Ik heb Ubuntu 7.04 geinstalleerd op mijn Dell Precision 490. Ik kamp met een enkel probleem waar ik geen antwoord op heb kunnen vinden op de bekende Ubuntu sites en via Google: de screensaver negeert activiteit op het toetsenbord. Als ik in een periode (in dit geval 10 minuten, de default screensaver setting) de muis niet gebruik, start de screensaver. Het komt echter geregeld voor dat de screensaver aangaat terwijl ik zit te programmeren (en dus die 10 minuten alleen het toetsenbord heb gebruikt). Nu zou dit nog niet zo'n enorme ramp zijn ware het niet dat zodra de screensaver start mijn scherm gaat faden en pas na het faden de screensaver kan worden gestopt. Maar goed, eigenlijk moet die screensaver helemaal niet aan gaan als ik actief ben natuurlijk.
Muis en toetsenbord zijn allebei USB. Ik heb een Quadro FX 3500 en gebruik de restricted drivers (nvidia-glx) (ik weet niet of dat relevant is, maar het is het enige non-default aan de installatie).
Weet iemand hier een oplossing voor?
Muis en toetsenbord zijn allebei USB. Ik heb een Quadro FX 3500 en gebruik de restricted drivers (nvidia-glx) (ik weet niet of dat relevant is, maar het is het enige non-default aan de installatie).
Weet iemand hier een oplossing voor?