Kleine freeze's.

Pagina: 1
Acties:

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-05 04:37
Ik heb al een paar weken last van dat mijn muis blijft hangen en dan het toetsenbord 1 à 2 seconden vertraging heeft, dit vind ik aardig irritant worden omdat ik graag een potje cs: source speel, en in wars kan ik me niet permitteren om 5 seconden midden ergens stil te staan.
Ik heb geen idee hoe dit komt en wanneer het gekomen is, dus daarom vraag ik jullie, tweakers, om hulp. Hopelijk weten jullie wat er mis is.

PC Specs :
AMD Athlon X2 3800+ @ 2,6 GHz
ASUS A8N SLI SE
Kingston 2x 1024 mb PC3200 ram
ASUS nVidia 8800 GTS 320 mb
Zalman 460 watt voeding

[ Voor 13% gewijzigd door rCk op 09-07-2007 10:58 ]

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
gelukkig weten we allemaal dat je windows 3.1 draait, een g7 als muis hebt en een g11 als toetsenbord.
Dat het probleem zich van af begin af aan voordoet en dat je 99 processen hebt draaien.
Dat als je kijkt naar je taskbar wanneer hij vastloopt dat je ziet dat alles hetzelfde blijft.

met andere woorden, meer info ;)

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:27

Thandor

SilverStreak

Wanneer treedt dit probleem op? Tijdens games of doet het probleem zich ook tijdens het 'desktopwerk' voor? Anyhow, bekijk even of je alle drivers goed hebt geïnstalleerd. Denk hierbij niet alleen aan de drivers van de videokaart of iets dergelijks; ook aan de drivers van het moederbord (chipset).

Zijn deze drivers goed geïnstalleerd en up-to-date, controleer dan of zaakjes bij 'Apparaatbeheer' wel in orde zijn. Staat daar ongeïnstalleerde en/of foutief geïnstalleerde hardware tussen?

Naast de drivers kan het ook geen kwaad om even te controleren op spyware en virussen. Check daarbij ook de processenlijst (in taakbeheer) en haal de onbekende namen even door Google heen :).

Gelieve niet naar de signature verwijzen wat specificaties betreft. Deze signature is over een jaar ongetwijfeld aangepast waardoor dit topic z'n waarde (al dan niet deels) kan verliezen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• rCk
Windows XP Pro SP2.
Razer Diamondback
Logitech G15.
58 processen.
En bij die kleine freeze geen verandering volgens mij, zal er even voor je letten.
Bedankt voor je heel erg aardige reply.

@Thandor

Dit treed zich onder het gamen, maar ook gewoon onder het desktopwerk op. En dan desktopwerk gewoon wat chatten enzo.

Ik zal even kijken naar al mijn drivers of ze correct geinstalleerd zijn.
En bedankt voor de tip van die specs van m'n sig, wel wat beter ja.

[ Voor 42% gewijzigd door rCk op 09-07-2007 01:34 ]

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
btw. je moet nog steeds je specs in je ts vermelden ;)

Apparaatbeheer staat niets vreemd?
Gebruik je speciale software voor je muis of tobo?
Als je in veilige modus opstart zelfde probleem?
Ik weet natuurlijk niet wat je aan het doen bent maar 58 processen is wel erg veel.
En idd even kijken naar cpu gebruik e.d.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-05 16:39
Bij mij lag het aan m'n geheugen, zijn de timings niet iets te strak ingesteld?

Verwijderd

is je draadloos keyboard en muis goed binnen je bereik en zijn je batterijen niet leeg?

Sorry dat ik zo simpel denk, maar wie weet

• rCk
@Battler.
-In apparaatbeheer heb ik geen problemen.
-Voor mijn toetsenbord enkel de G15 profiler, voor mn muis ook gewoon de nieuwste driver van de Diamondback
-Ik ga dat vandaag even proberen in de veilige modus.
-En met die 58 processen, er zitten er al 3 bij van Logitech (LCDClock.exe / LGDCore.exe / LCDMon.exe) dan ATITool, 2 van razer, en dan nog enkelen van een paar applicaties die ik heb geinstalleerd (StarwindserviceAE.exe / NMBgMonitor.exe / XFire.

@blubbers ik heb nog nooit een timing verandert aan mijn geheugen, en deze clock draait al een jaar en ehb er nog nooit last van gehad, dus het ligt ook niet daar aan.

@zillionfreak,
Je denkt inderdaad simpel, wel goed hoor maar die muis en toetsenbord zijn met een draadje eraan.

Ik heb overigens wat rond gezocht o de lopende processen, eentje was indexing services.. Daar waren meerdere klachten over dat die misschien het veroorzaakte, die heb ik even gestopt en nu ga ik in de komende uren merken of het wel, of niet meer is.

• Ino Dekker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:49

Ino Dekker

Mr. Guide

Het fenomeen dat jij beschrijft komt mij maar al te bekend voor, maar of je te maken hebt met hetzelfde probleem durf ik zo niet te zeggen. Lees anders eens http://gathering.tweakers...ist_messages/1230927/last.

Download anders eens Ubuntu (http://www.ubuntu.com/; AMD 64 versie met LiveCD functionaliteit) en kijk of het fenomeen ook daar te reproduceren is.
Zo ja, dan lijkt het mij geen driver of software probleem en lijkt het een hardware probleem.
Zo nee, dan moet je het toch in Windows zelf zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Ino Dekker op 09-07-2007 12:19 ]

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

• rCk
Ik heb die indexing services uitgezet en tot nog toe (zon 4 uur achter de pc, waarin normaal toch wel altijd wat voorkomt) geen freeze gehad.
Dus ik denk dat het door die indexing service kwam maar ik weet het nog niet helemaal zeker, kan natuurlijk alsnog komen hé.

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Zou zeggen; Overclock er af. En dual-core optimizer downloaden.

Succes.
Pagina: 1