Bluescreen

Pagina: 1
Acties:
  • 381 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shadow_nano
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-06-2025
ahh mensen ik word helemaaal gekkk en dit is me (1na) laatste uitvlucht dus ik smeek om jullie hulp!

ik heb onlangs een PC laten samenstellen voor het eerst (normaal doe ik het zelf) omdat het een erg goede winkel is en dit mijn duurste pc ooit.

alles werkt perfect.... Tot blijkt dat mijn pc op random momenten bluescreens geeft !
en dan bedoel ik ook echt random, zoals als ik een word document uit me mail download of als ik onlangsgeopend uit het startmenu probeer te halen.. echt overal en nergens verschijnt het :O
meestal staat er in het bluescreen nvstore.sys error maar ik heb ookal win32.sys en ntfs.sys error's gehad :'(

ik dacht dat het aan hun voor instalatie van vista lag dus ik heb zelf de pc geformateerd en alles overnieuw geinstalleerd, maar het begint nu doodleuk weer :o ik begin het vermoede te krijgen dat het dus toch mischien iets met hardware te maken heeft. dus bij deze zet ik even neer wat er in de pc zit:

behuizing: Antec 182
Moederbord: Asus Striker Extreme
Processor: Intel E6600
HDD: seagate barracuda 7200.10
Diskdrive: 12 in `1 Cardreader
Corsair XMS2 6400 Pro 1024MB DDR2 PC2-6400 800MHz
Videokaart: Asus 8800GTX
CD: Asus DRW-1814 BLT DL
Voeding: CoolerMaster Real Power Voeding 550W, ATX2.0, SLi
besturingssysteem: Vista Home Premium OEM

normaal zou foutive hardware wel snel op te sporen zijn geweest alleen omdat bij deze pc alles nieuw is weet ik niet vanaf welk product de bluescreens begonnen.

het enige wat ik kon bedenken was dat de voeding mischien toch niet sterk genoeg is ondanks 550w. Want deze is overgeplaatst van mijn oude pc. Maar dan blijft het maf dat de pc uitvalt bij niet intensieve taken even makkelijk zo niet gemakkelijker uitvalt dan bij intensieve taken |:(

ook zou het de videokaart kunnen zijn, want ik heb overal wel klachten over de drivers gelezen maar ik heb nog nooit gehoord dat het zo extreem is dat de pc bij niks uitvalt en zeker niet bij de laatste versies van de drivers (ik heb de aller recentste).

ook een merkwaardig ding is dat ik een extrene hardeschijf heb die mijn windows wel identificeerd en correct weergeeft bij hardware en bij veilig verwijderen alleen NIET verschijnt in deze computer en dus kan ik niet bij mijn files en folders!

ik word echt hopeloos en alles wat ik probeer mislukt ! :(

alsjeblieft als iemand dit kent of een oplossing zou weten helpppp want ik wil me pc niet weer voor een oneindig lange tijd kwijt zijn :'(

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:37
Lijkt veel op een fout in het geheugen. Draai eens een nacht MemTest86+. Als er ook maar 1 error verschijnt weet je dat dat het probleem is.

MemTest86+ kun je gewoon op floppy zetten en daarmee booten. Je krijgt dan een DOS-achtige interface. De test start vanzelf, dus je hoeft verder niks meer te doen. Behalve toch echt! een nachtje wachten.

Edit: als dat niet werkt, moet je dit artikel van Tweakers maar even doornemen: Hangen en Opstarten troubleshooter

[ Voor 21% gewijzigd door FreddyFish op 09-07-2007 10:31 ]

• souderkeamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-12-2020

souderkeamer

Hobo en Techniek

Je zegt dat je er een externe hd aan hebt hangen die hij niet herkent (half). Dit is volgens mij een probleem van Vista. Heb je al geprobeert zonder die externe hd? En heb je al je drivers al geupdate naar vista compatible drivers?

Beheersen wij het brein of beheerst het brein ons?

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Kan ook een probleem zijn met de chipset drivers. Gebruik je hiervan de laatste Vista versie? Je kan ook een weekje met XP werken. Dan weet je snel genoeg of het een hardware probleem is of niet.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03-2025
Wat ook nog het controleren waard is zijn je temps. Ik heb hier een oud bakkie staan, en als ik die met de kast dicht draai, wordt de proc te warm en gaat hij allemaal BSE's (Blue Screen Errors) geven. Allerlei verschillende meldingen, dus dat lijkt wel een beetje op jou verhaal.
In inderdaad zoals mijn voorgangers ook al zeiden, geheugen testen! Inderdaad met Memtest, maar je kan ook even wat sneller testen door met elk reepje geheugen appart te draaien.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:18

_Apache_

For life.

jurjenarnold schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:00:
Wat ook nog het controleren waard is zijn je temps. Ik heb hier een oud bakkie staan, en als ik die met de kast dicht draai, wordt de proc te warm en gaat hij allemaal BSE's (Blue Screen Errors) geven. Allerlei verschillende meldingen, dus dat lijkt wel een beetje op jou verhaal.
In inderdaad zoals mijn voorgangers ook al zeiden, geheugen testen! Inderdaad met Memtest, maar je kan ook even wat sneller testen door met elk reepje geheugen appart te draaien.
With him ^..

