Nieuwe pc overclocken+spellen

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 12:56
Nadat de bliksem is ingeslagen ben ik bezig met een nieuwe pc aan het samenstellen , het budget ligt rond de 2500 euro. Het nieuwe systeem is bedoeld om te overclocken en spellen mee te spelen en een virtueel serverpark op te zetten. De videokaart wacht ik nog even mee , dit word de nieuwe 9 serie van geforce , tot die tijd komt er een goedkope videokaart in.

Processor

Core 2 Extreme QX6700

Een goede processor aardig over te clocken. Deze verkies ik boven Q6600 i.v.m. de snelheid die je uiteindelijk wint na het overclocken.

Moederbord

GA-P35-DQ6

Uit verschillende reviews blijkt dat de P35 chipset goed presteerd en makkelijk te overclocken is , de toekomstige penryn processors zouden ook op dit moederbord moeten werken .

Geheugen

OCZ Reaper PC2-8500

Dit geheugen moet aardig goed overclocken en word niet te warm. Voor de rest heb ik gewoon goede ervaringen met OCZ , de garantie is ook goed (lifetime warranty)

Koeler

Thermalright Ultra 120 Extreme met All 120mm Fan

Een van de beste koelers op dit moment als ik de reviews mag geloven , deze koeler moet nog beter zijn als de Scythe infinity .

Schijven

2x seagate 160GB 7200.10 16 MB Cache

Deze schijven komen in een raid 0 opstelling te draaien. Seagate levert gewoon goede schijven en de garantie is goed ( 5 jaar)

Voeding

Corsair 620 watt

Goede voeding en nog stil ook.

Behuizing

Thermaltake VE7000SWA Soprano DX

Mooie kast met genoeg koelmogelijkheden

Edit : Als iemand nog een punt van verbetering weet of het anders zou doen? Het geheugen komt wel goed uit de reviews maar zit er toch nog over te twijfelen , als iemand nog een beter merk/type weet?

[ Voor 5% gewijzigd door marc181982 op 09-07-2007 07:40 ]

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-01 10:56
Het kan aan mij liggen maar dit is gewoon een opsomming van wat je gaat kopen?
of komt er nog een stuk achteraan voor evt discussie/vragen oid?

Verwijderd

Ik zie geen grafische kaart? Als je gaat gamen lijkt me dat niet overbodig...

• PieperM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01 08:32
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 23:22:
Ik zie geen grafische kaart? Als je gaat gamen lijkt me dat niet overbodig...
Uhm...
marc181982 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 23:13:
..De videokaart wacht ik nog even mee , dit word de nieuwe 9 serie van geforce , tot die tijd komt er een goedkope videokaart in.

...
[
;)

"Non scholae sed vitae discimus"

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
zijn hier nog enigszins vragen bij of is het om even te patsen??

offtopic: waneer kotm de 9 serie dan?

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 12:56
darkpluisje schreef op zondag 08 juli 2007 @ 23:35:
zijn hier nog enigszins vragen bij of is het om even te patsen??

offtopic: waneer kotm de 9 serie dan?
Even wat vragen neergezet , is gisteravond mis gegaan. De 9-serie zijn ze plan om eind dit jaar op de markt te brengen

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:27
Geld over ;) ?

Een Q6600 is toch snel zat..?
Zeker als je hem ook nog eens gaat overclocken... Daar kun je echt wel een paar jaar full speed mee door..

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

marc181982 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 07:41:
[...]
Even wat vragen neergezet , is gisteravond mis gegaan. De 9-serie zijn ze plan om eind dit jaar op de markt te brengen
Ik zie geen echte vragen. Verder vraag ik me af of één topic niet genoeg is. Je vorige is ook open.

ARME AOW’er

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-01 17:36
Ik heb zelf de Intel C2D E6700, en die werkt super! Maar als je inderdaad geld hebt, zou ik ook voor de QX6700 gaan. Dan weet je zeker dat je niks te zeuren hebt over performance :*).

Alleen een hdd-puntje: Waarom niet 2x Raptor 74 GB. Die heb ik ook in mijn nieuwe systeem gezet, en dat werkt super. Maakt bijna geen herrie (wat ik wel verwachtte), en werkt supersnel. XP start langzamer op bij mij, dan in m'n oude systeem, maar met gamen e.d. merk je het verschil zeker. Als je dan toch zoveel geld wilt/kunt uitgeven, waarom dan niet gelijk goed. 2xRaptor RAID-0 is mijn devies :+

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

dit is een simpel boodschappenlijstje zonder specifieke vragen. Derhalve dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.