Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

abit kn9 nforce 4 mobo plat leggen ?

Pagina: 1
Acties:

• kyacom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-08 14:31
beste tweakers ,
Ik kom zeker niet origineel uit de hoek door te zeggen dat ik mijn moederbord plat wil inbouwen in mijn kast .
De vraag is echter (ik heb de zoekfunctie al gebruikt en niks over teruggevonden)
of ik mijn abit KN9 nforce ultra 4 mag plat leggen omdat het moederbord gebruik maakt van heatpipes om de northbridge te koelen .
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/kyandio/KN9.jpg

Verwijderd

Hoe bedoel je met platleggen? Als in een desktop kast zodat de moederbord op z'n 'rug' ligt?

Waarom zou dat niet kunnen volgens jou? :) Die blokjes zitten echtwel vast hoor :)

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-11 08:31
Nee, volgens mij bedoelt hij of dan nog juist het effect van de heat-pipes wel werkt.
Kijk even halverwege dit topic of wat andere eerdere topics via de search ;)

Ik denk mede daaruit, en ook door mijn Asus A8N SLI premium met zelfde soort heatpipe constructie die al een paar weken plat ligt en dat prima doet, het gewoon zal werken en temp.verschil minimaal zal zijn :)

btw, meer iets voor CL ipv CM?

[ Voor 4% gewijzigd door DnnSke op 09-07-2007 07:50 ]

Verwijderd

Jaja :) Ik snap nu wat je bedoeld.

Ik zou zeggen test / probeer het eens. Als het niet zou kunnen dan zou dat echtwel in de handleiding meegegeven zijn. Er zijn natuurlijk ook 2 flinke heatsinks, en de heatpipe ertussen zou alleen de warmte af moeten voeren.

Het verschil lijkt me dan ook miniem. Het is niet zo dat 1 van de 2 heatsinks van de Heatpipe afhangkelijk zijn moet.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Dat zo geen probleem moeten zijn. Er zijn ook desktop kasten waarbij het moederbord plat komt te liggen. Als het een probleem zo zijn, zou dat echt specifiek aangegeven moeten zijn.

Hier een voorbeeld....

[ Voor 28% gewijzigd door marquis op 09-07-2007 08:06 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:40
Ik ben nu ook bezig met een casemod en daarbij heb ik m'n mobo gewoon plat liggen. Ik heb geen last van overhitting ofzo.. ook als ik de ventilatoren aan de voorkant uitzet.. Eigelijk is dit heel logisch want voor warmteoverdracht is bijna geen luchtstroom nodig.. Je mobo wordt toch wel gekoelt door het wisselen van de "warmtelagen" (zo noem ik het), gewoon een beetje opletten bij natuurkunde ;).. Als luch afkoelt gaat het omlaag en als het warm is gaat het omhoog.. zo simpel is het..
Pagina: 1