Bij een nieuwe pc kan het wel is voorkomen dat koeling niet helemaal lekker gemonteerd is, dit kan ook de oorzaak zijn van onverklaarbare meldingen en zelfs BSE's..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-01 15:04
heb je dezelfde vista opnieuw geinstallleerd? is dit retail/oem/download?
whoops, scheel :)

[ Voor 15% gewijzigd door sjongenelen op 09-07-2007 13:12 ]

you had me at EHLO

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Premium OEM
:X

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ook ik denk in eerste instantie aan het geheugen, dus ook ik zou eerst eens een nacht memtest draaien. Verder kunnen inderdaad de temperaturen het probleem zijn, kijk dus na of alle koelers goed stevig zitten en probeer eventueel eens de kast open te zetten met een tafelventilator erop en dan kijken of het nog gebeurd.

• Shadow_nano
thnxx voor alle reply's :D ik ga zo Memtest starten als ik naar me werk ga en dan duimen dat dat het is :D

maar zo te lezen uit de reply's is het gelukkig niet de voeding dat scheelt mij weer een boel geld de rest krijg ik namelijk vergoed van de winkel als het goed is 8)

mja ik weet dat vista nog niet echt stabiel is enzo maar ik heb het 'nodig' en wil gwn niet meer terug naar XP ..vraag me niet om een harde reden want die heb ik niet echt O-)

drivers zijn als het goed is allemaal up to date en de nieuwste van hun soort.. alle drivers die op de bijgeleverde cd's zaten heb ik namelijk de 2de keer gedownload in de meest recente vorm.

ik ga nu memtest zoeken :D
dank voor alle hulp tot nu toe _/-\o_

• sjongenelen
mja ik weet dat vista nog niet echt stabiel is enzo
dat is echt onzin :)

voordeel van je mem is idd dat je levenslange garantie hebt..! :) (kingston)

you had me at EHLO

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probeer het geheugen eens in bank 2 en 4 ipv in bank 1 en 3. Dus de 2 witte sloten gebruiken ipv de 2 blauwe. Ik heb met een Striker Extreme soort gelijke problemen gehad en het geheugen omwisselen heeft het opgelost.

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Shadow_nano schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:14:
...
ik ga nu memtest zoeken :D
dank voor alle hulp tot nu toe _/-\o_
Op veel linux cd's staat hij. ieg op de Sabayon Mini editie cd. Of misschien heb je nog een Ubuntu cd liggen, daar staat hij ook op.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Shadow_nano
ik heb net gekeken met asus probe II en die zegt dat mijn Vcore voltage te laag staat, namelijk 1.17V en standaard moest het volgens Asus probe II 1.31V zijn voor mijn Core 2 Duo e6600.

zou dit ook het probleem kunnen zijn van de bluescreens?

alvast hartelijk dank!

• sjongenelen
ja, alleen kloppen die voltage metingen niet altijd, weet niet hoe dat zit met asus.. check het eens in je bios?

you had me at EHLO

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:30
TheNymf schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:24:
[...]
dat is echt onzin :)

voordeel van je mem is idd dat je levenslange garantie hebt..! :) (kingston)
Levenslange garantie is van elke fabrikant een truckje levenslange garantie TOT DE PRODUCTIE LIJN STOPT ;)

Probeer je Raid controller enz uit te zetten als je single hdd erin hebt :) , heb vaker gelezen gezien dat sommige bordjes onder vista daar gezeur mee geven met een bluescreen

[ Voor 21% gewijzigd door Mektheb op 09-07-2007 16:26 ]

• Shadow_nano
hartelijk dank voor al jullie hulp :D

ik heb memtest 86+ gestart en tot nu heeft hij al 590 fouten gevonden :O

dus ik ga mijn geheugen inruilen en duimen dat alles dan wel lukt.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Shadow_nano schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:27:
hartelijk dank voor al jullie hulp :D

ik heb memtest 86+ gestart en tot nu heeft hij al 590 fouten gevonden :O

dus ik ga mijn geheugen inruilen en duimen dat alles dan wel lukt.
Probeer mijn idee hier boven eens voordat het geheugen RMA gaat.

• Shadow_nano
[/quote]Probeer mijn idee hier boven eens voordat het geheugen RMA gaat.[quote]

ga ik zeker doen :D want ik heb alle 2 mijn geheugen bankjes los getest en alle 2 blijken ze fouten te bevatten (de 1 na 4 uur 1 fout. samen na 6 uur over de 590 fouten.) dit klinkt bijna te onwaarschijnlijk voor woorden :) hopen dat dit ook een goede oplossing blijkt! dan hoef ik alleen me hdd aan de praat te krijgen om te kijken hoeveel power deze nieuwe pc echt heeft :D

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:37
Dat het ene reepje na 4 uur pas een fout heeft wil niet zeggen dat dat reepje wel in orde is hoor! :o Integendeel, dat reepje is ook gewoon kapot (mits het switchen van geheugenbank niks oplevert). Een fout mag gewoon niet voorkomen, ook niet na 4 uur.
Pagina: 1