(Ik post dit hier en niet in "Complete System en Laptops", omdat het me lijkt dat de mensen met everstand van audio hier rondlopen en niet daar.)
Ik wil een nieuwe laptop kopen, vooral om games mee te bouwen, maar ook om te gebruiken bij optredens met mijn band (waarin ik cellist ben). Nou heb ik nog helemaal geen ervaring met het gebruik van een laptop voor live muziek en dus heb ik daar een paar vraagjes over, waarvan ik hoop dat jullie ze misschien kunnen beantwoorden. Ik wil de volgende drie dingen kunnen doen:
Ik heb ook nog wat aansluitende vraagjes waarvan ik hoop dat mensen hier me er meer over kunnen vertellen.
Ik wil een nieuwe laptop kopen, vooral om games mee te bouwen, maar ook om te gebruiken bij optredens met mijn band (waarin ik cellist ben). Nou heb ik nog helemaal geen ervaring met het gebruik van een laptop voor live muziek en dus heb ik daar een paar vraagjes over, waarvan ik hoop dat jullie ze misschien kunnen beantwoorden. Ik wil de volgende drie dingen kunnen doen:
- a. De laptop gebruiken als sampler die bij het indrukken van een knop een stemfragment of zo afspeelt.
- b. De laptop gebruiken als effectbak om mijn cello en eventueel ook de vocalen van effecten te voorzien (delay, reverb, chorus, etc.).
- c. De laptop gebruiken als softsynth om op zijn tijd met het toetsenbord van de laptop wat synth-melodiën te kunnen maken.
Ik heb ook nog wat aansluitende vraagjes waarvan ik hoop dat mensen hier me er meer over kunnen vertellen.
- 1. Welke software kan ik het beste gebruiken voor die drie doelen? Reason?
- 2. Ik wil graag mijn laptop met pedalen en een zwelpedaal aansturen. Bestaan er goedkope USB- of midi-pedalen om dit mee te doen? De midi-pedalen van mijn broer deden 500 euro of zo en dat vind ik hiervoor veel te duur, dus ik wil wat simpelers.
- 3. Is het mogelijk om 2 aparte inputs binnen te krijgen (cello en vocalen) om ze apart van effecten te voorzien, en 3 aparte outputs te doen (cello, vocalen en samples) om de mengtafel ruimte te geven?
[ Voor 5% gewijzigd door Oogst op 08-07-2007 21:33 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress