HD-DVD-speler aansluiten op Home Cinema (HDMI)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.700 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09-2025
Ik ga een home cinema systeem aanschaffen met HDMI-uitgang.
Hierop zal nog geen HD-(Blue Ray)DVD afspeel mogelijk op zitten.

Nu is mijn vraag:
Hoe zal ik later die HD-DVD-speler aan kunnen sluiten op mijn home cinema systeem?
Uiteraard wil ik het beeld laten lopen over de HDMI-aansluiting. Maar hoe zit dat dan met het geluid?

Wordt dat: HD-DVD speler-->home cinema-->TV? Of: HD-DVD speler-->TV-->home cinema?
Moet het home cinema systeem dan een HDMI-ingang moet hebben?

Waar moet mijn aan te schaffen home cinema aan voldoen?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:59
Je HD-DVD gaat dan via HDMI rechstreeks op je TV, die dan wel twee HDMI poorten moet hebben. Als hij er maar 1 heeft kan je altijd je home cinema later via component of SCART RGB aansluiten, voor SD-DVD biedt HDMI geen voordelen.

Voor het geluid sluit je je HD-DVD middels een digitale of optical input aan op je home cinema systeem. Mag hopen dat dat ding een input heeft...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• FrankNLD
Bedankt _/-\o_
Optisch in is dus de sleutel.
Ik moet het systeem nog aanschaffen. Ik zie wel dat optisch in bij home cinema's bij de duurdere modellen is. De Sony DAV-DZ230 die ik op het oog heb heeft het niet.
Nog setjes tot 300 euro met HDMI die jullie kennen die wel optisch in hebben?

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 02:31

Royz

Kleurenblind!!

Frank76NL schreef op maandag 09 juli 2007 @ 08:59:
Bedankt _/-\o_
Optisch in is dus de sleutel.
Ik moet het systeem nog aanschaffen. Ik zie wel dat optisch in bij home cinema's bij de duurdere modellen is. De Sony DAV-DZ230 die ik op het oog heb heeft het niet.
Nog setjes tot 300 euro met HDMI die jullie kennen die wel optisch in hebben?
Dat zou ik filteren bij kieskeurig.nl. Dan kan je meteen de prijzen ook nog eens bekijken

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Je kunt gewoon hdmi naar je receiver en hdmi van receiver naar tv doen. Het mooiste zou hdmi 1.3 zijn. De DAV-DZ230 is als dvdspeler met receiver bedoelt, niet om een externe speler op aan te sluiten.

[ Voor 32% gewijzigd door |sWORDs| op 09-07-2007 09:12 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• FrankNLD
@ Royz
Dat filteren gaat via "vergelijk", kwam ik nu pas achter.
Goeie tip, ik zocht me al een ongeluk.

[ Voor 3% gewijzigd door FrankNLD op 09-07-2007 09:13 ]

• FrankNLD
|sWORDs| schreef op maandag 09 juli 2007 @ 09:09:
Je kunt gewoon hdmi naar je receiver en hdmi van receiver naar tv doen. Het mooiste zou hdmi 1.3 zijn.
Dan heb ik dus HDMI-in en -uit (2xHDMI) nodig op het homecinema systeem?
Wist trouwens niet dat er ook weer verschillende versies van HDMI zijn? :?
Gezien alle beveiliging die HDMI met zich meebrengt, laat de speler wel toe dat je geluid optisch uitgeeft naast het HDMI-signaal?

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Frank76NL schreef op maandag 09 juli 2007 @ 09:13:
[...]

Dan heb ik dus HDMI in en uit nodig op het homecinema systeem?
Wist trouwens niet dat er ook weer verschillende versies van HDMI zijn? :?
Gezien alle beveiliging die HDMI met zich meebrengt, laat de speler wel toe dat je geluid optisch uitgeeft naast het HDMI-signaal?
Het geluid gaat dan ook over HDMI, zorgt ervoor dat je geen lipsync (1.3) meer hoeft te corrigeren, 36-bit RGB (1.3), laat ook SACD (1.1), DVD-A (1.2), Dolby HD (1.3) en DTS-HD (1.3) audio door.

[ Voor 6% gewijzigd door |sWORDs| op 09-07-2007 09:23 ]

• FrankNLD
|sWORDs| schreef op maandag 09 juli 2007 @ 09:17:
[...]

Het geluid gaat dan ook over HDMI, 1.3 zorgt ervoor dat je geen lipsync meer hoeft te corrigeren, en laat ook SACD en DVD-A door.
Lipsync. Wow, wist niet eens dat dat een probleem kon zijn.
Moet het home cinema systeem nu wel of geen 2 HDMI aansluitingen hebben?

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Mooiste is een systeem met HDMI 1.3, één uitgang en meerdere ingangen, dan kun je naast de HDDVD speler ook andere apparaten (STB, PC etc) schakelen.

Lipsync problemen komt hierdoor:

(HD)DVD speler geeft beeld en geluid door aan receiver.
Receiver stuurt geluid naar boxen, beeld naar tv.
Tv optimaliseert je beeld en zorgt voor een vertraging, maar kan het geluid wat al bij de boxen is niet mee corrigeren.

[ Voor 47% gewijzigd door |sWORDs| op 09-07-2007 09:32 ]

• FrankNLD
Is lypsync bij alle systemen handmatig te corrigeren?
En is HDMI ook te splitten?
Want dan ga ik liever voor handmatige correctie + split HDMI en/of audio optisch, aangezien ik ander het 2- of drievoudige betaal.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Frank76NL schreef op maandag 09 juli 2007 @ 09:38:
Is lypsync bij alle systemen handmatig te corrigeren?
En is HDMI ook te splitten?
Want dan ga ik liever voor handmatige correctie + split HDMI en/of audio optisch, aangezien ik ander het 2- of drievoudige betaal.
Nee, is niet bij alle systemen te corrigeren......(op de Sony DAV-DZ230 wel btw)
HDMI is wel te splitten, ook niet goedkoop (vind ik), zie oa. hier

En je cinemasetje heeft geen optische of coaxiale digitale ingang, dus daarvoor zul je toch op zoek naar een ander. Ik vermoed ook dat de HDMI uitgang op dat ding geen 1.3 is, wellicht zelfs 1.1.

Maar waarom wil je per se een HDMI uitgang op je cinemaset? Als ie geen HD-DVD of BlueRay speler heeft, heeft dat nauwelijks meerwaarde. Dan kijk je toch hooguit PAL-DVD. Kun je beter op zoek naar een set die geen HDMI heeft maar wel 1 (of meerdere) digitale ingangen.......

• FrankNLD
kaajee schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:56:
[...]

Nee, is niet bij alle systemen te corrigeren......(op de Sony DAV-DZ230 wel btw)
HDMI is wel te splitten, ook niet goedkoop (vind ik), zie oa. hier

En je cinemasetje heeft geen optische of coaxiale digitale ingang, dus daarvoor zul je toch op zoek naar een ander. Ik vermoed ook dat de HDMI uitgang op dat ding geen 1.3 is, wellicht zelfs 1.1.

Maar waarom wil je per se een HDMI uitgang op je cinemaset? Als ie geen HD-DVD of BlueRay speler heeft, heeft dat nauwelijks meerwaarde. Dan kijk je toch hooguit PAL-DVD. Kun je beter op zoek naar een set die geen HDMI heeft maar wel 1 (of meerdere) digitale ingangen.......
Ik las van anderen dat er toch een verschil is tussen scart en HDMI kwaliteit bij gewone dvd's. :? Zeker waneer deze upscaled.
En binnenkort dus in het bezit van een HD-ready TV, vandaar.

Edit: net geleerd dat component net zo goed is (tot er ooit een HD-DVD speler bijkomt.

[ Voor 4% gewijzigd door FrankNLD op 09-07-2007 20:32 ]

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Frank76NL schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:15:
[...]

Ik las van anderen dat er toch een verschil is tussen scart en HDMI kwaliteit bij gewone dvd's. :? Zeker waneer deze upscaled.
En binnenkort dus in het bezit van een HD-ready TV, vandaar.

Edit: net geleerd dat component net zo goed is (tot er ooit een HD-DVD speler bijkomt.
Component is niet net zo goed, bij component, svideo, composiet en scart wordt er een tvencoder gebruikt, dvi en hdmi blijft digitaal.

• kaajee
|sWORDs| schreef op maandag 09 juli 2007 @ 23:11:
[...]

Component is niet net zo goed, bij component, svideo, composiet en scart wordt er een tvencoder gebruikt, dvi en hdmi blijft digitaal.
Dat is waar idd, maar is wel theoretisch waar.......

Er zijn meer dan genoeg mensen die analoog (component of zelfs RGB (vga bijvoorbeeld)) veel beter vinden.....dus zelf gaan kijken en vergelijken zou ik zeggen. Niet alleen maar en zomaar afgaan op de theorie........

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

kaajee schreef op maandag 09 juli 2007 @ 23:55:
[...]

Dat is waar idd, maar is wel theoretisch waar.......

Er zijn meer dan genoeg mensen die analoog (component of zelfs RGB (vga bijvoorbeeld)) veel beter vinden.....dus zelf gaan kijken en vergelijken zou ik zeggen. Niet alleen maar en zomaar afgaan op de theorie........
Ik zeg niet dat HDMI er beter uitziet op speler x en tv y, ik zeg dat HDMI beter is dan Component. Dat sommige tv's/beamers alleen beeldverbetering op analoge signalen loslaten heeft niets met de kabel en verbinding te maken.
  1. DVI/HDMI
  2. VGA
  3. Component
  4. Scart RGB
  5. SVideo/Scart SVideo
  6. Composiet/Scart Composiet

[ Voor 9% gewijzigd door |sWORDs| op 10-07-2007 01:09 ]

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 14:23

Ad Hox

N/A

Ben hier ook naar aan het kijken. Mijn Home Cinema heeft geen optisch ingang, dus dat is balen. Er zit HDMI (2x) op de TV dus het lijkt me dat ik het beeld van de HD-DVD via HDMI naar de TV kan sturen en het geluid van de Home Cinema 'gewoon' via rood/wit (aux) moet aansluiten op de HD-DVD. Dan heb ik wél High Defenition beeld maar geen surround geluid.

Dit gaat dan toch gewoon goed, op het stereo geluid na?

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Heeft je home cinema geen HDMI?

• kaajee
|sWORDs| schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:54:
Heeft je home cinema geen HDMI?
Een home cinema zónder digitale in/uitgangen maar wél hdmi? Lijkt me sterk........

Maar verder zal jouw/het aansluitschema wel gaan werken hoor, idd alleen maar stereo geluid, tja.....

[ Voor 18% gewijzigd door kaajee op 16-07-2007 15:55 ]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:55

Jag

|sWORDs| schreef op maandag 09 juli 2007 @ 09:24:
Mooiste is een systeem met HDMI 1.3, één uitgang en meerdere ingangen, dan kun je naast de HDDVD speler ook andere apparaten (STB, PC etc) schakelen.
Hier ben ik het helemaal mee eens, dit is echt een hele fijne oplossing. Het is echt heel erg fijn om een receiver/home cinema setje te kopen die een paar hdmi en andere video ingangen heeft en alles via 1 hdmi uitgang naar je tv (en evt nog beamer of andere displays) stuurt. Hier wordt je heel gelukkig van omdat je dan maar 1 ab nodig hebt omdat je receiver zowel beeld als geluid schakelt en het heel veel kabel bende en kosten scheelt.

Je sluit dan alle bronnen (hd dvd speler, digitale tv decoder, pc, spelcomputers, enz) aan op je receiver. En vanuit je receiver heb je maar 1 kabel naar je tv lopen. Ik weet alleen niet of er al home cinema setjes zijn die dit kunnen. En ik weet niet wat je budget is, maar een receiver met losse speakers is toch wat duurder. Wel veel beter en je kan evt met alleen twee front speakers (stereo) beginnen.

• kaajee
Jag schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 04:54:
[...]

Hier ben ik het helemaal mee eens, dit is echt een hele fijne oplossing. Het is echt heel erg fijn om een receiver/home cinema setje te kopen die een paar hdmi en andere video ingangen heeft en alles via 1 hdmi uitgang naar je tv (en evt nog beamer of andere displays) stuurt. Hier wordt je heel gelukkig van omdat je dan maar 1 ab nodig hebt omdat je receiver zowel beeld als geluid schakelt en het heel veel kabel bende en kosten scheelt.

