Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows opent geen .lnk bestanden meer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.408 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10 09:59
Ik heb de laptop van een vriend hier, om te repareren. Ik kom er zelf alleen niet helemaal uit. Windows start normaal op, maar wil vrijwel geen enkele toepassing openen, alleen Internet Explorer opent ie en op een of andere manier heb ik Firefox ook aan de praat gekregen via een omweg. Alle bestanden zijn .lnk en die kan ik nergens mee openen. Ik heb schijfcontrole geprobeert en die helpt niet, veilige modus booten helpt niet, software die ik van cd installeer kan ik daarna ook niet openen en de windows toepassingen als systeemherstel krijg ik ook niet open, zelfs niet als ik het .exe bestand opspoor, want ook deze kan ik niet openen.

Geen enkele toepassing is normaal te openen, via een omweg zijn alle programma's wel te openen. Zo heb ik systeemherstel kunnen doen, dit zorgde ervoor dat ik de eerste paar seconden nadat windows opstart ik toepassingen normaal kon openen, daarna moest alles weer via omweg.

[ Voor 22% gewijzigd door DjDuivert op 08-07-2007 22:58 ]

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:28

Comgenie

Soms heb je dat

Probeer er eens een Virus scanner overheen te halen, Desnoods eentje via internet explorer online. Want alle .lnk bestanden beschadigt klinkt voor mij meer als een virus.

No animals were harmed in the making of this comment.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat is die omweg precies? Want je zegt eerst dat je niet direct de .exe kan openen, maar via een omweg toch wel. Dat snap ik niet helemaal.

Zoals Comgenie al zei, even een online virusscanner laten draaien. Controleer ook eens het register voor .lnk en .exe bestanden met hoe het op jouw computer is. Denk dat daar ook een fout zit (mogelijk door het virus). Check ook eens op spyware.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Wat meer info zou makkelijk zijn. Welke Windows? Vista of XP?

Verwijderd

Ik zou zelf even bij mapopties kijken. Alle extensies worden daar weergegeven waarbij je mag kiezen met welk programma je het wilt openen.

Onder XP staat mapopties in je pulldownmenu 'extra'.
Onder Vista heb je links "Map en Zoekopties"

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 09:42 ]

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:14

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

klinkt als de sircam-worm, haal eens even deze link binnen en draai dit removalprogje:

http://www.symantec.com/c...reat_writeups/FixSirc.com

Anders deze pagina met de volgende link: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/UnHookExec.inf
Right-click the UnHookExec.inf file and click install. (This is a small file. It does not display any notice or boxes when you run it.)

[ Voor 49% gewijzigd door hufkes op 09-07-2007 10:06 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Infectieproblemen horen in Beveiliging en Virussen thuis, daarheen verhuisd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Welke versie van Windows gebruik je? Is deze ook up-to-date? Wat voor virusscanner gebruik je? Wat voor melding krijg je bij het openen van .exe's? Wat meer informatie zou wel handig zijn. :) Zie overigens ook evt. deze FAQ-entry. :)

Signature

• DjDuivert
Sorry voor late reply :?
- Het gaat om Windows XP Home Edition

- De omweg houdt in dat je een toepassing probeert te openen (met uitvoeren, want dubbelklik op bestand doet helemaal niets, alleen kopieren en verplaatsen kan dan), dan geeft windows bericht dat je het programma in een lijst kunt selecteren (die optie kies je). Daarna kun je dmv "Bladeren.." de toepassing opzoeken die je eigenlijk wilt openen, vervolgens kun je die gewoon openen en werkt het. I

k ga nu alle oplossingen die jullie hebben gegeven proberen en ik geef zsm een update, alvast bedankt! _/-\o_

Update: geen sircam gevonden

[ Voor 11% gewijzigd door DjDuivert op 09-07-2007 20:02 ]

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

Verwijderd

Misschien als laatste optie als niets anders werkt, nummertje 12 : http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

• DjDuivert
het werkt!!, bedankt jongens (en meiden xD)

• hufkes
  • Laatst online: 01:14

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Doe nu dan asjeblieft ook even deze volledige online scan: http://www.kaspersky.com/virusscanner

Dikke kans namelijk dat dit gedrag is veroorzaakt door een virus!

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Pagina: 1