Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Keuze]andere wagen

Pagina: 1
Acties:

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:18

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Goed, ik ben het e.e.a aan het uitzoeken voor mijn vader. Hij wil een andere wagen kopen omdat zijn huidige omega oud en aan vervanging toe is.

De omega was een 2.5V6 en de 6-cilinder traditie moet worden voortgezet ;)

De kanshebbers:

- S80 ~2002
- Omega ~2001
- A6 ~2002
- 5-serie ~2001

Een aantal dingen die me opvallen, de 5 serie is extreem overpriced voor wat je krijgt en daarbij vind ik hem wat outdated voor een wagen van 2002. Ik rij zelf in een E39 en het model is bijna ongewijzigd tot 2002. Ik denk zelf dat de 5 al af valt.

Dan de S80, één brok power als je de T6 pakt (wat een mooie optie is) maar ik heb totaal geen ervaring met volvo en de combo 250+ pk met FWD zie ik niet zitten.

De audi is een mooie wagen zolang ie maar donker is en voorzien is van minstens een 2,4 blok. De 1.8T lijkt me 3x niks en de 3.0Q is moeilijk te vinden. Iemand ervaring met de 2.4? Daarnaast hebben alle automaten het CVT systeem en dat schijnt nogal onderhoudsgevoelig te zijn.

Dan hebben we nog de omega. Eigenlijk is dit ecomisch gezien veruit de slimste oplossing, voor 10k koop je een fully loaded model met alle opties ;)

Algemeen: hoe erg is het gemis van RWD in een luxe, stille wagen? Ik heb nog nooit in een FWD wagen gereden in deze klasse.

Morgen ga samen met hem in een A6 rijden en zodoende hebben we al ervaring met 3/4e van de opties. Iemand nog tips en/of aanmerkingen? Uit de autoweek testen komt de 5 vaak als winner uit de testen omdat ie zo sportief is :')

[ Voor 4% gewijzigd door Wimo. op 09-07-2007 01:55 ]

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-11 11:18
Vanmiddag in een S5 gereden die moet je pa halen...

Nee ff serieus, de (bmw)5 nooit in gereden maar wij hadden een A6 nu een A4 en Omega hebben we ook gehad...

A6 is tha bomb.. goeie auto als je hem compleet koopt teminste.

Omega is ook top alleen iets minder status.

Conclusie, wil je goedkoop zijn en toch (redelijke) kwaliteit, koop een vernieuwde Omega.

Verwijderd

Benzine of Diesel?

Ik ken persoonlijk alleen de 5-serie van dat bouwjaar. Erg fijne auto toch. En de Omega diesel 6-pitter gebruikt ook een BMW blok.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Benzine uiteraard, diesel is slecht voor het milieu :*) En het MOET een automaat zijn, maar dat zijn de meeste al.
VerkerkSander schreef op maandag 09 juli 2007 @ 02:00:
Vanmiddag in een S5 gereden die moet je pa halen...

Nee ff serieus, de (bmw)5 nooit in gereden maar wij hadden een A6 nu een A4 en Omega hebben we ook gehad...

A6 is tha bomb.. goeie auto als je hem compleet koopt teminste.

Omega is ook top alleen iets minder status.

Conclusie, wil je goedkoop zijn en toch (redelijke) kwaliteit, koop een vernieuwde Omega.
S5 is te klein ;)

Wat vond jij van de interieurgeluiden van de a6 tov de omega? Stiller? Beter? De A6 die we morgen gaan bekijken is echt full loaded :)

[ Voor 73% gewijzigd door Wimo. op 09-07-2007 02:07 ]

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-11 23:45
Hebben thuis zowel de S80 (1999) als de A6 (2002) gehad. In allebei de gevallen FWD, S80 als benzine, A6 diesel (beiden handgeschakeld). Geluid viel bij beiden niet over te klagen - centrale punt was het zitcomfort. De S80 zat vele malen beter dan de A6 - stoelen vielen beter af te stellen maar zaten ook gewoon lekkerder. De S80 had ook een betere ondersteuning van de rug. Ook voor de minder lange mensen is de S80 een stuk comfortabeler, koppeling van de A6 zit erg diep (ik zat met m'n 1.65 met de stoel helemaal naar voren zodat ik net bij de koppeling kon). Qua snelheid valt over beiden niet te klagen, ze doen het erg goed op de Autobahn.

[ Voor 4% gewijzigd door voske op 09-07-2007 09:09 ]

Be yourself, no matter what they say ...

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Is een Alfa 166 2.5 of 3.0 V6 geen optie? :)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Verwijderd

Nissan Maxima :P

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wimo. schreef op maandag 09 juli 2007 @ 01:54:

Een aantal dingen die me opvallen, de 5 serie is extreem overpriced voor wat je krijgt en daarbij vind ik hem wat outdated voor een wagen van 2002. Ik rij zelf in een E39 en het model is bijna ongewijzigd tot 2002. Ik denk zelf dat de 5 al af valt.
De 5-serie liep vanaf 1996, de Omega en de A6 vanaf '97 en de S80 vanaf '98, dus ze komen allemaal uit dezelfde periode. Het interieur van de Omega is zwaar gedateerd en het materiaalgebruik is onvergelijkbaar met een 5-serie. Ik vind de S80 nogal oubollig. Ik zou mijn keuze beperken tot de E39 of A6 als je het idee wil hebben dat je een moderne auto rijdt. Hout eruit, hoogglans zwart erin en het interieur van beide auto's kan weer mee.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:31