Je sluit dan alle bronnen (hd dvd speler, digitale tv decoder, pc, spelcomputers, enz) aan op je receiver. En vanuit je receiver heb je maar 1 kabel naar je tv lopen. Ik weet alleen niet of er al home cinema setjes zijn die dit kunnen. En ik weet niet wat je budget is, maar een receiver met losse speakers is toch wat duurder. Wel veel beter en je kan evt met alleen twee front speakers (stereo) beginnen.
Grotendeels mee eens, echter 1 ab kan, maar dan meot het mi. wel een universele zijn (bijv. Logitech Harmony) aangezien je waarschijnlijk toch nog je TV wilt kunnen bedienen om bijv. van zender te kunnen wisselen. Ook je DVD speler zul je toch nog moeten bedienen. Tenzij die ingebouwd zit in de cinema set of hij van hetzelfde merk is als de receiver.

En het zou dan idd wel HDMI 1.3 moeten zijn, en dat is momenteel nog maar mondjesmaat aanwezig op zowel tv's maar mn. receivers......

Verwijderd

kaajee schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:56:
[...]

Ik wil dus ook perse een HDMI verbinding naar mijn HD ready LCD. Heeft dat dan weinig nut boven SCART RGB? Ik bedoel, het is toch digitaal tegenover analoog?

Ik zie bijvoorbeeld de JVC DD-1. Leuke set (nieuwe techniek zonder rear speakers) maar die heeft geen HDMI, daarom knapte ik eigenlijk een beetje af...

Nu breng je me weer aan het twijfelen :)

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 10:22:
[...]

Ik wil dus ook perse een HDMI verbinding naar mijn HD ready LCD. Heeft dat dan weinig nut boven SCART RGB? Ik bedoel, het is toch digitaal tegenover analoog?

Ik zie bijvoorbeeld de JVC DD-1. Leuke set (nieuwe techniek zonder rear speakers) maar die heeft geen HDMI, daarom knapte ik eigenlijk een beetje af...

Nu breng je me weer aan het twijfelen :)
Jij wilt eigenlijk van 2 walletjes snoepen; wel ee relatief goedkope set en toch zo volledig mogelijk uitgerust. Dat wordt (momenteel) nog een hele zoektocht....

Ik, maar dat is puur persoonlijk, zou met een SD-DVD speler minder waarde hechten aan een HDMI uitgang dan aan bijv. een digitale audio ingang.
Als straks BD/HD-DVD komt moet je toch een nwe. dvd speler en die zal zeker HDMI hebben.

Uitindelijk gaat het om jouw wens en de kwlaiteit en dat is alleen maar te testen, zelf ervaren, dus ga met een DVD naar een winkel en laat hem op dezelfde TV zien via zowel HDMI, component (dat heeft die DD-1 ook volgens mij) als SCART-RGB

Verwijderd

kaajee schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:30:
[...]

Jij wilt eigenlijk van 2 walletjes snoepen; wel ee relatief goedkope set en toch zo volledig mogelijk uitgerust. Dat wordt (momenteel) nog een hele zoektocht....

Ik, maar dat is puur persoonlijk, zou met een SD-DVD speler minder waarde hechten aan een HDMI uitgang dan aan bijv. een digitale audio ingang.
Als straks BD/HD-DVD komt moet je toch een nwe. dvd speler en die zal zeker HDMI hebben.

Uitindelijk gaat het om jouw wens en de kwlaiteit en dat is alleen maar te testen, zelf ervaren, dus ga met een DVD naar een winkel en laat hem op dezelfde TV zien via zowel HDMI, component (dat heeft die DD-1 ook volgens mij) als SCART-RGB
ok thanks,

om bioscoopgeluid geef ik niet zoveel. ik ga net zo lief voor gewoon stereo met 2 speakers. cd'tjes klinken dan wellicht nog beter

beeldkwaliteit geef ik echter wel om! :) denk dat ik eerst maar eens een standalone speler koop met hdmi/comp/scart rgb. (zag een philips van 7 tientjes). dan kan ik daar mee testen en in een later stadium een set scoren

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Is onderstaande opstelling ook mogelijk?

