Nadat de bliksem is ingeslagen ben ik bezig met een nieuwe pc aan het samenstellen , het budget ligt rond de 2500 euro. Het nieuwe systeem is bedoeld om te overclocken en spellen mee te spelen en een virtueel serverpark op te zetten. De videokaart wacht ik nog even mee , dit word de nieuwe 9 serie van geforce , tot die tijd komt er een goedkope videokaart in.
Processor
Core 2 Extreme QX6700
Een goede processor aardig over te clocken. Deze verkies ik boven Q6600 i.v.m. de snelheid die je uiteindelijk wint na het overclocken.
Moederbord
GA-P35-DQ6
Uit verschillende reviews blijkt dat de P35 chipset goed presteerd en makkelijk te overclocken is , de toekomstige penryn processors zouden ook op dit moederbord moeten werken .
Geheugen
OCZ Reaper PC2-8500
Dit geheugen moet aardig goed overclocken en word niet te warm. Voor de rest heb ik gewoon goede ervaringen met OCZ , de garantie is ook goed (lifetime warranty)
Koeler
Thermalright Ultra 120 Extreme met All 120mm Fan
Een van de beste koelers op dit moment als ik de reviews mag geloven , deze koeler moet nog beter zijn als de Scythe infinity .
Schijven
2x seagate 160GB 7200.10 16 MB Cache
Deze schijven komen in een raid 0 opstelling te draaien. Seagate levert gewoon goede schijven en de garantie is goed ( 5 jaar)
Voeding
Corsair 620 watt
Goede voeding en nog stil ook.
Behuizing
Thermaltake VE7000SWA Soprano DX
Mooie kast met genoeg koelmogelijkheden
Edit : Als iemand nog een punt van verbetering weet of het anders zou doen? Het geheugen komt wel goed uit de reviews maar zit er toch nog over te twijfelen , als iemand nog een beter merk/type weet?
Processor
Core 2 Extreme QX6700
Een goede processor aardig over te clocken. Deze verkies ik boven Q6600 i.v.m. de snelheid die je uiteindelijk wint na het overclocken.
Moederbord
GA-P35-DQ6
Uit verschillende reviews blijkt dat de P35 chipset goed presteerd en makkelijk te overclocken is , de toekomstige penryn processors zouden ook op dit moederbord moeten werken .
Geheugen
OCZ Reaper PC2-8500
Dit geheugen moet aardig goed overclocken en word niet te warm. Voor de rest heb ik gewoon goede ervaringen met OCZ , de garantie is ook goed (lifetime warranty)
Koeler
Thermalright Ultra 120 Extreme met All 120mm Fan
Een van de beste koelers op dit moment als ik de reviews mag geloven , deze koeler moet nog beter zijn als de Scythe infinity .
Schijven
2x seagate 160GB 7200.10 16 MB Cache
Deze schijven komen in een raid 0 opstelling te draaien. Seagate levert gewoon goede schijven en de garantie is goed ( 5 jaar)
Voeding
Corsair 620 watt
Goede voeding en nog stil ook.
Behuizing
Thermaltake VE7000SWA Soprano DX
Mooie kast met genoeg koelmogelijkheden
Edit : Als iemand nog een punt van verbetering weet of het anders zou doen? Het geheugen komt wel goed uit de reviews maar zit er toch nog over te twijfelen , als iemand nog een beter merk/type weet?
[ Voor 5% gewijzigd door marc181982 op 09-07-2007 07:40 ]