[SOUND] VirtualDJ onder Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 787 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09-2025

De Kwestie

Ik wil graag soepel VirtualDJ kunnen draaien onder Vista. Momenteel hapert hij vrij veel en is mixen eigenlijk niet echt leuk meer daardoor. Ik mix een paar keer per week, voor mijzelf, puur als hobby, waarbij het zeer waarschijnlijk ook zal blijven.

Nu ben ik het een en ander tegengekomen over ASIO-geluidskaarten, waarmee VDJ een stuk soepeler zou moeten lopen. Die Creative is natuurlijk een vrij brak kaartje, dus die is aan vervanging toe. Omdat de kaart ook op mijn toekomstige laptop moet werken, wil ik graag een USB-kaart kopen.

Ik ben hierbij de volgende kaarten tegengekomen:

M-Audio Fast-Track Pro USB (€219,-)
(Nog) geen Vista-ondersteuning.

Roland Edirol UA-25 (€219,-)
Wél Vista-ondersteuning.

ESI U46DJ (€249,-)
Geen Vista-ondersteuning, maar schijnt wel dé kaart te zijn?

Maya 44 USB (Prijs?)
Schijnt weer gemaakt te worden, maar minder makkelijk vindbaar.

Mijn vragen zijn hierbij, ben ik gebaat bij de aanschaf van zo'n kaart. Wat is dan dé kaart voor Windows Vista? (Lijkt mij de Edirol, maar zijn er ook andere?) En waarop moet ik letten bij de keuze/aanschaf van zo'n kaart?

Als ik op bepaalde punten meer info moet geven, dan hoor ik dat ook graag.

Specs PC:

CPU: Intel Pentium D 945, 3.4GHz, 2x2MB L2 Cache

MOBO: Asus P5ND2-SLI
nVidia nForce Intel Edition Chipset
Realtek AC'97 On-board

RAM: 2x 1GB TakeMS DDR2 533 Mhz

SOUND: Creative Audigy LS (SE) (voor speakers)
On-board AC'97 (voor headphones)

Verder heb ik nog een Hercules DJ Control MP3 (met Vista-drivers).

• ERIKvanPAASSEN
Heeft niemand hier iets zinnigs over te zeggen? Ervaringen met deze kaarten, al dan niet onder Vista?

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
De U46DJMKII (kost overigens 199 euro) draait wel onder Vista maar dan met de laatste Asio4All drivers.

Ik ben op dit moment bezig met een tutorial (over tijdcode systemen) en een review van mixvibes in combi met de U46DJ en dat laatste werkt prima. Asio4All is niet optimaal maar het werkt tot op heden eigenlijk best wel goed.

Het ligt er een beetje aan wat je wil, wil je later alsnog met tijdcode vinyl of cd's gaan werken is de U46DJ eigenlijk wel de leukste optie.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• ERIKvanPAASSEN
Ok, dan lijkt mij dat waarschijnlijk toch wel de mooiste optie. Ik sluit niet uit dat ik ooit met timecode ga werken. Hoewel die Edirol wel weer een MIDI-interface heeft waar ik ooit m'n keyboard aan zou kunnen hangen, maar voorlopig heb ik dat toch niet nodig :p.

Enig idee waar ik deze MK2 kan kopen? (regio Westland/Den Haag/Rotterdam) Ik kom niet veel shops tegen en hij staat niet in de pricewatch. :(

Verwijderd

Informeer eens bij de fabrikant, of anders buitenlandse websites / per postorder. :)

• ERIKvanPAASSEN
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:24:
Informeer eens bij de fabrikant, of anders buitenlandse websites / per postorder. :)
Het probleem is alleen dat 't een beetje haast heeft. O-)

Verwijderd

ERIKvanPAASSEN schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:30:
[...]

Het probleem is alleen dat 't een beetje haast heeft. O-)
Tja kijk eens op ebay of marktplaats dan. Er zal vast wel ergens iemand zo'n kaart te koop hebben liggen.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 18:41

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
De ESI U46DJ kan je voor iets van 99 euro uit duitsland halen bij musicstore.com of thomann.de, het is maar een tip ;) 249 euro is wayy overpriced voor het ding.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• ERIKvanPAASSEN
Chiron schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:43:
De ESI U46DJ kan je voor iets van 99 euro uit duitsland halen bij musicstore.com of thomann.de, het is maar een tip ;) 249 euro is wayy overpriced voor het ding.
Ok, bedankt voor de tip! In dit geval moet de haast dan maar even wachten. ;)

EDIT: Ik denk toch dat je 199 euro bedoelt?

[ Voor 6% gewijzigd door ERIKvanPAASSEN op 11-07-2007 21:53 ]

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Nee in duitsland kun je de MKI versie kopen voor 99 euro (overigens vrij lastig nog te krijgen voor dat geld want toen ik er laatst 1 wilde bestellen was ie niet meer leverbaar), de MKII koop je voor 199 bij qdj.nl (volgens mij de enige die hem verkoopt).

Wat exact het verschil is tussen de MKI en MKII is mij niet geheel duidelijk, in eerste instantie ging ik alleen uit van een andere behuizing maar drivers van de MKI werken bijvoorbeeld niet met de MKII en andersom. Nu kun je gewoon Asio4All pakken (zal wel moeten onder Vista) en dan werken ze beide prima.

Bij de MKII krijg je er ook 3DEX software bij van Mixvibes. Mixvibes heeft de kaart namelijk "gekocht" van ESI en heeft daarmee nu ook een totaal pakket kunnen samenstellen wat betreft tijdcode vinyl (lijkt ineens een gouden markt te zijn).

Ik heb de MKII hier op het moment open en bloot op mijn bureau liggen voor een review en het kastje an sich zit prima in elkaar. Tis jammer dat ik geen MKI in huis heb om te kijken of er ook ECHT iets veranderd is behalve het logo en de kleur.

[ Voor 6% gewijzigd door R2D2 op 12-07-2007 03:20 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Pagina: 1