First, ik schaf een 5.1 home cinema set met HDMI (zonder optical in) aan. De speler zelf vervang ik door een exemplaar mét optical in. De boxen behoud ik dan.
Daarna sluit ik een Blu Ray speler aan met optische uit. Het beeld gaat dan via HDMI naar de LCD TV.

Dus bijvoorbeeld, Samsung Home Cinema set met boxen, waarvan de speler vervangen word door een Jamo maar wel de Samsung boxen behouden, aangesloten op een Samsung Blu Ray Speler via optical in/out en het beeld gaat via de Samsung Blu Ray naar de Samsung LCD TV?

Als dit kan is het een kwestie van de Home Cinema Speler vervangen door een andere receiver en later een Blu Ray speler aanschaffen.

Ik wil graag alles van een merk hebben, en het is gewoon zó balen dat de Home Cinema set van Samsung geen optical in heeft. Daarom zou ik die dus moeten vervangen.

Gaat deze opstelling werken?

[ Voor 11% gewijzigd door Ad Hox op 29-07-2007 23:41 ]

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Nee. I.e.g. niet met DTS True en DD HD. En wat bedoel je met speler?

De enige manier is eigenlijk zorgen dat je een receiver met HDMI 1.3 in- en uitgang(en) hebt. Anders zal je geluid en/of beeld analoog moeten doen.

Ook maakt het niets uit of de spdif aansluiting optisch of coaxial is, als de speler en versterker maar een zelfde aansluiting hebben.

[ Voor 188% gewijzigd door |sWORDs| op 29-07-2007 23:42 ]

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Met de speler bedoel ik de DVD speler van de Home Cinema waar de boxen op aan zijn gesloten (receiver).

Ik heb in mijn vorige post de producten gezet die ik op het oog heb. Zou het dan werken als het geluid via optisch gaat en beeld via HDMI? Of is het gewoon in geen geval mogelijk om zoiets wat ik wil uit te voeren (HD/BR DVD op Home Cinema met de beste aansluitingen)?

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Het woord speler is dan erg verwarrend, je blueray/hd-dvd player is dan de speler. Je kunt het oude apparaat dan beter versterker noemen.

Audio signalen digitaal versturen zorgt ervoor dat de versterker het wel moet kunnen decoden. Dolby TrueHD en DTS-HD worden niet gesupport. Dus die kun je dan alleen analoog versturen (decoden gebeurd dan door de speler), maar dan moet er wel een 5.1 analoge ingang zijn.

Nogmaals voor wat jij wil moet er een een set komen met Dolby TrueHD en DTS-HD support, iets wat automatisch ook HDMI 1.3 zal krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door |sWORDs| op 30-07-2007 00:03 ]

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Bedoelde met speler eigenlijk receiver inderdaad, sorry.
Het blijft erg lastig om de juiste opstelling te vinden. Ik zie dat Blu Ray of HD niet zo gemakkelijk aan te sluiten is als je ook je surround geluid wilt behouden.

Probleem is dat ik de boxen wil van een bepaalde set omdat ik die mooi vind, maar daar zit dus al een receiver bij (zonder optisch in). Als ik dus een receiver vind met HDMI 1.3 sluit ik die op de Blu Ray aan via een optische aansluiting en vervolgens sluit ik die weer met HDMI op de LCD TV aan.

Nou goed, voorlopig staat Blu Ray/HD toch nog in de kinderschoenen dus ik investeer wel in een Home Cinema Set, dan kan ik later altijd nog de bovenstaande handelingen uitvoeren om optimaal gebruik te maken van mijn HD Ready scherm :)

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Is onderstaande opstelling ook mogelijk?

First, ik schaf een 5.1 home cinema set met HDMI (zonder optical in) aan. De speler zelf vervang ik door een exemplaar mét optical in. De boxen behoud ik dan.
Daarna sluit ik een Blu Ray speler aan met optische uit. Het beeld gaat dan via HDMI naar de LCD TV.

Dus bijvoorbeeld, Samsung Home Cinema set met boxen, waarvan de speler vervangen word door een Jamo maar wel de Samsung boxen behouden, aangesloten op een Samsung Blu Ray Speler via optical in/out en het beeld gaat via de Samsung Blu Ray naar de Samsung LCD TV?

