleem in principe niet op.

Qua suggesties, RoadRunner geeft volgens mij alvast een behoorlijk handvat waarmee je zou moeten kunnen beginnen.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
je kan apache ev. ook laten luisteren op poort 81 of willekeurige poort boven de 2048
en deze dan via virtualhost hetzelfde instellen als diegene die je al hebt
om dan portforwarding naar die poort te doen ?

(ik maakte virtual hosts aan met mijn .no-ip.com-adressen zodat ze elk naar verschillende begin sub-dir's wezen - terwijl ze intern op computernaam/no-ipx bereikbaar waren)
Pagina: 1