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wimo. schreef op maandag 09 juli 2007 @ 01:54:Dan de S80, één brok power als je de T6 pakt (wat een mooie optie is) maar ik heb totaal geen ervaring met volvo en de combo 250+ pk met FWD zie ik niet zitten.
De S80 is een geweldige auto. Mijn pa heeft dan "maar" de 140 pk diesel, maar ook dat rijdt geweldig.
Als 250 pk je te veel is dan kun je natuurlijk voor de gewone 2.9 gaan, die heeft er maar 200.
De audi is een mooie wagen zolang ie maar donker is en voorzien is van minstens een 2,4 blok. De 1.8T lijkt me 3x niks en de 3.0Q is moeilijk te vinden. Iemand ervaring met de 2.4? Daarnaast hebben alle automaten het CVT systeem en dat schijnt nogal onderhoudsgevoelig te zijn.
Nee, Multitronic is een optie. Er zijn ook gewone tiptronics.
Algemeen: hoe erg is het gemis van RWD in een luxe, stille wagen? Ik heb nog nooit in een FWD wagen gereden in deze klasse.
Leg eens uit? Wat moet je er aan missen? Dat het geen "rijders" auto is? Bij auto's van 1500 kg kan het me eigenlijk aan m'n reet roesten dat ik niet hoef op te passen om in een bocht te veel gas te geven. ;)

Signatures zijn voor boomers.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik vind het toch een beetje een gemis, het voelt gewoon lekkerder aan wanneer je achterwiel of allwheel gewend bent.
Als ik me ergens aan kan storen is het wel onderstuur en slechte tractie als het nat is, wat je toch vrij gauw tegenkomt met FWD.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Hoe kun je nou advies geven zonder te weten wat hij belangrijk vindt? Is hij een sportieve rijder, of zoekt ie een auto met veel rijcomfort en minder strak geveerd?

Uit je lijstje begrijp ik dat hij perse een Duitse auto wil?

En wat is het budget?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Volvo komt nog altijd uit Zweden hoor Bigfoot :P

Maar idd, wat is belangrijk voor m? Zo op t eerste gezicht zou ik of de S80, of de A6 nemen, maar goed, neem aan dat er wel eea aan overwegingen meespeelt?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Een volvo S60 is geen optie.?

Signature

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wimo. schreef op maandag 09 juli 2007 @ 01:54:
Dan de S80, één brok power als je de T6 pakt (wat een mooie optie is) maar ik heb totaal geen ervaring met volvo en de combo 250+ pk met FWD zie ik niet zitten.
Denk niet dat je een automaat met 250+ PK gaat vinden, de versnelling kan dat meestal niet aan en downtunen ze de auto versie vaak..
Enige nadeel van veel vermogen en FWD is torque steering, maar met alle electronica tegenwoordig zal je daar in de praktijk weinig last van hebben..

De S60 met de D5 motor is trouwen ook een geweldige wagen, rijd heerlijk.. maar ik weet niet of die in auto verkrijgbaar is..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:36:
Ik vind het toch een beetje een gemis, het voelt gewoon lekkerder aan wanneer je achterwiel of allwheel gewend bent.
Als ik me ergens aan kan storen is het wel onderstuur en slechte tractie als het nat is, wat je toch vrij gauw tegenkomt met FWD.
aan de andere kant een RWD met automaat en veel vermogen met een beetje nat wegdek wil nog wel eens een semi burnout en overstuur tot gevolg hebben...

Elk systeem heeft zijn voor en nadelen.. hoewel AWD een beetje best of both worlds is...AWD FTW!!!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:38

Aight!

'A toy robot...'

Dus een Volvo S60 T5 met AWD of een Volvo S80 AWD T6 :)

Maar dat ligt waarschijnlijk buiten het budget.

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Als ik zelf moch kiezen was ik voor een leuke lexus gegaan,heb je luxe en in prijs gunstiger dan de concurenten.
Is niet zo'n 13 in een dozijn leasebak die je overal ziet rijden. :x

[ Voor 17% gewijzigd door motormuus op 09-07-2007 16:59 ]

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Ok, ben ik weer :) Het budget ligt rond de 23k maximaal. En daarvoor is ook zeker genoeg te vinden.

Ik heb altijd begrepen dat een FWD meer rijgeluid produceerd dan een RDW, vandaar mijn twijfels over de FWD. Daarnaast is een FWD met 250+ pk (s80 T6) nogal nutteloos in mijn ogen.

De E39 is absoluut een mooie wagen maar zelfs na de facelift oogt ie gedateerder dan een A6 uit hetzelfde jaar.

We hebben vandaag een proefrit gemaakt in een A6 uit 2002 met alle mogelijke opties en een 2.4 CVT bak, het is een mooie wagen maar het rijgeluid viel mij toch wat tegen. Mijn E39 is , op standaard velgen, toch net wat stiller van binnen. Het comfort met de standaard 16inch velgen viel me niets tegen en de automaat is erg prettig. Al met al een goede kanshebber ..

Nu op zoek naar een goeie S80 en het rijtje is compleet.

edit: alternatieven:

S60 : is toch de kleinere versie van de s80? Die is sowieso te klein.
166: no more alfa in dit gezin ;)
Nissan: niet mijn smaak.
Lexus: niet mijn smaak ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Wimo. op 09-07-2007 22:34 ]

Verwijderd

Al gekeken naar een Benz (E-klasse)? Kennissen stonden voor hetzelfde dilemma en kozen uit het rijtje E-klasse, S80, 5-serie voor een S80 door goede aanbieding van een dealer maar vonden de E-klasse toch wel het beste rijden. Ach, geef mij ze alle drie maar :P
Pagina: 1