Als dit kan is het een kwestie van de Home Cinema Speler vervangen door een andere receiver en later een Blu Ray speler aanschaffen.

Ik wil graag alles van een merk hebben, en het is gewoon zó balen dat de Home Cinema set van Samsung geen optical in heeft. Daarom zou ik die dus moeten vervangen.

Gaat deze opstelling werken?
Het is wel zo dat sommige home cinema sets speciale stekkertjes hebben die je er gewoon inplugt en geen los draad... Ik vind dit een beetje zonde van je geld, je kan toch beter gelijk al een receiver met digitale ingang en een boxen set kopen? Want die samsung dvd speler heeft geen digitale uitgang... Dan heb je alleen stereo bij je dvd's. Zonde toch? Snap dat je alles van 1 merk wil hebben maar voor geluid zou ik niet voor samsung gaan.
Kijk ns bij de mediamarkt ofzo daar heb je altijd wel leuke setjes die niet zo duur zijn :)

[ Voor 55% gewijzigd door Irminsul op 30-07-2007 18:56 ]

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Ik heb het!
De receiver van de Samsung Home Cinema vervang ik door een andere AV Receiver (Samsung AV R610). Hierop kan ik de boxen aansluiten en een digitale optische input gebruiken om het geluid door te sturen naar een Blu Ray speler.

Vanaf de Blu Ray gaat het beeld en geluid via HDMI naar de TV. Het is een beetje zonde om een Home Cinema receiver direct te vervangen voor een andere maar ik vind de boxen nou eenmaal erg mooi en ik wil alles van 1 merk hebben. De Blu Ray hebben ze ook van Samsung dus dat komt dan wel erg goed uit!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:34

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

|sWORDs| schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 01:07:
[...]

Ik zeg niet dat HDMI er beter uitziet op speler x en tv y, ik zeg dat HDMI beter is dan Component. Dat sommige tv's/beamers alleen beeldverbetering op analoge signalen loslaten heeft niets met de kabel en verbinding te maken.
  1. DVI/HDMI
  2. VGA
  3. Component
  4. Scart RGB
  5. SVideo/Scart SVideo
  6. Composiet/Scart Composiet
Klopt niet helemaal wat je zegt. Een goede component (progressive scan) doet zeker niet onder voor HDMI. Sowieso zou ik VGA tussen Component en Scart RGB in zetten, het is namelijk een hoogwaardig RGB signaal, maar minder van kwaliteit dan Component.

In de professionele wereld worden beamers voor weergave van "analoge" content (video) bij voorkeur met component aangesloten, en niet met HDMI/DVI. Voor weergave van "digitale" content (computer) wordt juist wel DVI gebruikt.

Ik heb zelf bij aanschaf van m'n set zelfs helemaal niet gelet op of er mogelijkheden waren voor HDMI. Ik sluit liever alles aan via component. Dan weet ik tenminste ook zeker dat als ik van m'n (hd-)dvd/blu-ray speler een film mag zien, het van m'n receiver/tv ook mag.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

deepbass909 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:23:
[...]

Klopt niet helemaal wat je zegt. Een goede component (progressive scan) doet zeker niet onder voor HDMI. Sowieso zou ik VGA tussen Component en Scart RGB in zetten, het is namelijk een hoogwaardig RGB signaal, maar minder van kwaliteit dan Component.

In de professionele wereld worden beamers voor weergave van "analoge" content (video) bij voorkeur met component aangesloten, en niet met HDMI/DVI. Voor weergave van "digitale" content (computer) wordt juist wel DVI gebruikt.

Ik heb zelf bij aanschaf van m'n set zelfs helemaal niet gelet op of er mogelijkheden waren voor HDMI. Ik sluit liever alles aan via component. Dan weet ik tenminste ook zeker dat als ik van m'n (hd-)dvd/blu-ray speler een film mag zien, het van m'n receiver/tv ook mag.
1) De HDMI verbinding is superieur aan de component verbinding. Dit wil niet zeggen dat je met HDMI altijd het beste beeld krijgt.

2) Alleen als de a/d converter van de beamer beter is dan de a/d converter van de weergever. Dit doet nog steeds niets af aan de verbinding.

3) Het werkt andersom, als een film HDCP vereist kun je het nu niet afspelen.

Pagina: 1