Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BertvanErnie
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ben toe aan grotere sd kaart voor navigatieapp. Moet ik nog letten op snelheid (daar ga ik wel vanuit, maar is er een bep. grens waar het geen zin meer heeft om een nog snellere te kopen)? M.n. Sandisk differentieert nogal met de II III ultra en ik weet niet wat meer.
Iemand een tip?

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:15
Ligt hoofdzakelijk aan je navigatie apparaat.

De extra snelheid is soms leuk als je veel data (kaarten) naar de Sd moet sturen op je pc met een goede cardreader, maar verder is het doorgaans onzin om een 150x kaart aan te schaffen.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Snelle kaarten zijn vooral interessant om je data snel van en naar de kaart te krijgen. Dus in digitale camera's om snel weg te kunnen schrijven en om het op de PC weer snel uit te kunnen lezen. Ik kan me niet voorstellen dat een satnavding veel snelheid nodig heeft. En de prijzen zijn tegenwoordig zo idioot laag dat je voor een normale prijs al wel een snelle kaart kunt krijgen zonder dat je veel meerprijs betaald.

Laat ik het zo zeggen: in mijn cam zit een Extreme III, maar in m'n PDA gewoon een budgetkaartje. En die doet ook satnav. En aangezien ik niet denk dat je elke dag opnieuw 2 gieg aan tomtomdata naar je kaartje gaat schrijven, en de leessnelheid voor dat gebruik echt wel genoeg zal zijn, kun je net zo goed een goedkoop en groot kaartje halen. Zolang je een fatsoenlijk merk pakt zit je wel goed. Sandisk is goed.

Verwijderd

In mijn PDA heb ik een "standaard" Dane-Elec SD kaartje van 2 gig en gebruik deze i.c.m. TomTom, de snelheid van dat ding is goed te noemen in het gebruik met TomTom. TomTom erop zetten duurt misschien wel wat langer, maar dat doe je ook niet te vaak.

Een standaard kaartje voldoet dus goed, het enige waar je op moet letten is of je pda/navigatiesysteem grotere geheugenkaartjes ondersteunt. Een collega van mij had ook een 2 gig kaartje gekocht maar dat werkte niet i.c.m. zijn pda.

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 21:06
Zoals Mr. Helpdesk al vermeld had, waarom zou je een snelle sd kaart gaan aanschaffen , gezien de data die je er naar toe wegschrijft minimaal is.

Ik heb zelf een 512 in mijn pda's zitten met een normale snelheid(sandisk) en werkt perfect.

workstation server laptop

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:18
Naast het feit dat je bij het navigeren weinig data wegschrijft halen de meeste PDA's de snelheid van de "hoge snelheid kaartjes" niet eens.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• BertvanErnie
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ok , dank mensen , ik stop er vooralsnog dus maar een ordinaire sandisk 2 gig in. 2gig wordt ondersteunt.
Toch vraag ik me nog wel af : als je gaat zoomen of scrollen door de kaart, dan neem ik aan dat de leessnelheid er wel toe gaat doen (een 4mb/s zal er toch gewoon langer overdoen om beeld op te bouwen dan een 10mb/s? Of kan, als gezegd, de tt dat per definitie niet halen?).

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:19

rapture

Zelfs daar netwerken?

BertvanErnie schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 04:10:
Ok , dank mensen , ik stop er vooralsnog dus maar een ordinaire sandisk 2 gig in. 2gig wordt ondersteunt.
Toch vraag ik me nog wel af : als je gaat zoomen of scrollen door de kaart, dan neem ik aan dat de leessnelheid er wel toe gaat doen (een 4mb/s zal er toch gewoon langer overdoen om beeld op te bouwen dan een 10mb/s? Of kan, als gezegd, de mio dat per definitie niet halen?).
Als dat apparaat een zodanige trage processor heeft, dat het slechts 1MB/s kan halen. Dan zal je met geen enkele kaartje meer dan 1MB/s halen. Traagste element in de keten bepaalt de snelheid.

Verwijderd

Kort gezegd .. ja het maakt verschil. Maar voor het doeleinde van een satnav is het zo verwaarloosbaar dat je je daar echt geen zorgen over hoeft te maken.
Pagina: 1